Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

PKP Cargo zaskarży decyzję prezesa UTK

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
03-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
PKP Cargo zaskarży decyzję prezesa UTK
- W związku z decyzją prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z dnia 28 maja 2013 roku, w której Urząd stwierdził naruszenie przez PKP Cargo przepisów z zakresu kolejnictwa, PKP Cargo informuje, że spółka nie zgadza się z rozstrzygnięciem regulatora, w szczególności co do kwalifikowania niektórych elementów posiadanego majątku jako infrastruktury kolejowej, toteż PKP Cargo zaskarży decyzję prezesa UTK w trybie przewidzianym w ustawie informuje Mariusz Przybylski, rzecznik PKP Cargo.

W dniu 28 maja 2013 r. Prezes UTK zakończył prowadzone z urzędu postępowanie administracyjne, wszczęte wobec spółki PKP Cargo. W postępowaniu tym także brał udział na prawach strony Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych oraz Izba Gospodarcza Transportu Lądowego. W oparciu o zgromadzony w sprawie materiał dowodowy Prezes UTK wydał decyzję, w której stwierdził, że PKP Cargo dopuściło się naruszenia przepisu z zakresu kolejnictwa, tj.: art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, polegającego na łączeniu działalności w zakresie realizacji przewozów kolejowych z faktycznym wykonywaniem funkcji przypisanych zarządcy infrastruktury kolejowej.

Przedstawiciele spółki PKP Cargo, chcą zaskarżyć decyzję prezesa UTK. - PKP Cargo dysponuje niektórymi elementami infrastruktury usługowej ze względu na uwarunkowania historyczne. Zgodnie przepisami  ustawy z dnia 8 września 2000 roku o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP SA obiekty przeznaczone do obsługi ruchu towarowego mogły zostać przekazane do PKP Cargo – informuje Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy PKP Cargo.

- PKP Cargo od kilku lat prowadzi zaawansowane prace, które służą uporządkowaniu przekazanego w ramach przywołanej powyżej ustawy majątku i zarządzania nim w sposób odpowiadający przepisom ustawy o transporcie kolejowym  Należy podkreślić, iż w wyniku prac liczba punktów ładunkowych będących w dyspozycji PKP Cargo zmniejszyła się w ciągu ostatnich trzech lat z ponad 1000 do 78 – informuje rzecznik. - Niezależnie od podejmowanych przez PKP Cargo działań restrukturyzacyjnych w zakresie posiadanego majątku, spółka nie zgadza się z rozstrzygnięciem regulatora, w szczególności co do kwalifikowania niektórych elementów posiadanego majątku jako infrastruktury kolejowej, toteż PKP Cargo zaskarży decyzję prezesa UTK w trybie przewidzianym w ustawie – dodaje.

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Biznes

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Biznes

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5