Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Linie kolejowe na Podlasiu nie będą zawieszone

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
23-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Linie kolejowe na Podlasiu nie będą zawieszone
Ruch kolejowy na Podlasiu bez zmian. PKP PLK zapewnia, że linie wstępnie przeznaczone w tym regionie do czasowego wyłączenia zostaną utrzymane. To najważniejsza dla Podlasia informacja przekazana w trakcie posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w Białymstoku.

W połowie lutego zarządca infrastruktury zaprezentował plany optymalizacji sieci kolejowej, w których zaproponowano czasowe wyłączenie z eksploatacji  90 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 2 tys. km na terenie całego kraju. Przygotowywane decyzje poddano dyskusji z udziałem przewoźników, samorządów oraz środowisk gospodarczych. W trakcie rozmów PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały szereg deklaracji natury gospodarczej, zgłoszenia do rocznego rozkładu jazdy oraz nowe obietnice inwestycji samorządowych których rezultatem ma być zwiększenie ruchu kolejowego. W rezultacie zapowiedzi ograniczono pierwotne plany i zdecydowano o utrzymaniu ruchu na 49 odcinkach w całym kraju. Decyzja dotyczy pozostawienia w eksploatacji wszystkich odcinków przeznaczonych do czasowego zawieszenia w województwie podlaskim, m.in: Ostrołęka – Łapy, Białystok – Waliły i Śniadowo- Łomża.

„Kluczowe w naszej decyzji były plany rozwojowe regionu oraz informacje o szeregu inicjatyw gospodarczych mających przyczynić się do tworzenia nowych miejsc pracy, co dla nas również jest istotną informacją w kontekście wizji sieci kolejowej. Musimy jednak podkreślić, że przywrócone odcinki będą stale monitorowane i w przypadku realizacji pracy przewozowej na poziomie niższym niż zgłaszano we wnioskach i planach, nie wykluczamy ponownej oceny pod kątem możliwości czasowego wyłączenia z eksploatacji. Naszym zadaniem jest dostosowanie zakresu działalności do aktualnych potrzeb i dbałość o wynik finansowy spółki, zapewniający podnoszenie stanu technicznego infrastruktury oraz zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego w Polsce – mówi Filip Wojciechowski wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych”.

Obecnie 90% ruchu kolejowego w Polsce odbywa się po około 12 tysiącach km linii kolejowych z ponad 19 tysięcy km zarządzanych przez PKP PLK. Optymalizacja sieci ma przynieść oszczędności rzędu kilkudziesięciu milionów złotych rocznie i w ten sposób przynieść dodatkowe nakłady na utrzymanie linii intensywnie eksploatowanych przez przewoźników. Brak systemowych rozwiązań dla linii lokalnych, na których ruch jest niewielki spowoduje, że po zrealizowaniu największego od ponad 30 lat programu inwestycyjnego sieć kolejowa będzie podlegać szybkiej degradacji. Przychody z linii rentownych zamiast na utrzymanie ich parametrów technicznych, będą wydatkowane na utrzymanie ruchu odcinków o śladowym wykorzystaniu i w konsekwencji ogólne pogorszenie stanu infrastruktury.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze Firmą Roku 2011 na Podlasiu

Biznes

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze Firmą Roku 2011 na Podlasiu

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze 19 października 2012

Mieszkańcy Podlasia walczą o połączenie kolejowe Warszawa-Hajnówka-Białowieża

Warte uwagi

Mieszkańcy Podlasia walczą o połączenie kolejowe Warszawa-Hajnówka-Białowieża

facebook.com/Walczymy o Polskę Wschodnią 07 maja 2013

Tydzień Zrównoważonego Transportu 2013 na Podlasiu

Warte uwagi

Tydzień Zrównoważonego Transportu 2013 na Podlasiu

Przewozy Regionalne 24 września 2013

Podlasie: Od grudnia dwa pociągi Grodno – Ełk

Pasażer

Podlasie: Od grudnia dwa pociągi Grodno – Ełk

pr, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze Firmą Roku 2011 na Podlasiu

Biznes

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze Firmą Roku 2011 na Podlasiu

Nasycalnia Podkładów w Czeremsze 19 października 2012

Mieszkańcy Podlasia walczą o połączenie kolejowe Warszawa-Hajnówka-Białowieża

Warte uwagi

Mieszkańcy Podlasia walczą o połączenie kolejowe Warszawa-Hajnówka-Białowieża

facebook.com/Walczymy o Polskę Wschodnią 07 maja 2013

Tydzień Zrównoważonego Transportu 2013 na Podlasiu

Warte uwagi

Tydzień Zrównoważonego Transportu 2013 na Podlasiu

Przewozy Regionalne 24 września 2013

Podlasie: Od grudnia dwa pociągi Grodno – Ełk

Pasażer

Podlasie: Od grudnia dwa pociągi Grodno – Ełk

pr, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5