Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić kolejnych 18 lokomotyw manewrowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity chce kupić kolejnych 18 lokomotyw manewrowych
Fot. Daniel Brabenec
Spółka PKP Intercity planuje kolejne zakupy. W latach 2025-2026 chce pozyskać 18 lokomotyw manewrowych. Właśnie rozpoczęła konsultacje rynkowe na ten temat. Co istotne, możliwy jest zakup nie tylko pojazdów spalinowych, ale też wodorowych lub gazowych.

PKP Intercity opublikowało zapytanie rynkowe (RFI) w zakresie dostawy 18 lekkich lokomotyw manewrowych przeznaczonych do obsługi bocznic w zakładach Spółki. Przewoźnik zastrzegł, że nie jest to jeszcze postępowanie o udzielnie zamówienia. W związku z tym, jego ustalenia nie będą wiążące. Jednak spółka podała jednoznacznie, że w latach 2025-2026 chce dokonać właściwego zamówienia.

Spółka zakłada, że lokomotywy będą dwu lub trzyosiowe, o prędkości maksymalnej co najmniej 60 km/h i jednokabinowe. Maksymalna siła pociągowa to min. 110 kN, nacisk jednostkowy osi na tor –
22,5 t a moc silnika spalinowego – co najmniej 300 kW. Spółka dopuszcza jako paliwo olej napędowy, gaz CNH lub wodór. 

Trakcja wielokrotna przewidziana jest dla 2 lokomotyw a dopuszczenie do eksploatacji – umożliwiające eksploatację na bocznicach z możliwością okresowego wjazdu na tory PKP PLK w trakcie wykonywania prac manewrowych.

Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu 30 miesięcy – czytamy. PKP IC planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.

Przypomnijmy, że trwa budowa dziesięciu lokomotyw manewrowych dla PKP Intercity przez czeskie CZ Loko. Pierwsza z nich jest już gotowa i niedługo ma się pojawić w Warszawie
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Pierwsza lokomotywa od podstaw wyprodukowana w Afryce

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Pierwsza lokomotywa od podstaw wyprodukowana w Afryce

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5