NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo ze stratą 116 mln po trzecim kwartale. Spółka nieznacznie poprawiła wynik

| Martyn Janduła 16.11.2016 289

PKP Cargo ze stratą 116 mln po trzecim kwartale. Spółka nieznacznie poprawiła wynik
Fot. PKP Crgo
Grupa PKP Cargo ciągle notuje stratę, ale jest ona mniejsza niż w poprzednim okresie, gdyż strata po drugim kwartale wynosiła 200 mln zł. Jak podkreśla Maciej Libiszewski, prezes spółki, udało się zatrzymać trend spadkowy.
Przychody operacyjne Grupy PKP Cargo w trzecim kwartale wyniosły 1,091 mld zł (-10% rok do roku), przy kosztach operacyjnych na poziomie 1083 mln zł (-3% rdr). Wynik EBITDA wyniósł 154 mln zł (-30%). Po trzech kwartałach 2016 roku wyniki kształtowały się następująco: przychody z działalności operacyjnej 3 214 mln zł (2% rdr), koszty działalności operacyjnej 3 303 mln zł (12% rdr), EBITDA 346 mln zł (-36% rdr), zysk netto -116 mln zł.

Jak tłumaczy przewoźnik, na przewozy PKP Cargo wpływ miały ogólne warunki makroekonomiczne i niższy niż zakładano wzrost gospodarczy, co przełożyło się na trudne warunki rynkowe. W szczególności było to osłabienie budownictwa infrastrukturalnego, mniejszy popyt na przewozy podstawowych materiałów budowlanych (tłucznia, kamieni i piasku) oraz słaba koniunktura popytu na węgiel kamienny, w tym w eksporcie. Rynek przewozów kolejowych w Polsce po dziewięciu miesiącach 2016 rynek kolejowy zmniejszył się o 1,9% w stosunku do analogicznego okresu z 2015 roku.

W trzech kwartałach 2016 roku Grupa PKP Cargo przewiozła 80,9 mln ton towarów (-4% rdr) oraz wykonała pracę przewozową na poziomie 20,8 mld tkm (-4% rdr). Jednocześnie jej udział w rynku we wrześniu br. wyniósł 52,4% wg pracy przewozowej i był to wynik o 3,2 p.p. lepszy niż w kwietniu tego roku. Jak twierdzi spółka, pokazuje to, że udało się odwrócić niekorzystny trend z początku tego roku. Udział w rynku wg przewiezionej masy we wrześniu wyniósł 45%.

­– Wprowadzone zmiany funkcjonowania spółki i rezygnacja z pionowego modelu zarządzania już przynoszą efekty. Zarządzanie obszarowe jest znacznie bardziej efektywne dla spółki specjalizującej się w przewozach kolejowych – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. – Co miesiąc systematycznie poprawiamy nasz udział w rynku i wygrywamy wszystkie większe przetargi – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5