NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie

| Michał Szymajda 14.05.2016 448

PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie
Autobus szynowy po zderzeniu z przeszkodąFot. OSP Skoki
– W sprawie wypadku na przejeździe kolejowo – drogowym w Karolewie pracuje specjalna komisja i prokuratura, które wyjaśnią przyczyny i okoliczności tego zdarzenia. Już teraz można jednak stwierdzić, że urządzenia rogatkowe działają na nim zgodnie z obowiązującymi przepisami – informuje PKP PLK.
O wypadku na przejeździe kolejowo-drogowym w Karolewie pisaliśmy już dwa razy. Dzięki błyskawicznej reakcji maszynisty, który zdążył wdrożyć hamowanie nagłe i ostrzec pasażerów o nadchodzącym niebezpieczeństwie, przy zderzeniu autobusu szynowego z ciężarówką nikt nie zginął. Jednak właściciel pozostawionego na torach pojazdu oskarża maszynistę i zarządce infrastruktury o zaniedbania w związku z wypadkiem, o czym piszemy TUTAJ. Jak informuje w komunikacie po wypadku PKP PLK, warunki pracy urządzeń przejazdowych są szczegółowo określone. Określa się w nich m.in. minimalny czas od chwili rozpoczęcia ostrzegania do czasu przejazdu pociągu.

– Wynosi on co najmniej 30 sekund. Jak widać na załączonym filmie po upływie 8 sekund od zapalenia się sygnalizatorów świetlnych i sygnału dźwiękowego zaczynają opadać rogatki. Od momentu zamknięcia rogatek do momentu wjazdu pociągu na przejazd upływa czas, który razem daje co najmniej 30 sekund – informuje Zbigniew Wolny z wielkopolskiego oddziału PKP PLK.
Jak informuje zarządca infrastruktury w czasie zderzenia pociągu z ciężarówką, do którego doszło 19 kwietnia, urządzenia działały zgodnie z tymi warunkami.

– Ponadto maszynista jechał na tym odcinku linii z dozwoloną prędkością dla tego pociągu. Uważamy, że przedsiębiorca zdecydowanie myli się ocenie przyczyn wypadku – komentuje Zbigniew Wolny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (96)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolska (96)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5