NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity: Umowa na dzierżawę Wagonu Opole do końca 2021, później przejęcie zakładu

| Michał Szymajda 11.05.2020 6,9k

PKP Intercity: Umowa na dzierżawę Wagonu Opole do końca 2021, później przejęcie zakładu
Fot. PKP Intercity
Aż do końca 2021 roku PKP Intercity, za pomocą spółki córki Remtrak, będzie dzierżawiło ludzi, zaplecze i maszyny należące do znajdującego się w stanie upadłości zakładu napraw taboru Wagon Opole. Później PKP Intercity będzie chciało przejąć zakład.
Obowiązująca do końca maja umowa obejmuje między innymi dzierżawę od spółki Trinites Polska, właściciela większości nieruchomości na terenie opolskiego przedsiębiorstwa, specjalistycznych stanowisk wykorzystywanych do wykonywania napraw okresowych wagonów osobowych. PKP Intercity Remtrak przejęło także około 165 pracowników Wagon Opole. Te działania pozwoliły realizować bieżące zamówienia i dokończyć zaległe przeglądy techniczne wagonów PKP Intercity.

W tym czasie PKP Intercity Remtrak zleciło także przeprowadzenie audytu, mającego ocenić kondycję i możliwości spółek Wagon Opole i Trinites Polska. Podczas dzierżawy części przedsiębiorstwa Sąd Gospodarczy w Opolu ogłosił upadłość likwidacyjną Wagon Opole. W wyniku udanych rozmów PKP Intercity Remtrak wydłużyło umowy dzierżawy do 31 grudnia 2021 roku. Pierwsza umowa z syndykiem masy upadłościowej Tabor Opole dotyczy maszyn i urządzeń, na mocy drugiej dzierżawione są od spółki Trinites Polaka budynki i teren zakładu. PKP Intercity Remtrak opracowuje obecnie długoterminowy plan rozwoju opolskiego przedsiębiorstwa uwzględniający przygotowanie do jego przejęcia.

Swoje plany dotyczące Wagonu Opole PKP Intercity ogłosiło na konferencji prasowej 11 maja. – Dzięki decyzji PKP Intercity o dzierżawie zakładu, prace w tym miejscu zachowało 165 osób. Chcemy jednak zatrudniać kolejnych. Jeśli zakład będzie rozwijany, znajdzie tu pracę od 350 do nawet 400 osób – powiedział wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski, który podkreślił, że zakład ma być „repolonizowany”.

– Do 31 grudnia 2021 mamy umowę, która jest fundamentem naszej obecności w Opolu. Mamy też bazę, aby przejąć opolską wagonówkę na własność. Jest to w zgodzie z polityką PKP Intercity, która dąży do uniezależnienia się od zlecania napraw P3 i P4 wagonów osobowych na zewnątrz – ocenił Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity. Decyzja o dzierżawie zaplecza i maszyn została podjęta w piątek 8 maja. Laskowski dodał, że PKP Intercity – Remtrak wyraził już wolę do syndyka m upadłościowej, aby Wagon Opole przejąć.

Obecnie w opolskim zakładzie możliwe jest wykonywanie napraw P3 i P4 wagonów pasażerskich. Na terenie zakładu trwają obecnie prace nad kilkudziesięcioma wagonami różnych typów: standardów Z i Y, restauracyjnych, 1. oraz 2. klasy.

Od początku dzierżawy przez PKP Intercity Remtrak opolski zakład wykonał naprawy łącznie 56 wagonów. Dodatkowo miesięcznie naprawianych jest 70 zestawów kołowych. PKP Intercity zapewnia, że zaplecze techniczne w Opolu i doświadczenie zatrudnionych w nim pracowników pozwalają na wykonywanie napraw wagonów na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją. Trwają już przygotowania do tego, aby po podpisaniu kolejnej umowy dzierżawy rozpocząć realizację napraw głównych z modernizacją wagonów typu 154A oraz restauracyjnych, które znajdują się na terenie opolskiego zakładu.

Wagon Opole znajduje się w stanie upadłości od lutego 2020. Więcej o kondycji zakładu i stanie faktycznym można przeczytać w tekście "Wagon Opole w upadłości. PKP IC Remtrak"

 zatrudnił część pracowników".

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolskie (356)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opolskie (356)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5