NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK: Specjalistyczne pojazdy zwiększą bezpieczeństwo na torach

| inf. prasowa PKP PLK 19.02.2020 3,3k

PKP PLK: Specjalistyczne pojazdy zwiększą bezpieczeństwo na torach
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Nowy pociąg ratownictwa technicznego oraz dwa pojazdy szynowo-drogowe – to sprzęt, który wzmocni działania kolejowego ratownictwa technicznego. Dzięki tym pojazdom PKP PLK będą mogły sprawniej interweniować w przypadku awarii i szybciej likwidować skutki zdarzeń na torach.
W 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe kupiły specjalistyczny pociąg ratownictwa technicznego (typ WM15A/PRT). Załoga pociągu – do 7 osób – może samodzielnie likwidować skutki zdarzeń oraz prowadzić akcje zabezpieczające związane m.in. z usuwaniem powalonych na tory drzew lub odśnieżaniem. Pojazd ma własny napęd i rozwija prędkość do 80 km/h. Może zabrać do 20 ton ładunku. Wyposażony jest w żuraw do przenoszenia ładunków, agregat prądotwórczy oraz sprzęt do wkolejania. Pojazd może holować tabor o wadze do 50 ton z prędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo- warsztatowe. Na jego wyposażeniu jest też specjalistyczny sprzęt m.in. spawarka i szlifierka. Wartość zakupu to ponad 4,7 mln. zł. Pociąg trafił do zespołu ratownictwa we Wrocławiu.

Od 2019 roku kolejowe ratownictwo techniczne na terenie województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego dysponuje dodatkowo 2 pojazdami szynowo-drogowymi typu UniRoller do usuwania skutków mniejszych zdarzeń. Załoga samochodu zabiera ze sobą sprzęt ratowniczy. Ma możliwość jazdy zarówno po drogach, jak i torach normalnych oraz szerokich. Prędkość maksymalna pojazdów szynowo-drogowych wynosi na drodze 90 km/h, a na torach 50 km/h. Wartość zakupu to ponad 2,2 mln zł, finansowanie ze środków PLK. Od 2018 pojazdy wykorzystywane są także w województwach małopolskim, opolskim, pomorskim, kujawsko-pomorskim oraz zachodniopomorskim.

Łącznie z zakupionymi pojazdami kolejowe ratownictwo techniczne ma do dyspozycji 8 pociągów ratowniczych typu WM15A/PRT, a także 25 pojazdów szynowo-drogowych, z czego aż 17 to nowoczesne pojazdy typu UniRoller – wyposażone m.in. w platformy ładunkowe, hydrauliczne żurawie ładunkowe, mobilne warsztaty, sprzęt ratunkowy do wkolejania.

W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zyskają kolejny pociąg ratownictwa technicznego, który będzie działał na terenie województwa śląskiego.

Zespoły specjalistyczne rozmieszczone są w 18 punktach na terenie całego kraju - w największych węzłach kolejowych (m.in. w Krakowie, Warszawie, Opolu, Tczewie i Bydgoszczy). Dzięki temu mogą niezwłocznie reagować w przypadku nieprzewidzianych i niebezpiecznych zdarzeń. Głównym zadaniem jest usuwanie skutków zdarzeń, które spowodowały zagrożenie lub przerwę w ruchu kolejowym oraz transport uszkodzonych pojazdów kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5