NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka przekazała odnowiony model pojazdu Parowozowni Skierniewice

| inf. pras./jm, Rynek Kolejowy 25.09.2018 3,9k

PKP Energetyka przekazała odnowiony model pojazdu Parowozowni Skierniewice
rozpoczął się transport SR-71 Fot. Parowozownia Skierniewice
PKP Energetyka przekazała odnowiony model pojazdu Parowozowni Skierniewice
PKP Energetyka przekazała odnowiony model pojazdu Parowozowni Skierniewice
PKP Energetyka przekazała odnowiony model pojazdu do utrzymania sieci trakcyjnej SR71-04 do kolekcji historycznego taboru w Parowozowni Skierniewice. Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei prowadzi zbiórkę na pokrycie kosztów transportu pojazdu na trasie Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Skierniewice specjalistycznym transportem samochodowym.
Projekt spalinowego wagonu rewizyjnego SR-71 został opracowany w Biurze Konstrukcyjnym COBiRTK w pierwszej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Pojazd produkowany był w latach 1974–1982 przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Lubań Śląski, w liczbie 23 egzemplarzy. Spalinowy wagon rewizyjny SR-71 wyposażono w ruchomy pomost do pracy przy sieci trakcyjnej dostarczającej energię elektryczną do pojazdów kolejowych poruszanych silnikami elektrycznymi.

Jest to jedyny egzemplarz tego typu pojazdów, który trafił do zbiorów muzealnych Parowozowni w Skierniewicach. Uroczyste przekazanie pojazdu odbędzie się 6 października 2018 r. na terenie Parowozowni Skierniewice (ul. Łowicka 1) w trakcie Dnia Otwartego trwającego w godzinach 11.00-15.00. Przekazanie pojazdu zaplanowane jest na godzinę 12:00.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", wczoraj pojazd został protokolarnie przekazany przedstawicielom Parowozowni Skierniewice i rozpoczął podróż na trasie Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Skierniewice specjalistycznym transportem samochodowym. PKP Energetyka odnowiła i przekazała pojazd nieodpłatnie.

Zbiórka środków na pokrycie kosztów transportu prowadzona jest na portalu Zrzutka.pl. – Od przybytku głowa nie boli, a my się zarzekamy nigdy więcej nowych eksponatów do Parowozowni Skierniewice, ale co zrobić jak ktoś nam oferuje pojazd za free i jeszcze na dodatek przygotowany do ekspozycji? Czy można odmówić takiej propozycji? – czytamy w opisie zbiórki. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Skierniewice (134)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Skierniewice (134)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5