Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” PKP Intercity wynajęło jedna lokomotywę TRAXX od PKP Cargo. Ponadto przewoźnik negocjuje z dwoma firmami warunki leasingu nowoczesnych maszyn.
Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity powiedziała „Rynkowi Kolejowemu”, że przewoźnik jest zainteresowany leasingiem lokomotyw. – Prowadzimy rozmowy z co najmniej dwoma oferentami. Na tę chwilę możemy potwierdzić, że jedna lokomotywa TRAXX Bombardiera została wynajęta od PKP Cargo – ujawniła.
Neocjacje w sprawie leasingu nowoczesnych lokomotyw są związane z problemami taborowymi spółki, które dotyczą nie tylko wagonów, ale również lokomotyw. Ponadto, w zimowych warunkach częstym awariom ulegają najnowocześniejsze lokomotywy we flocie przewoźnika - Husarze wyprodukowane przez niemieckiego Siemensa. Dwa tygodnie temu Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity przyznała „Rynkowi Kolejowemu, że „lokomotywy faktycznie defektują.” Nie wiadomo jednak ile maszyn jest w tym momencie niesprawnych.
PKP Cargo eksploatuje od grudnia 2007 roku sześć wyleasingowanych od firmy Angel Trains lokomotyw wielosystemowych TRAXX serii EU43 (BR186) produkcji firmy Bombardier. Lokomotywy te po początkowym okresie eksploatacji wyłącznie na terenie Polski, od kwietnia 2008 roku zostały włączone do planowej obsługi pociągów towarowych w relacjach transgranicznych między Polską i Niemcami.