Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP: Coraz więcej zadowolonych podróżnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Aż 72% pasażerów PKP Intercity jest zadowolonych z podróży pociągami tego przewoźnika – informuje Grupa PKP. Jest to wynik wyższy o 8 punktów procentowych w porównaniu z drugą połową poprzedniego roku. Aż o 9 punktów procentowych wzrosła liczba osób pozytywnie oceniających poziom bezpieczeństwa na dworcach kolejowych. Grupa PKP już po raz VII zleciła badanie poziomu satysfakcji swoich klientów. Przeprowadziła je agencja badawcza 4P Research Mix.

PKP Intercity notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszych obszarach obsługi pasażerów. Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest 74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłego roku. W przypadku oceny wygody zakupu biletu zanotowano wzrost z 62% do 74%, zaś czystości w wagonie z 64% do 75%.
Pasażerowie pozytywnie oceniają również poziom bezpieczeństwa na dworcach kolejowych. W tym obszarze nastąpił wzrost satysfakcji z 57% do 66% – podała Grupa PKP.

Jak czytamy w informacji, na wzrost poziomu satysfakcji klientów Grupy PKP przełożył się realizowany obecnie szeroko zakrojony program inwestycyjny oraz działania na rzecz podnoszenia standardów obsługi. Pod koniec ubiegłego oraz na początku tego roku na tory wyjechały kolejne nowe składy PKP Intercity. Nowoczesne i komfortowe pociągi – FLIRT3 i PesaDART są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób o ograniczonej mobilności. Zasoby przewoźnika zostały powiększone także o 263 nowe i zmodernizowane wagony. Projekt inwestycyjny objął niemal całą Polskę, dzięki czemu z wygodnych składów mogą korzystać już nie tylko klienci podróżujący między największymi miastami, ale również wybierający przejazd pociągiem pomiędzy mniejszymi ośrodkami. Inwestycje były realizowane przy wsparciu Unii Europejskiej. Przewoźnik na ten cel pozyskał 2 mld 150 mln zł środków unijnych.

– To nie koniec naszych działań podnoszących jakość podróżowania pociągami PKP Intercity. Zaplanowaliśmy kolejne inwestycje w tabor. Do 2020 roku zmodernizujemy 450 wagonów i 20 lokomotyw. Kupimy także 55 nowych wagonów i 40 lokomotyw – zapowiada Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Na rosnący poziom satysfakcji, mają zdaniem PKP wpływ także inwestycje w obszarze obsługi klienta. Szczególną uwagę PKP Intercity przykłada do tego, by pasażer był otoczony przez całą podróż odpowiednią opieką wykwalifikowanych pracowników. Spółka cyklicznie szkoli pracowników – drużyny konduktorskie oraz kasjerów – z profesjonalnej obsługi klienta. – Dzięki podejmowanym działaniom rośnie nie tylko poziom satysfakcji pasażerów PKP Intercity, ale również liczba osób korzystających z usług przewoźnika. W ciągu 6 miesięcy tego roku istotnie zwiększyła się liczba pasażerów – jest to obecnie o ponad 27% więcej niż w 2015 roku – obwieściła Grupa PKP.

Dzięki modernizacjom prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe skraca się czas podróży, co ma duży wpływ na jej ocenę podróży. Modernizacji linii kolejowych towarzyszy zwiększenie komfortu obsługi na stacjach i przystankach. Obiekty są dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i nowoczesne tablice informacyjne. Lepsze warunki istotnie wpływają na poczucie bezpieczeństwa i zachęcają do korzystania z kolei. – Choć sieć kolejowa w Polsce objęta jest wieloma projektami inwestycyjnymi, to PKP Polskie Linie Kolejowe priorytetowo traktują przygotowanie i utrzymanie jak najlepszej oferty dla podróżnych i zapewnienie wygodnej obsługi na stacjach i przystankach – mówi prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.

PKP SA realizuje za to program modernizacji dworców kolejowych w całej Polsce. Część z nich jest gruntownie przebudowywana, część zaś budowana od podstaw. Modernizowane i nowe dworce zapewniają poziom obsługi podróżnych na miarę XXI wieku. Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w nowoczesne systemy informacji. Można tam także skorzystać z punktów usługowo – handlowych. W 10 największych obiektach, w punktach o nazwie InfoDworce, pasażerowie mają do dyspozycji usługę tłumacza języka migowego on-line. Ponad 150 dworców kolejowych objętych jest nowoczesnym systemem monitoringu. Na największych dworcach ochrona pracuje całodobowo. Objętych standardami ochrony jest natomiast ponad 230 obiektów. – Kolej to zespół naczyń połączonych: linie, tabor, dworce. Ogromny sztab ludzi czuwa nad tym, aby działania we wszystkich tych obszarach były odpowiednio skoordynowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie naszych pasażerów – mówi Mirosław Pawłowski, prezes PKP SA. Inwestycje na wielką skalę, które obecnie realizujemy, mają przyczynić się do jeszcze szybszego i wygodniejszego podróżowania. Ich efekty nie byłyby jednak zauważalne, gdyby nie zaangażowanie wszystkich tych osób, które na co dzień mają kontakt z pasażerami. Doskonale wiem, jak dużo serca wkładają oni w swoją pracę i to właśnie im w ogromnej mierze zawdzięczamy tak dobre opinie podróżnych – dodaje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Prawo i polityka

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Roman Czubiński 23 września 2021

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

Infrastruktura

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

inf. pras 26 października 2020

Grupa PKP przekazuje środki na zakup testów

Infrastruktura

Kolejarze wsparli Narodowy Instytut Leków

Infrastruktura

Grupa PKP: Wspieramy naszych kontrahentów

Biznes

Zobacz również:

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Prawo i polityka

20 lat Grupy PKP: Od „państwa w państwie” do holdingu

Roman Czubiński 23 września 2021

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

Infrastruktura

Głos PKP w sprawie Europejskiego Roku Kolei

inf. pras 26 października 2020

Grupa PKP przekazuje środki na zakup testów

Infrastruktura

Kolejarze wsparli Narodowy Instytut Leków

Infrastruktura

Grupa PKP: Wspieramy naszych kontrahentów

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5