NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK udrożnią przejście graniczne Siemianówka z Białorusią. Jest umowa

| inf. prasowa PKP PLK 11.04.2019 38

PKP PLK udrożnią przejście graniczne Siemianówka z Białorusią. Jest umowa
stacji ZabłotczyznaFot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK podpisały umowę na rewitalizację linii kolejowej na odcinku granica państwa – Chryzanów oraz remont torów na przejściu granicznym Siemianówka – Swisłocz. Wartość inwestycji to 138 mln złotych. Inwestycja umożliwi sprawniejszy transport towarów przez wschodnią granicę.
Inwestycje będą realizowane wspólnie w formule projektuj i buduj. Łączna wartość to 138 mln zł netto. Efektem robót będzie sprawny przejazd przez wschodnią granicę większej liczby pociągów załadowanych towarami. Przebudowa na odcinku granica państwa – Chryzanów (S), o wartości ponad 69 mln złotych, jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, natomiast przebudowa odcinka Siemianówka – Swisłocz w całości finansowana jest z budżetu państwa i jej wartość to także niemal 69 mln zł. Wykonawcą obu projektów jest konsorcjum firm Intop, Torkol i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud.

– Dzięki inwestycjom w rejonie przejścia granicznego w Siemianówce zyska gospodarka regionu i zwiększy się rola Podlasia na mapie transportowej państwa. Więcej pociągów z towarami zza wschodniej granicy to także więcej klientów punktów przeładunkowych na terenie województwa – powiedział Bohdan Paszkowski, wojewoda podlaski. – Realizowane na Podlasiu inwestycje kolejowe zapewnią lepszą komunikację w regionie Pojedziemy szybciej z Białegostoku do Warszawy, Ełku, czy Siedlec. Inwestycje PLK pomogą także gospodarce - wzrośnie konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez wschodnią granicę – powiedział Artur Kosicki marszałek województwa podlaskiego.

Kompleksowa wymiana toru na 20 km linii kolejowej na odcinku granica państwa – Chryzanów (S) umożliwi przejazd dłuższym i cięższym składom (do 1050 metrów o nacisku min. 245 kN/oś) z prędkością do 60 km/h. Przez wschodnią granicę pojedzie więcej pociągów dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i budowie półsamoczynnej blokady liniowej.

Nastawnia w stacji Siemianówka zostanie przebudowana i wyposażona w nowoczesne urządzenia komputerowe. Nowa nastawnia powstanie w stacji Zabłotczyzna. Wymienione zostaną rozjazdy. W ramach inwestycji PLK wyremontują także 13 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów. Na 12 przejazdach kolejowo-drogowych zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa, co dodatkowo podniesie poziom bezpieczeństwa.

Lepszą obsługę pociągów przewożących towary z punktu przeładunkowego w Siemianówce zapewni wymiana 11 km „szerokich” torów oraz 5 km nawierzchni normalnotorowej. Przebudowane zostaną także tory na stacjach Mikłaszewo i Zabłotczyzna oraz bocznicy „Planta". Inwestycja umożliwi wjazd na stacje dłuższym i cięższym pociągom niż dotychczas. Na torach będą zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu przez stacje będzie mogło przejechać więcej składów z towarami zza wschodniej granicy.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekty towarowe wpisane w Krajowy Program Kolejowy. To właśnie między innymi polepszenie warunków transportowych na wschód poprzez inwestycje na Podlasiu, czy przebudowa odcinka Siedlce – Terespol, czyli nowego „jedwabnego szlaku”. To także perspektywa lepszych dojazdów ze śląskich kopalń do portów przeładunkowych w Gdyni, Gdańsku czy Szczecinie – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podlaskie (352)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podlaskie (352)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5