NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity chce budowy kilkunastu nowych linii kolejowych

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 31.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-31 12:39:46 Autor:
---.146.51.89.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Linia Łódź- Kutno, to żenada! Od Zgierza do Kutna 70km/h z ograniczeniami do 20-30. Jeden tor. Jest piętą achllesową sieci PLK.
2015-07-31 12:40:22 Autor: JoGi
---.static.ip.netia.com.pl
Pomarzyć rzecz piękna, kolejowi "niedasie" mają się jak najlepiej.
2015-07-31 12:42:12 Autor: wrocław pisze
---.153.95.226
Redakcjo, w poprzedniej mapie zrobiliście w gratisie linię kolejową Kalisz - Pleszew, teraz przemieniliście ją na linię Kalisz - Bronów (na linii Ostrów Wlkp. - Pleszew). Usuńcie to i pokażcie jaka to patologiczna sytuacja. Budowa niespełna 30-kilometrowej linii kolejowej Kalisz - Pleszew raz że skróciłaby czas przejazdu pociągów z Kalisza do Poznania o 45 minut, a dwa - wprowadziłaby kolej normalnotorową do centrum Pleszewa.
2015-07-31 12:44:13 Autor: @rek
---.static.ip.netia.com.pl
artykuł ma 2x ten sam akapit....
2015-07-31 12:44:33 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Po co budować linię Legionowo-Nasielsk (istnieła przed II wojną światową) skoro da to 8 km, tj. ile sekund??? :)
Po za tym omine Modlin,a sporo ludzi dojeżdża na lotnisko, a tory do Modlina są na 160 km/h, więc czy ktoś mi może powiedzieć jaki to ma sens...???!!!
2015-07-31 12:53:46 Autor: kris kross
---.108.23.22
Ale na grzyba nowe linie, skoro oferta PICu kurczy sie z roku na rok.
Gdzie tu logika. To juz lepiej te same srodki spozytkowac na remont I poprawe przepustowosci istniejacej sieci, ktora I tak jest w agonalnym stanie ...
2015-07-31 12:58:08 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@yeti
da to swobodne wyprzedzanie składów KM i TLK przez EIP, ruch towarowy też może omijać Modlin. tam już teraz są problemy z przepustowością a przecież jest potencjał na zwiększenie przewozów w większości relacji (w pociągach do Trójmiasta już teraz brakuje biletów, Olsztyn i przedłużenia na Mazury mają wielki potencjał).
8km z prędkością 200km/h daje około 2,5 minut
2015-07-31 12:58:50 Autor: p
---.sferia.net
Legionowo-Nasielsk ma sens, teraz do Modlina wcale nie jest 160, od NDM do Pomiechówka pociąg jedzie 90-120km/h, skrócenie tego odcinka o 8 km+ cała trasa z Legionowa do Nasielska na 200km/h dałoby czas przejazdu ponizej 10min dla tych 27km. Teraz pociągi jezdzą rozkładowo ok 20.
2015-07-31 12:59:11 Autor: Kflik
---.60.129.178
mogą chcieć...

ja chcę żeby bilet na dotowany TLK kosztował na 101 km tyle co bilet na osobowy (i to z uwzględnieniem lokalnych promocji typu bilet świętokrzyski!!) (na długie trasy od np. 250km bilety mogą być droższe)
oraz żeby były wspólne bilety okresowe.

i też sobie mogę chcieć....choć to też znacząco poprawiłoby sytuację kolei w Polsce.
2015-07-31 13:01:58 Autor: Blotny
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Jakieś 3 minuty.
Linia Legionowo-Nasielsk pozwoliłaby na większą swobodę w konstruowaniu rozkładu dla pociągów regionalnych do Modlina i dalej. Na razie wszystko jest podporządkowane Pendolino.
2015-07-31 13:02:28 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@kris kross
akurat oferta PIC w ostatnim roku dość znacznie wzrosła i jak się okazało, że PLK powycinała stacje lub podczas modernizacji tak projektowała, że nie zapewnia sprawnego wyprzedzania, że mieli problem z wciśnięciem pociągów w rozkład jazdy (np. postoje osobowych w polu w okolicach Nowego Dworu Mazowieckiego)
2015-07-31 13:02:44 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Zanim IC wybierze się ''na marsa'' linią Modlin-Płock,dodając do tego odcinek Płock-Włocławek, niech przyciśnie PLK w sprawie pilnej rewitalizacji odcinka Kutno-Toruń.

Póki co tzw. efekt synergii działań Grupy PKP dla relacji Warszawa-Bydgoszcz wygląda śmiesznie.Od grudnia ruszą Flirty, zmodernizowano odcinek Toruń - Bydgoszcz, robią się dworce w Toruniu i Bydgoszczy,a odcinek Kutno-Toruń i dworzec we Włocławku to obraz nędzy i rozpaczy. Przy odrobinie dobrej woli i zdrowego rozsądku, rewitalkę Kutno-Toruń można zrobić w ciągu roku,a peron 2 we Włocławku zmodernizować już teraz,a nie czekać do końca świata na rozstrzygnięcie kwestii własnościowych budynku dworca. Panu Ciżkowiczowi w drodze na otwarcie dworca w Bydgoszczy polecam postój we Włocławku i kontemplację stanu peronu w mieście o jednym z najwyższych wskaźników bezrobocia, z którego masa ludzi dojeżdza codziennie do roboty do Torunia,Bydgoszczy, a nawet Warszawy...Trudno pojąć logikę inwestycji PLK, kiedy modernizuje się mase przystanków osobowych (często w lasach lub typowych pierdziszewach),a tam gdzie lada chwila ruszy Flirt, ludzie mają korzystać z infrastruktury rodem z późnego Gierka.

Takich przykładów jak Włocławek na trasach Flirtów i Dartów jest sporo...czas to omówić na kanałach,strumieniach,punktach styku i innych komitetach sterujących ludu szczęśliwicki...
2015-07-31 13:03:35 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Aby poprawić czas przejazdu do Zakopanego należy poprawić stan linii 98,99 oraz 97 na odcinku Sucha Beskidzka - Żywiec, aby umożliwić wytrasowanie pociągu ze Śląska omijając Kraków, co daje dużą oszczędność czasową (a dodatkowo, pociąg będzie wtedy jechał przez piękny Beskid Żywiecki i Makowski.
Są to prace, których koszt nie jest stosunkowo duży, a mogą one diametralnie poprawić czas przejazdu.
2015-07-31 13:08:05 Autor: Boabdil
---.adsl.inetia.pl
wnoszę o przedłużenie linii 245 do Lipna....
2015-07-31 13:17:45 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Obłuda tych dyletantów którzy bawią się w kolejkę za kasę brukseli nie zna granic!
najpierw niech stworzą porządną ofertę na liniach już istniejących
2015-07-31 13:19:14 Autor: Tomnord15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tomnord15
Czysta utopia, w Polsce nie potrafi się utrzymywać w należytym stanie głównych ciągów, a co dopiero mowa o budowie nowych linii kolejowych. Sieć raczej będzie się kurczyć niż rozwijać.
2015-07-31 13:19:15 Autor: Tomnord15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tomnord15
Czysta utopia, w Polsce nie potrafi się utrzymywać w należytym stanie głównych ciągów, a co dopiero mowa o budowie nowych linii kolejowych. Sieć raczej będzie się kurczyć niż rozwijać.
2015-07-31 13:20:34 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
- Połączenie Modlin - Płock - Włocławek - Toruń... linią kolejową, tak, to wydaje się sensowne.
- Połączenie Legionowo - Nasielsk, tak, to też wydaje się sensowne. Nic tak nie doprowadza do furii pasażerów pociągów dalekobieżnych jadących z biegunów, północ kraju < > południe, jak właśnie odcinek między Warszawą przez Legionowo do Pomiechówka.
- Linia Podłęże - Tymbark/Limanowa, pisaliśmy dużo o tym projekcie za około 6 mld. zł. Linia przydatna dla ruchu towarowego, dla pasażerskiego pod warunkiem zapewnienia odpowiednio atrakcyjnych czasów przejazdu Kraków - Zakopane (1/5h), Kraków - Nowy Sącz (1h).
- Linia Strzyżów n/Wisłokiem - Sanok. A to ci dopiero !
Co prawda wiele lat temu powstał dworzec w Brzozowie z myślą o takiej linii kolejowej, ale to i tak byłby zygzak Rzeszów - ... - Sanok. Lepiej byłoby wybudować linię kolejową E30 Tarnów - Pilzno - Jasło wzdłuż rz. Wisłoki, gdzie mamy naturalny - w prostej linii - korytarz transportowy.
- Odcinek KDP Warszawa - Łódź - budować jak najszybciej...
- Brakuje na tej mapie odcinka Kraków - CMK z pominięciem tunelu, a taki będzie niezbędny w przyszłości, szczególnie że - nowe szlaki kolejowe wejścia/wyjścia z największych aglomeracji, - potrzebne od zaraz...
2015-07-31 13:21:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post p:
"Legionowo-Nasielsk ma sens, teraz do Modlina wcale nie jest 160, od NDM do Pomiechówka pociąg jedzie 90-120km/h, skrócenie tego odcinka o 8 km+ cała trasa z Legionowa do Nasielska na 200km/h dałoby czas przejazdu ponizej 10min dla tych 27km. Teraz pociągi jezdzą rozkładowo ok 20."
Pendolino Legionowo-Nasielsk (35 km) jedzie ok. 16 minut w tym ok. 0,6 min rezerw. Daje to vśr = 131 km/h.
2015-07-31 13:32:11 Autor: assa
---.205.53.20.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Od kiedy Grudziądz leży na linii Gdańsk-Bydgoszcz? Od kiery Laskowice Pomorskie to stacja "w polu" ?

RK widzę w merytoryce zbliża się do transport-publiczny.pl ;)
2015-07-31 13:38:26 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A ja kcę PIColino do Bąka na grzyby!
A co - nie mogę?...
2015-07-31 13:39:13 Autor: p
---.sferia.net
jeśli teraz jedzie z handlowa 130, to po nowej linii jechałby z 200, zakłądając odpowiednie promienie łuków i brak ograniczenia na moscie przez narew. 27 km z tą prędkością, a w przyszłosci może z większą dałoby czas przejazdu ok 8min
2015-07-31 13:40:32 Autor: p
---.sferia.net
do tego trzeba doliczyć jeszcze oszczednośc 10min KMki, która stoi przed NDM z boku i czeka aż pendo przejedzie. o zysku dla towarów też trzeba pamiętać
2015-07-31 13:45:52 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Chyba nigdy tędy nie jechałeś, a ja jeżdżę codziennie. Do NDM z Warszawy jest 160, potem kilometr 90km/h (most na Narwii) i przed Modlinem aż do Pomiechówka 130 km/h i potem dzida 160.
Są zdecydowanie ważniejsze priorytet niż budowa odcinka Legionowo-Nasielsk. PKP PLK nigdy nie zrobi go na 200, a robienie na 160 nie ma sensu.

@wdr
Zgadzam się z tobą, ale PKP PLK powinno było zdawać sobie sprawę z potencjału dziewiątki a nie robić linię tylko dwutorową.....

Zresztą Struzik nigdy się na to nie zgodzi, aby omijać Modlin, a P(E)S(E)L ma dużo do gadania :)
2015-07-31 13:48:59 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jedna KMka czeka chwilę w NDM, to chyba nie powód, że by od razu budować nową linię. Bardziej się opłaca skierować te śrdoki na zrobienie 200 na E65 niż wrzucać pieniądze w błoto, żeby zyskać tylko 6-8 minut....
2015-07-31 13:50:50 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Kochany nasz narodowy przewoźniku kolejowy PKP Intercity

- no i po co ta żałosna prowokacja?
2015-07-31 13:51:10 Autor: yip
---.dynamic.chello.pl
8 minut to tyle ile podniesienie v z 200 na 230 na całej CMK.
2015-07-31 13:51:25 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Spółka PKP IC jest szalona... Chce wielomilionowych inwestycji i linii które niewiadomo czy w ogóle generowałyby jakiekolwiek potoki pasażerskie, a nie wykorzystuje w ogóle tego co ma. Jaka obecnie jest oferta dla dużych miast pokroju Legnicy, Wałbrzycha, Bielska-Białej, Bytomia, Rybnika - a przecież do tych miast nie trzeba niczego elektryfikować bo po obecnej infrastrukturze dałoby się znacząco poprawić ofertę - a jednak PKP IC nie robią nic aby ją poprawić? Więc po co marzyć o nowych liniach?!
2015-07-31 13:51:49 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A co się tyczy odnicka Modlin-Płock-Włocławek to wymaga to również (o czym niektórzy mogą nie wiedzieć) przebudowy układu torowego na stacji Modlin i dobudowie dwóch torów toru. Zresztą czym KM miałaby obsługiwać tę linię???
2015-07-31 13:53:25 Autor: d3
---.205.90.110.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Magistrowie z IC myślą tylko o sobie negując modernizację linii Krotoszyn Głogów ale są krótkowzroczni, modernizacja jest pod ruch towarowy który zostanie przesunięty z linii Poznańskiej -oni najwyraźniej tego nie rozumieją co mogą zyskać. Drugą ciekawostką jest to że wymyślono kilka linii zupełnie bezsensownych a pominięto w postulatach linie które już w latach siedemdziesiątych uznano za niezbędne tylko z braku kasy nie wybudowano takie jak Busko Zdrój Tarnów i Bełchatów Wieluń na 200. Odcinek Piotrków Bełchatów jest właśnie na V max 200 - łuki mają promień 2250m. Legionowa Nasielsk to o to walczyłem już 15 lat może teraz zrobią ale brak mi w dalszym ciągu obwodnicy Iławy to tylko 5 km w linii prostej - chyba obecnie brak tej obwodnicy to największa głupota ostatniej modernizacji E65.
2015-07-31 13:55:40 Autor: Adamik
---.internetia.net.pl
Zamieszczona mapa jest tragiczna - chodzi mi o schemat linii w woj. podlaskim jest on zupełnie odrealniony szczególnie w okolicach Suwałk.

Budowa linii łącznicowej dla pociągów relacji Białystok - Olsztyn wygląda interesująco niestety jest zupełnie nierealny i niefunkcjonalny. Ot ktoś pociągną kreskę na mapie aby połączyć najkrótszą drogą dwa punkty przechodząc przy okazji dla uzasadnienia projektu przez miasto powiatowe. Ruch na magistrali wschodniej, szczególnie pasażerski nie uzasadnia budowy nowej linii kolejowej. Warto lobbować za jak największym podniesieniem parametrów technicznych trasy, zwiększeniem jej przepustowości, być może elektryfikacją. Na pewno nie jest uzasadniona budowa nowej linii.
2015-07-31 13:55:52 Autor: tuki tam tuki tu
---.84.246.233
I nic o magistrali podsudeckiej!!! Czas wrócić do pociągów Jelenia Góra/Katowice/Kraków/Przemyśl czy Zakopane lub Legnica - Katowice; Kudowa Zdrój - Lublin itd.
Kiedy remont??? Potrzeba tylko 2 mld zł i na tej linii na całej długości będzie 160 - 200km/h. Na autostrady walimy dużo grubsze mld i można tylko 140 km/h!!! Jakby wydać kasę z autostrad to na kolei mielibyśmy 350 km/h.
2015-07-31 14:08:34 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Oprócz tego, że wiele pomysłów IC podoba mi się w szczegółach, to przede wszystkim jestem pod wrażeniem samego podejścia do tematu:

- walka o pozyskanie pasażerów poprzez łączne działania dot. taboru, oferty i infrastruktury
- podporządkowanie prac na infrastrukturze celom przewozowym (czas jazdy, przepustowość itd.) zamiast wyłącznie parametrom technicznym
- odwaga w propozycjach budowy nowych linii - to co od dawna jest robione na drogach a ciągle unikane na kolei

Tak właśnie przewoźnik powinien zabiegać o infrastrukturę, jeśli chce rozwijać a nie zwijać prowadzoną działalność i swój udział w całym rynku transportowym.

Należy uwzględnić to, o co wnioskuje IC a KPK powiększyć. Może teraz przyszedł czas, żeby przesunąć część pieniędzy z dróg na kolej, bo widać, że jest ich potrzeba dużo więcej, jeżeli mamy faktycznie nadrobić zaniedbania i uzupełnić braki w sieci kolejowej tak, żeby mogła być konkurencyjna do sieci drogowej.
2015-07-31 14:18:58 Autor: gość
---.183.178.80.dsl.dynamic.t-mobile.pl
@ wrocław pisze

Przecież Pleszew ma już linię normalnotorową w samym centrum miasta obecnie używaną jako bocznicę
2015-07-31 14:22:16 Autor: tomwaw
---.10.53.106
Mazovię można by przetrasować z Kutna, a poza tym zanim taką linię zbudują to KM zdąży dokupić taboru
2015-07-31 14:23:32 Autor: tomwaw
---.10.53.106
to miało być @yeti
2015-07-31 14:28:07 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Cieszy mnie to, że nareszcie do KDP przekonali się także rządzący PKP. Może nareszcie zrozumieli, że gdy samochód jedzie po autostradzie 140, to pociąg jadący 160 z postojami zaoferuje prędkość handlową co najwyżej 120, zaś samolot da jeszcze więcej.

Budowa Y etapami jest sensownym rozwiązaniem, gdyż te ogromne pieniądze będą zabierane po kawałku w różnych odstępach czasu co pozwoli równolegle modernizować starą sieć linii kolejowych, a to obala największy argument przeciwników tej inwestycji.

Pierwsza część Y pozwoli na podróż między Warszawą, a Łodzią o wiele krócej niż modernizowany obecnie szlak konwencjonalny. Według Wikipedii zmodernizowana do 160 linia zapewni czas przejazdu 70 minut, a Y przy 350 35 minut.

Trasa Warszawa-Łódź jest taka krótka, że tu nie ma mowy o lotniczej konkurencji, a pierwszy etap linii Y może przekonać Polaków do KDP!!! Inwestycja powinna jednak ruszyć dopiero ok. 2020 roku po zwiększeniu prędkości maksymalnej na CMK do 220-230, a może na fragmentach nawet do 250 km/h. Wtedy powinni zbudować Y i kupić do niego tabor (może piętrowe TGV Duplex lub coś polskiej produkcji).
2015-07-31 14:29:07 Autor: Świętokrzyski vlak
---.181.133.2
PKP Intercity chce budowy kilkunastu nowych linii kolejowych

Według uwag złożonych w ramach konsultacji społecznych do Krajowego Programu Kolejowego, narodowy przewoźnik kolejowy PKP Intercity chce budowy aż trzynastu nowych odcinków na sieci kolejowej o łącznej długości pół tysiąca kilometrów.


Budowa nowych i uzupełnienia brakujących linii kolejowych nie buduje się tylko dla PKP Intercity a dla całej sieci kolejowej Polski.

To powinno już dawno być zbudowane , ale nacisk na transport samochodowy RP wykluczył kolej z świadomości społecznej i gospodarki.

Pominięto tu jeszcze prawdopodobnie celowo kilku uzupełnień sieci kolejowej

1- uzupełnienie odcinka Busko Zdrój - Żabno - 45 km kierunek Tarnów, Muszyna ,krynica , Słowacja

2- uzupełnienie odcinka Bełchatów - Wieluń

3- uzupełnienie odcinka Piotrków Trybunalski - Tomaszów Mazowiecki - CMK

4- przedłużenie CMK - Mszczonów - Płock- Włocławek

5- elektryfikacja całej OSBAHN wraz z odbudowa drugiego toru - Tczew - Chojnice - Piła -Krzyz - Kostrzyn

6 - elektryfikacja odcinka Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki

7- Budowa nowej linii kolejowej Kielce- Ostrowiec Świetokrzyski - Lublin

8- Odbudowa linii kolejowej Racławice Ślaskie - Głubczyce - Racibórz w celu skierowania pociągów na Rybnik - Żory - Bielsko Białą , Ślask Południowy

9- budowa linii kolejowej Zakopane -Poprad wraz z tunelem pod Tatrami

10 - Odbudować linie kolejową i odbudować drugi tor tzw. Berlinkę Legnica -Żagań -Żary - Gubin

11 - odbudować drugie tory Wejcherowo - Słupsk -Koszalin - Białogard


Skrytykowano tu budowę łącznicy Włoszczowa Północ - Czarnca i bardzo dobrze a wyeksponowano uzupełnienie odcinka Tumlin k/Kielc - Wasosz k/końskich i zapomniano o uzupełnienie Busko Zdrój - Żabno aby Stworzyć ciąg transportowy Łódż - Kielce -Tarnów

Krajowy Program Kolejowy jest chaotycznie pisany i pod pewne województwa , niema tu konkretnej spójności i logiki

Czas na Kolej iTransport Publiczny bo widać co się dzieje na drogach mimo że się je coraz bardziej rozbudowuje
2015-07-31 14:30:35 Autor: Grzegorz2
---.105.228.111
Odcinki Kielce - Konskie plus lacznica Opoczno - CMK sa w takiej postaci bez sensu. A gdzie elektryfikacja linii Tomaszow - Skarzysko plus tego odcinka Konskie - Kielce?

Poza tym jak na razie Pkp Intercity nie wykazalo sie zainteresowaniem prowadzenia ruchu na tym odcinku, wiec skad takie pomysly?

Z Kielc do Warszawy to tylko przez Radom! Odcinek Kielce - Konskie tylko na kierunek Lodz i dalej na polnoc Polski.
2015-07-31 14:58:54 Autor: z Kielc
---.26.8.244
"PKP Intercity wskazuje na brak uzasadnienia dla zadania inwestycyjnego „Budowa nowej linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Płn”, ponieważ czas przejazdu przez Czarncę i Włoszczowę Płn. będzie porównywalny z czasem przejazdu linią nr 8 przez Skarżysko Kamienną i Radom."

No właśnie będzie. Nawet przez Radom będzie krócej. Ale kiedy? Za 50 lat?
2015-07-31 15:06:02 Autor: MNB
---.centertel.pl
Brawo PIC!!! Chyba ktoś przestawił wajchę na naprawdę prokolejowe i rozwojowe myślenie!!! Wreszcie nikt nie mówi że bydowa nowych linii jest droga i się nie opłaca, tylko postulują rozwój. Jak tak dalej pójdzie to i może ceny TLK urealnią:)
2015-07-31 15:12:22 Autor: Świetokrzyski vlak
---.181.133.2
PKP Intercity chce budowy kilkunastu nowych linii kolejowych

Według uwag złożonych w ramach konsultacji społecznych do Krajowego Programu Kolejowego, narodowy przewoźnik kolejowy PKP Intercity chce budowy aż trzynastu nowych odcinków na sieci kolejowej o łącznej długości pół tysiąca kilometrów.


Budowa nowych i uzupełnienia brakujących linii kolejowych nie buduje się tylko dla PKP Intercity a dla całej sieci kolejowej Polski.

To powinno już dawno być zbudowane , ale nacisk na transport samochodowy RP wykluczył kolej z świadomości społecznej i gospodarki.

Pominięto tu jeszcze prawdopodobnie celowo kilku uzupełnień sieci kolejowej

1- uzupełnienie odcinka Busko Zdrój - Żabno - 45 km kierunek Tarnów, Muszyna ,krynica , Słowacja

2- uzupełnienie odcinka Bełchatów - Wieluń

3- uzupełnienie odcinka Piotrków Trybunalski - Tomaszów Mazowiecki - CMK

4- przedłużenie CMK - Mszczonów - Płock- Włocławek

5- elektryfikacja całej OSBAHN wraz z odbudowa drugiego toru - Tczew - Chojnice - Piła -Krzyz - Kostrzyn

6 - elektryfikacja odcinka Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki

7- Budowa nowej linii kolejowej Kielce- Ostrowiec Świetokrzyski - Lublin

8- Odbudowa linii kolejowej Racławice Ślaskie - Głubczyce - Racibórz w celu skierowania pociągów na Rybnik - Żory - Bielsko Białą , Ślask Południowy

9- budowa linii kolejowej Zakopane -Poprad wraz z tunelem pod Tatrami

10 - Odbudować linie kolejową i odbudować drugi tor tzw. Berlinkę Legnica -Żagań -Żary - Gubin

11 - odbudować drugie tory Wejcherowo - Słupsk -Koszalin – Białogard

13- Zmodernizować linie kolejowa Wałbrzych - Klodzko wraz z odbudową drugigo toru

14- Zmodernizować Magistrala Podsudecką Kędzierzyn Koźle -Nysa -Kamieniec Ząbkowicki - Legnica - wraz z odbudową drugiego toru

15- Zmodernizować Berlinkę Legnica -Żagań -Żory-Gubin - wraz z odbudowa drugiego toru

16- Położyć drugi tor na magistrali węglowej Bydgoszcz - Gdynia



Skrytykowano tu budowę łącznicy Włoszczowa Północ - Czarnca i bardzo dobrze a wyeksponowano uzupełnienie odcinka Tumlin k/Kielc - Wasosz k/końskich i zapomniano o uzupełnienie Busko Zdrój - Żabno aby Stworzyć ciąg transportowy Łódż - Kielce -Tarnów

Krajowy Program Kolejowy jest chaotycznie pisany i pod pewne województwa , niema tu konkretnej spójności i logiki

Czas na Kolej i Transport Publiczny bo widać co się dzieje na drogach mimo że się je coraz bardziej rozbudowuje
2015-07-31 15:14:36 Autor: ...
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Fajnie, że pomyśleli o dobudowie drugiego toru na linii 354, bo kiedy jak nie przy okazji planowanej modernizacji

a i cieszy też propozycja elektryfikacji Piła-Kostrzyn + moderna Bdg - Piła
2015-07-31 15:40:58 Autor: .
---.lukman.pl
A czy w śladzie dawnej linii Legionowo-Nasielsk niema teraz rurociągu " Przyjaźń"?
2015-07-31 15:46:11 Autor: zygizyg
---.starachowice.vectranet.pl
Wreszcie ktoś napisał prawdę na temat padaki jaką niewątpliwie jest łącznica w czarncy.

Choć w sumie niezły cyrk byłby jakby jednak doszło do budowy tej łącznicy, a przewoźnik nie chciałby nią jeździć:)

2015-07-31 15:57:13 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
chcieć to można
2015-07-31 16:07:30 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przeczytałem tytuł - tylko tytuł, zobaczyłem powiększenie mapki i wystarczy. Już samo to wystarczy, żeby stwierdzić, że to co "kce" IC - bez względu na to co to jest (nie znam jeszcze treści artykułu) - to czysta, prawdopodobnie przedwyborcza propaganda.

(1) Łęczyca - Dąbie?
(2) Milanów - BP - Sarnaki?
(3) Strzyżów - Sanok?

No ludzie, bądźmy poważni. Owszem, forumowicze od czasu do czasu podnosili temat ewentualnego zapotrzebowania na takie linie (choć (3) sobie nie przypominam), ale to były tylko luźne dywagacje. A tu "PKP IC chce..."

A np. Kielce-Tarnów, o którym mówi się co chwila - brak.

Czysta propaganda. Amen.

A teraz przeczytam sobie artykuł i może za chwilę odwołam swoje słowa. :-)

PS1. A jak już je wybudują to coś będzie po nich jeździć czy tylko wybudują i pochwalą się "znakomitym wykorzystaniem funduszy europejskich" (czytaj: "Należy się stosowna premia")? Dobra - to już złośliwość, nie da się ukryć. :-)

PS2. Oczyma wyobraźni już widzę kilometrową wstęgę komentarzy. Nie ma to jak chwytliwy tytuł (o treści na razie nie mówię, bo ciągle jej nie znam :-).
2015-07-31 16:08:12 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Może niech w końcu IC należycie wykorzystuje te co ma jak np CMK i w końcu niech po niej wytrasuje USTRONIE a nie ciągle wężykuje po zdezelowanej 8 gdzie traci 2h i pasażerów
2015-07-31 16:22:35 Autor: lider
---.dynamic.chello.pl
1. Gorzów-Szczecin
2. Rzeszów-Lublin-Biała Podlaska-Białystok
3. Modlin-Płock-Włocławek
4. Wieluń-Złoczew-Sieradz i Złoczew-Bełchatów
5. Przemyśl-Sanok
6. Ostrołęka-Łomża-Białystok
7. Piotrków Tryb.-Tomaszów Maz.
8. Suwałki-Ełk
9. Rybnik-Jastrzębie-Zebrzydowice
10. Rudna-Lubin-Legnica
11. Mielec-Kolbuszowa
12. Łącznice w całej Polsce
2015-07-31 16:41:17 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Może niech w końcu IC należycie wykorzystuje te co ma jak np CMK i w końcu niech po niej wytrasuje USTRONIE a nie ciągle wężykuje po zdezelowanej 8 gdzie traci 2h i pasażerów"
Widzę że znowu biadolisz na Ustroniem. Tylko co ma wspólnego TLK Ustronie z tym że PKP IC chce budowania dodatkowych tras kolejowych. No żeby wybudować super specjalną linie kolejową z Krakowa do Trójmiasta oczywiście w linii prostej żeby podróżni z Krakowa nie musieli zbyt długo jechać.
2015-07-31 16:49:15 Autor: kolej kielecka
---.dynamic.gprs.plus.pl
Włoszczowska łącznica nie w smak Intercity. To po ę Kraków - Olsztyn ma jeździć przez Żelisławice zamiast przez Radom? Gdyby Intercity miało ofertę chociaż 7 par w dobie Kielce Warszawa, a tak ma 4 i to jadącę dookoła. Łącznica skróci czas jazdy do Warszawa już, a nie za kilkadziesiąt lat jak zaczną remont linii radomskiej. Poza tym posłuży objazdom. A Intercity niech poprawi najpierw ofertę na istniejących liniach, bo jest tragiczna.
2015-07-31 16:52:36 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
1 kwietnia już był...
2015-07-31 17:00:13 Autor: OJoj...
---.dynamic.mm.pl
Co to są za linie kolejowe wokół Szczecina? Ich przebieg jest chyba zupełnie inny niż zaznaczone. Oni nawet nie wiedzą jak wygląda sieć kolejowa?
2015-07-31 17:02:31 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@Świętokrzyski vlak

A o linii Jelenia Góra - Karpacz - tunel pod Śnieżką - Szpindlerowy Młyn Ty zapomniał?

A ja dorzucę jeszcze
- Giżycko - Kruklanki - Węgorzewo,

- Złotów - Wałcz,
- Jastrowie - Czaplinek,
- Grzmiąca - Korzybie,
- Miastko - Bytów

4 ostatnie to w ramach aktywacji zachodniego Pomorza, PiS na pewno znajdzie kasę, Szydło ze 2 miliardy znajdzie,

- Żmigród - Wąsosz,
- Krzelów - Góra Śl. - Leszno
- Zielona Góra - Szprotawa

PiS ma kasę - odbuduje...
2015-07-31 17:17:21 Autor: Zachodniopomorzanin
---.dynamic.mm.pl
...jeszcze Kamień Pomorski - Trzebiatów, Szczecin - Nowe Warpno i będzie git
2015-07-31 17:46:12 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
No cóż, czasy masowej budowy linii kolejowych nie-high-speed w UE minęły. To nie Chiny, nie Indie, nie Rosja.

A linia Milanów - Sarnaki to już w ogóle rewelka :) Normalnie popyt będzie jak tylko. 30 osób na szynobus tak jak na Lublyn - Zamość.
2015-07-31 17:47:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Od bidy można by zrozumieć sens budowy linii Sochaczew - Płock - Włocławek. Ale reszta to jakiś absurd ekonomiczny.
2015-07-31 17:48:04 Autor: marcin1982
---.116.207.73
Jestem z Małopolski i ten region interesuje mnie najbardziej, choć i inwestycje w innych regionach naszej pięknej Polski też są "interesujące".
Uważam, że budowa nowej linii z Podłęża w kierunku Tymbarku/Maszny Dolnej jest bardzo ważna dla regionu i kraju. Skrócenie przejadu z Krakowa do: Zakopanego; Nowego Sącza czy Krynicy są bezdyskusyjne. Do tego jak popatrzymy z perspektywy mieszkańców takich miejscowości jak: Limanowa; Mszana Dolna; Rabka Zdrój czy (gdyby tam przebiegała linia) i Gdowa - to możliwość zmiany busów na "szybki pociąg" w codziennych dojazdach do Krakowa byłoby rozpoczęciem "nowej ery komunikacyjnej regionu". Zwłaszcza mieszkańców Limanowej (1,5 - 2h do Krakowa z czego ok. 1h w korkach w Wieliczce). Ale oczywiście ma to sens tylko wtedy, gdy ta "nowa linia" będzie dostrzegała potrzeby komunikacyjne terenów przez które będzie przebiegać. Ważne są tylko te główne miejscowości, które generują największą liczbę podróżnych do i z Krakowa. Wyobraźmy sobie tylko jak poprawiłby się komfort podróżowania i bezpieczeństwo na drogach w tym regionie.
Oczywiście nie mogę nie wspomnieć o turystyce naszego regionu. Małopolska jest piękna, chyba nawet najpiękniejsza (no może Dolny Śląsk od strony kolejowej jest piękniejszy, zwłaszcza część Sudecka). Wraz z budową nowej linii planowana jest modernizacja drugiej najbardziej urokliwej linii kolejowej regionu (Chabówka - Nowy Sącz). Najbardziej urokliwą jest Nowy Sącz - Muszyna. Wyobrażam sobie tylko turystyczne pociągi w relacji ZAKOPANE - RABKA ZDRÓJ - LIMANOWA - NOWY SĄCZ - MUSZYNA - KRYNICA ZDRÓJ z postojami w ciekawych miejscach i zwiedzaniem. Mam na myśli tutaj zarówno pociągi retro (tabor ze skansenu w Chabówce) jak i nowoczesne składy z panoramicznymi wagonami wzorowane na np. Glacier Express.
Niestety logiczność takiego pociągu też wiąże się z "niewielką inwestycją. Chodzi o budowę łącznicy w Muszynie i peronu w sąsiedztwie rynku w Muszynie na linii już w kierunku Krynicy. Pomimo tego co się aktualnie mówi społeczeństwo się bogaci i takie formy zagospodarowania czasu wolnego są coraz bardziej popularne i atrakcyjne dla klienta. A Małopolska jest bardzo atrakcyjnym turystycznie i niezwykle urokliwym "kawałkiem" Polski.
2015-07-31 17:53:20 Autor: lupa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czy to jutro nie jest aby pierwszy kwiecień???
2015-07-31 17:53:50 Autor: kolej ndz
---.elblag.vectranet.pl
Może zamiast budowania nowych linii można byłoby zająć się koleją nadzalewową.
2015-07-31 17:54:02 Autor: kolej ndz
---.elblag.vectranet.pl
Może zamiast budowania nowych linii można byłoby zająć się koleją nadzalewową.
2015-07-31 17:54:28 Autor: kolej ndz
---.elblag.vectranet.pl
Może zamiast budowania nowych linii można byłoby zająć się koleją nadzalewową.
2015-07-31 17:54:45 Autor: kolej ndz
---.play-internet.pl
Może zamiast budowania nowych linii można byłoby zająć się koleją nadzalewową.
2015-07-31 17:56:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Koło Szczecina jest zaznaczona linia Goleniów - Runowo Pomorskie która nie istnieje. Pozostałe linie są OK.
2015-07-31 17:57:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A co kolej nadzalewowa obsługuje? Tolkmicko i kilka wiosek. Czy to wystarczy żeby zapełnić puciongi? No bez przesady.
2015-07-31 18:05:38 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@aron

A o Fromborku zapomniałeś czy to też wioska?
2015-07-31 18:07:25 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Frombork ma raptem 2,5 tys. mieszkańców. Są większe wsie w Małopolsce czy na Podkarpaciu.
2015-07-31 18:08:57 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jak już chcecie budować Łódź - Poznań to nie lepiej Ozorków - Uniejów - Turek - Konin? :)
2015-07-31 18:10:08 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A co z linią Zegrze - Pułtusk - Ostrołęka? :) Albo Ciechanów - Przasnysz?
2015-07-31 18:15:57 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
za to na wschodzi komuna wieczni żywa
aron poczytaj komentarze "zadowolonych" pasażerów

http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/n,1000165495,polskibus-zawiesza-polaczenie-warszawa-lublin-rzeszow-sko-przyjelo-odwolanie-busiarzy.html
2015-07-31 18:20:24 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za komuny nie było busów, tylko na linii Lublyn - Warszawa puciongi co 2 godziny i 15 PKSów dziennie ( Jelczy i Autosanów).
2015-07-31 18:24:49 Autor: gryff
---.174.145.30
Przynajmniej ktoś po raz pierwszy od lat 80-tych wymienił elektryfikację odcinka linii 208 Jabłonowo Pomorskie - Grudziądz - Laskowice Pomorskie. Sławomir Raflewski.
2015-07-31 18:25:50 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
to czemu pasażerowie teraz narzekajom na buszy?
czemu buszarze skarżą PB?? skoro som tacy super to ludzie będą walić do nich dzwiami i oknami - no chyba nie zgonisz na mentalność, że wolom buszy niż nowoczsny autokar
2015-07-31 18:41:12 Autor: maszynista667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nowa linia Kielce-Końskie to jakiś bullshit 45 km torów zamiast 4 km łącznicy Czarnca-Włoszczowa Płn.a efekt praktycznie ten sam.Niech nikt nie pitoli mi o tym,że jest to inicjatywa PKP IC bo o rozwiązaniu jakie niby forsuje spółka w tym rejonie kraju,od co najmniej 2 lat klepie tamtejszy lokalny kacyk z PO V-ce marszałek świętokrzyskiego.Zatem żadna tu ekonomia i potrzeba rynku,całe te plany są pod dyktando polityków PO
2015-07-31 18:53:06 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Zwolenników odcinka Legionowo-Nasielsk uprzejmie informuję, iż w miejsce mostu kolejowego biegnie teraz gazociąg Przyjaźń więc robi się mneiij niż 8 kilometrów skrótu :)
2015-07-31 18:57:23 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@aron

No jasne - taki np. Pcim...
2015-07-31 19:53:46 Autor: marketinf
---.play-internet.pl
Linia Malbork - Elbląg juz teraz się wali... PLK robi prowizorke. Wysiadajac kiedyś w królowie Malborskie czułem się jak bym cofnął się o 40 lat w czasie
2015-07-31 20:01:17 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
@assa, teraz cię zgaszę. A Grudziądz może leżeć na linii Gdańsk - Bydgoszcz, bo można jechach od Malborka, przez Sztum, Kwidzyn, Grudziądz i Chełmża. Nie znasz geografi linii kolejowych. ;)

Ucieszyła mnie propozycja elektryfikacji Jabłonowo Pom. - Grudziądz - Laskowice Pom. ^_^
2015-07-31 20:01:24 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
@assa, teraz cię zgaszę. A Grudziądz może leżeć na linii Gdańsk - Bydgoszcz, bo można jechach od Malborka, przez Sztum, Kwidzyn, Grudziądz i Chełmża. Nie znasz geografi linii kolejowych. ;)

Ucieszyła mnie propozycja elektryfikacji Jabłonowo Pom. - Grudziądz - Laskowice Pom. ^_^
2015-07-31 20:33:31 Autor: linia 363
---.eaw.com.pl
PKP Intercity chce budowy kilkunastu nowych linii kolejowych ....dobre sobie :)) Może dyrektory w pekape już zapomniały jakie to "cuda wianki" odbywały się na wielu liniach/stacjach i w ogóle w "państwie" pekape !
Dla przykładu linia 363 , konkretnie stacja Kaźmierz , oprócz budynku cała reszta została generalnie wyremontowana ,wpakowano tam potężne miliony następnie po kilku miesiącach cała linia została zamknięta . Oficjalny komunikat - NIE OPŁACALNA / NIE RENTOWNA / NIE POTRZEBNA .
2015-07-31 21:25:25 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Koncert życzeń analfabetów piarowskich spod znaku bankomatu. Następna "expertyza" powinna być na temat stawek udostępniania: ile PLK powinny dopłacać do 1 pociągokilometra pociągów IC, żeby wystarczyło na premie dla bankomatów.
2015-07-31 21:52:01 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@do zwolenników linii Busko-Tarnów (ja też nim jestem)
dla PKP Intercity to nie jest aż tak przydatna linia. piekiełko czy KDP do Łodzi jest dla nich dużo ważniejsze. o Busko-Tarnów powinni się upominać przewoźnicy towarowi (DB, PKP Cargo), bo dostaliby świetny skrót na Słowację. dodatkowo z małą liczbą kolizji z pasażerskimi, więc byłaby dobra Vśr
2015-07-31 22:00:53 Autor: Radom najważniejszy
---.146.68.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"Dlatego postuluje budowę nowego odcinka o długości ok. 45 km od Kielc do miejscowości Końskie, gdzie następowałoby włączenie do linii nr 25. Należałoby jeszcze dobudować łącznicę z linii nr 25 na Centralną Magistralę Kolejową w Opocznie. W ten sposób radykalnemu skróceniu uległby czas podróży z Kielc do Warszawy i do Łodzi."

Co to k..... ma być.

To ma przez Radom jechać/

k65 ,kryniczanin brać się do roboty......zablokujcie to
2015-07-31 22:47:04 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ta cała dyskusja końsko - kielecko - włoszczowsko - skarżyska nie miałaby sensu, gdyby dla ósemki Okęcie - Radom nawet z 2012 zrobił się nawet 2015. A tu nawet nie tyle końca nie widać, co początku...

Wąskie gardła wokół Warszawy typu Otwock - Pilawa czy Warka - Radom już dawno powinny być wyeliminowane. Ale w wydaniu PKP PLK to ósemkę do Radomia czy siódemkę do Pilawy to po prostu zamkną. Podobnie Wejherowo - Słupsk. Od lat wiadomo że 2 tor jest niezbędny, miejsce pod niego jest, to zamiast go po prostu kłaść to będą robić 17 studium wykonalności, bajać i gdybać.

Natomiast druk Ełk - Korsze przyda się jak najbardziej, podobnie Ocice - Rzeszów a nawet Rzeszów - Jasło czy Jasło - Krosno.

Podstawowym problemem jest to, że wszelkie projekty powinny być już gotowe (od czego PKP PLK ma biura), a przetargi powinny być tylko na wykonanie poszczególnych prac. PLK powinna jasno określać czas wykonania, a cena powinna mieć wagę góra 60%, reszta to czas wykonania, utrudnienia i gwarancja. W cywilizowanym kraju modernizuję się nawet 2-3kmb toru dziennie. U nas kilkanaście metrów.
2015-07-31 22:53:29 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
No to ja na koniec proponuję dokończenie CMK Północ,
To co za Gierka nie zrobiono - Szydło załatwi...
2015-07-31 23:25:52 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Fajna lista marzeń (potrzebnych i nie potrzebnych), ale z tego wszystkie powstanie tylko Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, czyli łódzki tunel średnicowy.
2015-07-31 23:26:42 Autor: segurat
---.dynamic.chello.pl
A ja wam powiem jaka mnie wczoraj spotkała historia. Jechałem wraz z grupą wojaków IC Gaudenty z Ustrzyk Górnych i mieliśmy miejsca w klasie 2 do Czeladzi. Pociąg minął Kielce, Częstochowę i za Zawierciem rozpędzony skręcił w prawo przez Siewierz dotarliśmy do Mierzęcic, pytamy ludzi co się stało z trakcją, a oni że tutaj tylko parowozy kursowały w stronę Tarnowskich Gór i nie mogliśmy jechać dalej. Czekaliśmy ponad dwie godziny aż nadjechała specjalnie zamówiona ST44 z Łaz, wyczerpaliśmy cały zapas w wagonie WARS. Dotarliśmy na dworzec główny w Czeladzi z ponad trzygodzinnym opóźnieniem.
2015-08-01 02:42:00 Autor: Zbigniew Szubarczuk
---.opera-mini.net
potwierdzam stalem na peronie w Czeladzi i czekałem na ten pociąg, miałem nim jechać do szpitala psychiatrycznego
2015-08-01 07:59:48 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Zanim zaczniecie budować nowe odbudujcie przez was zniszczone i zbudujcie zaniechane.
Po pierwsze skończcie ciąg Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław
Po drugie wyremontujcie magistralę węglową
Po trzecie wybudujcie drugą parę torów dla ruchu dalekobieżnego z Gliwic przez Katowice do Jaworzna
Po czwarte wybudujcie 12 km torów z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Katowice Airport (to będzie jednocześnie doskonałe połączenie z Krakowem i Katowicami)
2015-08-01 10:38:18 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tyle kasy poszlo na l W-wa- Gdynia i nie wybudowali obwodnicy Ilawy z prawdziwego zdarzenia (trzeba bylo wybudowac w tunelu i czesciowo na estakadzie - wykup ziemi bylby z glowy i 250 byloby realne kawalek )
2015-08-01 14:12:39 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pół tysiąca kilometrów na całą Polskę? Pół tysiąca kilometrów to brakuje na samym Mazowszu.

Ale to i tak tylko teoria, wiadomo że z tego powstanie może z 50 km.
2015-08-01 19:00:13 Autor: altus140
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ktoś kto tworzył to zestawienie potrzeb zapomniał o tym ile jest linii których rewitalizacja poprawiłaby utarg PKP IC.

Przytoczę chociaż rewitalizację linii 22 której nikt nie chce się podjąć, a jest linia łącząca Łódź ze wschodem kraju.
Zobaczcie sobie jak ją ładnie Niemcy w czasie wojny wytrasowali.

Nie jeździ po niej żaden pociąg Inter City... tylko KM-ki i czasem PR-y.

To zestawienie jest zrobione przez dział finansowy IC.
Dlaczego ? Bo ludziom którzy to stworzyli liczą tylko na szybkie docieranie pociągów pomiędzy dużymi ośrodkami w których stoją pełne perony ludzi którzy kupili bilety w internecie bo... zobaczyli szybki czas przejazdu od miasta do miasta.

Zapomina się o ludziach mieszkających w mniejszych miejscowościach tworząc protezy które tylko skracają drogę do celu w przeciwieństwie do tras już istniejących.
W wyniku tego mamy zakładanie protez nie martwiąc się że kości (działające linie) zgniją i w rezultacie i tak cały kolejowy organizm umrze... przy oczywiście dodatnim wyniku finansowym spółki PKP IC.
2015-08-01 21:05:18 Autor: zdolnoślązak
---.185.147.55
A po ę elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec? Wystarczy elektryfikacja krótkiego odcinka Lubań - Zgorzelec i pociągi do Zgorzelca śmiało mogą śmigać przez Wałbrzych i Jelenią Górę. Ktoś powie, że dalej, ale warto pamiętać że dawniej wszystkie pociągi do Niemiec leciały z Wrocławia właśnie przez 274 (żeby wymienić choćby Frankfurt n. Menem czy nawet okresowo pociąg do Paryża). Linia ta ma dużo większy potencjał niż zgorzelecka (duże miasta Wałbrzych, Jelenia Góra, Świdnica, Kamienna Góra, poza tym całe gęsto zurbanizowane podnóże Sudetów, w tym ważne rejony z punktu widzenia turystyki, np. bliskość Karkonoszy), a po poprawie parametrów czas jazdy już teraz wcale nie byłby dużo dłuższy niż przez Legnicę. Na zgorzeleckiej ludzie zwyczajnie nie chcą pospiechów - były już takie i wszystkie polikwidowano bo woziły powietrze, a sam Zgorzelec nie wygeneruje odpowiedniej frekwencji.
2015-08-01 21:52:47 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
IC chce budowy nowych linii a Mikole w to wierzą i się podniecają :)
Bardziej realna jest kolonizacja Marsa przez ludzi. Na równiku jest tam ciepło. Na biegunach dużo wody w fazie stałej. Może nawet puciongi będą tam miały sens ekonomiczny do wożenia jakichś bogactw mineralnych, typu tytan, wolfram..
2015-08-02 03:48:34 Autor: tut
---.165.79.66
No smiech na sali. Zgadzam sie z powyzszym Stefanem bandera :-). Nie wiem, kto wierzy w te obietnice, ale chyba tylko male dzieci. Wiecie ile kilometrow nowych linii wybudowano po 1990 roku? 7. Z Gdanska Wrzeszcza do Gdanska Osowej. W zeszlym roku. A i to po sladzie dawnej linii niemieckiej/wolnego miasta. Wiec o czym my tu mowimy? Prosze panstwa, to jest science fiction z naciskiem na fiction. Zadne nowe linie dluzsze niz powiedzmy 25 km nie powstana. A te 25 kilometrowe i tak moze ze 2 albo 3 najwyzej, w ciagu najblizszych 10-15 lat. Jezeli w ogole. Nawet nie chce mi sie czytac tych komentarzy mikoli. Ech!
2015-08-02 09:27:43 Autor: kk2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
8 minut tu, 5 minut tam... a ja wczoraj straciłem ponad godzinę, by kupić w kasie IC na dworcu bilet, którego nie da się kupić przez internet.

Zresztą pociąg Kraków-Świnoujście, pomimo że mógłby jechać 10h, jedzie aż 14h (15h wliczając czas na zakup biletu).
2015-08-02 14:41:48 Autor: d-ku
---.dynamic.chello.pl
Wybudujcie obwodnicę Zbąszynka, później Poznania- i będziecie wozić powietrze na trasie \berlin -Warszawa - gratuluję pomysłu- ale to przez upały.
2015-08-02 15:56:51 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@tut
Zbudowano jeszcze Okęcie - Służewiec ze 2 km.
Od kiedy zacząłem czytać RK, to niemal codziennie zaskakuje mnie jak MiKole są daleko od realności. Niektórzy z nich nawet kulturalnie piszą, jak Kflik czy Hucinski, ale przytomność zachowuje tu tylko aron i beblin (umilkł, a szkoda) oraz Goral w kwestii IC :)
2015-08-02 17:27:24 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Problem w tym, że linia Szczecin-Nowe Warpno częściowo biegła po niemieckiej stronie toteż z odbudową może być ciężko.
2015-08-02 17:32:00 Autor: Przemek
---.timplus.net
Lista rezerwowa zaproponowana przez ministerstwo składa się z kilkunastu pozycji na łączną kwotę 23 mld zł. Pomimo takich środków z unii europejskiej w 2023 nadal pozostanie dużo linii które trzeba poddać rewitalizacji bądź modernizacji. Jeżeli chodzi o moją okolicę to mam nadzieję że na listę podstawową trafi modernizacja linii ze Skierniewic do Łowicza (100 mln zł) oraz ze Skierniewic do Łukowa (500 mln zł). Co do innych linii to koniecznie trzeba zrobić linię kolejową z Łodzi do Wrocławia oraz z Krakowa do Zakopanego. Ciekaw jestem jak ta lista ostatecznie będzie wyglądała.
2015-08-02 23:03:36 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W samej Warszawie brakuje ok. 60-70 km linii kolejowych. Śmiech na sali.
2015-08-03 12:50:20 Autor: podróż
---.9.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
A co z linią Poznań - Bydgoszcz przez Wągrowiec, Szubin? Poznań remontuję linię do Gołańczy ( do granicy ) a Bydgoszcz ? Od Kcyni do Bydgoszczy jest nawierzchnia S60. Co?
2015-08-03 21:51:27 Autor: Lolo
---.059.c81.petrotel.pl
Sam jesteś "gazociąg Przyjażń"
2015-08-05 01:39:57 Autor: srolo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-05 10:03:23 Autor: pasażerSKMWA
---.static.chello.pl
"Pierwszy to budowa odcinka Legionowo – Nasielsk"

Czyli tak naprawdę odbudowa przedwojennego odcinka Legionowo-Piaski - Nasielsk, przez co pociągi dalekobieżne (Pendolino) nie kluczyłyby już do Nowego Dworu Mazowieckiego/Modlina. Linia zostałaby wyprostowana, uwolniona od gęstego tutaj ruchu regionalnego. Same korzyści.
2015-08-05 15:41:04 Autor: srolo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Lolo:

A ty rura od klozeta.
2015-08-06 11:08:44 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
PS. Lepiej by dołożyli drugi tor na Opole- Ozimek – Fosowskie, [Admin: zmoderowano]
2015-08-10 10:38:02 Autor: ciebak
---.multinet24.pl
dobreeeeeeeeee
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS