NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS: Kryzys nie taki straszny

| Łukasz Malinowski, Rynek Kolejowy 23.12.2015 222

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-23 09:54:37 Autor: miłośnik
---.devs.futuro.pl
gdyby ich podzielili na: LHS przewozy, LHS L.K, LHS S.A. itd. - to już byłoby po nich
2015-12-23 10:09:48 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Nie ma co czekać tylko budować szeroki tor od Zawady do Włodawy i połączenie z kolejami Białoruskimi:)
2015-12-23 11:26:15 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Niemcy by już dawno tak zrobiły interes ponad wszystko i pomyślność obywateli tak to się robi. Ale w Polakowicach budując takie coś naruszyli byśmy interesy Ukrainy i jej oligarchów to nie wchodzi w rachubę. Nie wolno oligarchą odbierać chleba od ust to jest niezgodne z racją stanu. Także prędzej Niemcy sobie przedłużą szeroki tor pod Bałtykiem niż głupawa szlachta zwana u nas inteligencją zgodzi się na takie coś. Polski szlachcic to idiota i dlatego nie będzie interesu. A ruscy myślą wbrew pozorom takie niby chłopki roztropki a w szachach arcymistrzowie. Tak jak rura z gazem poleci i poleciała poza nami tak samo będzie z koleją. Kierunek na Finlandie potem Szwecja mostek potem Dania i już jesteśmy pod Hamburgiem tak się stanie prędzej czy później.
2015-12-23 15:31:35 Autor: onerail xd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Trako
Takie plany już są. Rozważają budowę linii do Austrii przez Słowację. A później pewnie i do Niemiec...

LHS to kolejna spółka strategiczna po PLK i PKPE, a państwu polskiemu powinno zależeć na jak najszybszej dobudowie drugiego toru i odnogi do Włodawy.

W ogóle to najciekawszą cechą tej spółki jest to, że funkcjonuje ona jako jedyna w Polsce po amerykańsku. Brak trakcji, jeden właściciel infrastruktury i przewoźnik oraz nastawienie na przewozy towarowe.
2015-12-23 17:56:52 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
@one rail
Z tym brakiem trakcji to troszkę przesadziłeś.
Cała kolej w Polszy powinna działać jak LHS.
Ino forma własności powinna być prywatna, to kolej stanowiłaby konkurencję dla TIR ów.
2015-12-23 19:04:19 Autor: k
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zawsze byliśmy najlepsi, tylko takie bzdurne pomysły podziału PKP LHS wychodziło z naszego rządu.Mam nadzieję że obecny rząd nie pójdzie tą samą drogą Wówczas nie spoczniemy w obronie naszej firmy.
2015-12-23 23:58:35 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Sorry, chodziło mi o trakcję elektryczną oczywiście ;-)
2015-12-24 08:04:43 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
@onerail
Teoretycznie trakcja elektryczna na LHS może jeździć - na akumulatorach, panelach słonecznych albo czerpiąc energię z satelit amerykańskich, co prognozuje niejaki Friedman.
LHS nie ma po prostu druta i dlatego jest piękny niczym magistrale w Rossiji (tabor ten sam)
2015-12-24 09:41:54 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Z tymi magistralami w Rosji to nie do końca, bo tam jest i tak więcej przewodów niż w US. Np. linia transsyberyjska, o ile wiem, idzie pod drutem.
2015-12-25 23:47:00 Autor: gość
---.static.ip.netia.com.pl
Tą firmę trzeba wysłać na GPW zostawiając pakiet kontrolny. Przy takiej własności spółki
jeszcze lepiej funkcjonują.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5