Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK kontynuuje program wymiany oświetlenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK kontynuuje program wymiany oświetlenia
Fot. PKP PLKPKP PLK wymienia oświetlenie m.in. na peronach.
Ponad 300 tys. zł oszczędności oraz większe bezpieczeństwo na peronach i przejazdach kolejowo-drogowych – to efekty prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe programu wymiany oświetlenia. 125 000 nowoczesnych opraw oświetleniowych na sieci kolejowej to lepsze warunki obsługi pasażerów i niższe koszty utrzymania.

W 2015 roku, tylko w ramach remontów i programu poprawy efektywności energetycznej, PLK wymieniły ponad 1700 punktów oświetleniowych (1500 pracuje w technologii LED).

W efekcie obniżono koszty zużycia energii i eksploatacji. Nowe urządzenia mają dłuższy czas pracy, a przez to są tańsze w użytkowaniu w zakładanym okresie eksploatacji. Nowoczesne oświetlenie to również duża korzyść dla środowiska naturalnego poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla. Wymiana opraw oświetleniowych powoduje ograniczenie zużycia energii elektrycznej, przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery nawet o około 500 ton/rok. Dzięki wymianie przeprowadzonej w 2015 r. Spółka zaoszczędzi ponad 316 tys. zł.

Oszczędność dzięki technologii LED


Oprócz 1700 punktów oświetleniowych, w 2015 roku wymiany dokonano również na przejazdach kolejowo-drogowych, peronach i dojściach, rozjazdach i międzytorzach. Wraz z wymianą punktów świetlnych, w 2015 roku wymieniono 323 szt. słupów oświetleniowych, tym samym kompleksowo poprawiając stan technicznych eksploatowanych urządzeń. Technologia LED jest preferowana przy wszystkich projektach modernizacyjnych, w zakresie oświetlenia terenów i obiektów kolejowych, które PLK planuje do realizacji w najbliższych latach.

– Nowe projekty oparte będą na stosowaniu opraw LED. Oprawy tego typu mogą bezawaryjnie pracować nawet 12 lat – czyli blisko trzykrotnie dłużej niż stosowane do tej pory oświetlenie sodowe i pięciokrotnie dłużej od eksploatowanych jeszcze źródeł rtęciowych. Zastosowanie oświetlenia w technologii LED we wszystkich przyszłych projektach, oprócz oszczędności, przyniesie też konkretne korzyści dla pasażerów. Perony i przejścia podziemne z LEDami są jaśniejsze i zapewniają większe poczucie bezpieczeństwa – informuje biuro prasowe PKP PLK.

Bezpieczniej na przejazdach

PLK poprawia również system oświetlenia przejazdów kolejowych. W 2015 roku w ramach remontów i programu poprawy efektywności energetycznej nowe oprawy oświetleniowe zamontowano na 31 przejazdach, gdzie łącznie wymieniono 66 punktów świetlnych na LED. Nowe oświetlenie przynosi nie tylko oszczędności, ale wpływa na wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, a także zapewnia lepszą ochronę przeciw dewastacji i kradzieży mienia kolejowego.

PKP PLK prowadzą program wymiany opraw od 2004 roku. Co roku zarządca infrastruktury wymienia oprawy oświetleniowe starego typu (głównie z rtęciowymi źródłami światła) na nowoczesne oprawy oświetleniowe z sodowymi wysokoprężnymi źródłami światła, które od 2015 r. zamieniane są na oświetlenie w technologii LED o najwyższym wskaźniku skuteczności świetlnej. Obecnie PLK zarządzają ponad 190 000 szt. opraw oświetleniowych, z czego 125 000 to nowoczesne oprawy, wyposażone w źródła światła LED, źródła sodowe wysokoprężne i świetlówki liniowe.

Nowe światło na stacji Opole Główne

Pozytywnym przykładem, gdzie PKP PLK podczas modernizacji zastosowały oprawy oświetleniowe ze źródłami światła typu LED, jest stacja Opole Główne. Zarządca infrastruktury zastosował ponad 223 opraw LED-owych. 200 to nowe oprawy na peronach, a 23 rozjaśniły międzytorze. W 2015r. zastosowano 614 szt. źródeł światła LED w obecnie eksploatowanych oprawach oświetleniowych. Źródła te zainstalowano w tunelu na stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia oraz na peronie nr 2 stacji Kraków Główny. Koszt wymiany wyniósł 131 000 zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowe oświetlenie masztowe na stacji Poznań Franowo [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowe oświetlenie masztowe na stacji Poznań Franowo [zdjęcia]

tekst promocyjny SESTO 11 kwietnia 2018

Forum Oświetleniowe na Kongresie Infrastruktury

Nasze konferencje

Forum Oświetleniowe na Kongresie Infrastruktury

TOR Konferencje 13 kwietnia 2016

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowe oświetlenie masztowe na stacji Poznań Franowo [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowe oświetlenie masztowe na stacji Poznań Franowo [zdjęcia]

tekst promocyjny SESTO 11 kwietnia 2018

Forum Oświetleniowe na Kongresie Infrastruktury

Nasze konferencje

Forum Oświetleniowe na Kongresie Infrastruktury

TOR Konferencje 13 kwietnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5