Za dwa tygodnie zmienia się rozkład jazdy PKP InterCity. Od 9 grudnia pociągi do Warszawy będą jeździły objazdem, przez Dęblin – informuje „Gazeta Wyborcza”. Podróż znacznie się wydłuży, a cena biletu wzrośnie.
„Pociągi będą jeździły dłużej, bo stan torów na "ósemce" w stronę Warszawy się pogarsza i Polskie Linie Kolejowe musiały wprowadzić ograniczenie prędkości na trasie Radom - Warka. Zamiast 80 kilometrów na godzinę składy będą jeździły maksymalnie 60 kilometrów na godzinę” – podaje „Gazeta Wyborcza”. Jedynie dwa przyspieszone pociągi Kolei Mazowieckich będą docierały do stacji Warszawa Zachodnia w dwie godziny. Podróż zwykłymi pociągami wydłuży się o pół godziny.
Pociągi Intercity nie będą kursowały przez Warkę, ale przez Dęblin i Pilawę. Do Warszawy Wschodniej dojadą w około 2 godziny i 6 minut. Dodatkowo na tej trasie znacznie zdrożeją bilety. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, jednorazowy bilet będzie teraz kosztował 30 złotych (w ofercie Bilet Rewelacyjny), do tej pory kosztował 25 zł (w tej samej ofercie). Za bilet miesięczny trzeba będzie zapłacić 438,60 złotych (w ofercie Citi Bilet), w tej samej ofercie przez Warkę kosztował 398,65 zł.
WIęcej
2012-11-26 11:28:56 Autor: antyIC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cyt :
\"Bilet Rewelacyjny to atrakcyjna, obniżona w stosunku do normalnej taryfy nawet do 30 procent, cena za przejazdy w klasie 1 i 2 wszystkimi pociągami:
a) Twoich Linii Kolejowych (TLK) w wagonach z miejscami do siedzenia, kursującymi na odcinkach:
Warszawa – Kraków i Kraków – Warszawa przez Warkę/Dęblin, Radom, Kielce
Gdzie tu macie wzrost ceny ? Ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem
2012-11-26 11:38:16 Autor: Tomek Janiszewski
---.220.166.71
Oczywiście odległość na odcinku Pilawa - Warszawa Wsch. liczona jest również tak aby było dalej tj. przez 100jadła, zamiast jak to praktykowano dotąd - przez Otwock? To może jeszcze przydałoby się puścić parę TLK z Warszawy do Białegostoku (oczywiście dziennych, z obowiązkową rezerwacją) nie jak dotyczczas przez Rembertów i Wołomin, lecz przez Legionowo i Wieliszew? Albo jeszcze przynajmniej jeden TLK do Radumia mógłby pojechać w Warszawy przez Legionowo, Wieliszew, Krusze, Kędzierak i Pilawę. Dopiero by się MiKole ucieszyli, i na pewno nie narzekaliby na droższe bielty!
2012-11-26 11:51:27 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Dojenie pasażera ciąg dalszy
2012-11-26 12:11:00 Autor: antyIC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież cena się nie zmienia , będzie dalej 25 zł . . . .
2012-11-26 12:11:57 Autor: goscde
---.mielec.mm.pl
Rozumiem że drożeją \"rewelacyjne\" w całym kraju? nowa promocja IC pod roboczą nazwą \" świąteczny \" która po nowym roku ma objać tez TLK to po prostu zwykłe sk******o. Podniosą ceny biletów i jednoczesnie zrobia promocje, wiec nadal kupie bilet rewelacyjny w dotychczasowej cenie ale juz nie przed odjazdem a na 8 dni przed. nie, dziekuje.
2012-11-26 12:14:03 Autor: Piotr_Chylinski
---.rev.snt.net.pl
Polski Bus ma na tej trasie już kursy co godzinę, jak widać, są oni bardziej przewidujący od kolejarzy, i po doświadczeniach na trasie Warszawa - Gdańsk usługę przewozową zastępującą pociągi na kolejnej \"mordowanej remontem\" trasie kolejowej uruchomili z wyprzedzeniem, żeby się pasażerowie zdążyli przyzwyczaić...
2012-11-26 12:32:04 Autor: paz
---.radom.vectranet.pl
@antyIC
dotychczas kupując bilet Radom - Warszawa Zachodnia płaci się za 100km, po 9 grudnia będzie się płacić za 160 km zatem już będzie to opłata z wyższych widełek taryfowych mimo, że nadal będzie to bilet z oferty rewelacyjnej
2012-11-26 13:14:27 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trudno mi zrozumieć, dlaczego część kosztów modernizacji linii nr 8 maja ponosić pasażerowie. Nie dość, że będą jechać dłużej, to maja płacić więcej. Tu widzę rolę państwa. Przewoźnik nie powinien ponosić z tego powodu większych kosztów dostępu do infrastruktury, niż przed zmianą, a ceny biletów nie powinny ulec zmianie. To powinien być wkład własny państwa w projekty dofinansowane z UE.
2012-11-26 13:16:17 Autor: marcin12222222
---.198.177.89
I co ? PKP IC wie o tym i co ? Czemu spolka ktora ustala ceny biletow jest niewolnikiem widełek cenowych? Co, nie mozna zmienic, objac linii Radom-Warszawa specjalna oferta? Czy oni sie niczego nie ucza? Beda doić ludzi za 160 km myslac, ze ludzie beda sie dawali doić? PolskiBus jezdzi juz co godzine, ale jak to powiedziala spolka ustami rzeczniczki - spolka nie boi sie konkurencji. Do d**y z taka koleja.
PKP IC nie nadaje sie do prowadzenia warzywniaka, a co dopiero przewozu pasazerow...
Gdybym to ja był prezesem to pierwsze co bym zrobił to wprowadził ceny relacyjne alla\\\' polaczenie w dobrej cenie.
2012-11-26 13:29:16 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
trzeba zlikwidować część pociągów Lublin - Warszawa żeby się radomskie pomieściły
2012-11-26 13:38:26 Autor: Tomek Janiszewski
---.220.166.71
Albo część puciongów z Radumia do Warszawy puścić przez Lipowe Pole, Sandomierz, SWR (chyba że łącznicę odbudowali) - Kraśnik - Lublin - Dęblin. Obsłużyłoby się i Radum, i Lublin, a przy okazji ile dodatkowej kasy na podróżnych z tego pierwszego miasta zarobiłyby PKP PIC! Można by jeszcze od Dęblina przez Łuków, co umożliwiłoby wycofanie KM-ów z obsługi również i tej wicestolicy Mazowsza.
2012-11-26 13:57:51 Autor: anonimowy rolnik okradający naród
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
trzeba zlikwidować buszy warszawa - lublyn to i s17 nie będzie potrzebna:)
2012-11-26 14:26:14 Autor: antyIC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież wyraźnie w taryfie pisze , że bilet rewelacyjny obowiązuje przez Warkę , oraz przez Dęblin .
2012-11-26 14:43:50 Autor: psim
---.183.228.243.dsl.dynamic.t-mobile.pl
psim @antyIC, człowieku, piłeś? Jaja sobie robisz, prawda?
Może idź sobie sprawdź, albo spytaj kogoś, jak działa bil. Rewelacyjny (od czego dokładnie zależy jego cena).
2012-11-26 19:39:32 Autor: wojtek wojtek
---.play-internet.pl
Oczywiście, że nie jest to nowa oferta, ale kto rozsądny mając możliwość przejazdu w taryfie KM trasą przez Warkę za 20,30 zł w czasie krótszym niż TLK trasą przez Pilawę będzie wydawał 25zł za przejazd z Radomia do Warszawy? Sienkiewicz z Radomia do Służewca jedzie obecnie ok. 1,5h (cena 22 zł w 2 klasie), od 9 grudnia korzystanie z TLK dla osób wysiadających obecnie na Służewcu i Zachodniej będzie nieracjonalne, bo z racji wjazdu od strony wschodniej dochodzą kolejne kwadranse na przejazd przez miasto z przesiadką na SKM/KM. Gdzie tu sens? Uważam, że nawet jadący dłużej (nie z winy przewoźnika przecież) pociąg TLK przez Warkę ma uzasadnienie. Z racji uruchomienia z Kielc TLK Nida, widmo upadku TLK Sienkiewicz może się rychło ziścić...
2012-11-27 14:30:56 Autor: farcaul
---.warszawa.vectranet.pl
To jest niestety PKPowski standard.
Pamiętam jak w kilka lat po wprowadzeniu IC Warszawa-Wrocław, gdy pociągi jeździły trzema różnym trasami - obowiązywała cena relacyjna wg kilometrów przez Łódź niezależnie od trasy przejazdu.
Teraz oczywiście nie dość że oferowana jest dłuższa "przyjemność" jazdy przez katowice, to jeszze trzeba za to więcej płacić... Nonsens.
2012-11-27 21:15:13 Autor: mathewicforum@gmail.com
---.centertel.pl
Czyli rozumiem, że UM z Zakopanem ochoczo zacznie zgodnie w literą prawa rozkręcać tory, no i zmieniać ilość peronów, a PLK będzie się temu przyglądać i dostosowywać. Hmmm.... Ciekawe ile peronów zostanie?
2012-11-27 21:20:09 Autor: mathewicforum@gmail.com
---.centertel.pl
Innymi słowy, sama oferta "Biletu Rewelacyjnego" na w/w trasie jest tyle atrakcyjna w stosunku do zwykłej ceny "D" TLK, że żadna podwyżka i tak już nie odbierze klientów, których przecież jest pełno w pociągach TLK z Krakowa przez Kielce/Radom do Warszawy? Pewnie jest tam 120% zapełnienie! No cóż, widać, że z Warszawy do Gdańska ceny obniżono niesłusznie...
2012-11-27 21:21:37 Autor: mathewicforum@gmail.com
---.centertel.pl
(Droga Redakcjo RK: proszę natychmiast usunąć mój wpis dot. peronów w Zakopanem, gdyż został on tu napisany omyłkowo! Z Góry Dziękuję :D)
2012-11-30 09:13:41 Autor: Tomek Janiszewski
---.220.166.71
To już lepiej niech ten komentarz zostanie. PKP przeczyta i wpadniena pomysł że przecież można zrobić świetny interes poprzez rozbiórkę torów (wzorem zakopiańskich peronów) zamiast ich remontów. Zlikwiduje się tory na linii Warszawa Służewiec - Radom, zaoszczędzi gpę kasy na rezygnacji z budowy drugiego toru między Warką a Radomiem, sprzeda się szyny i most przez Pilicę na złom, a pociągi z Kielc i Krakowa do Warszawy puści przez Dęblin, podwyższając ceny bletów.