NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo zacieśni współpracę z Orlenem

| Jakub Madrjas 04.04.2019 2,8k

PKP Cargo zacieśni współpracę z Orlenem
Fot. Orlen Paliwa
PKP Cargo i Orlen Paliwa podpisały list intencyjny w sprawie ścisłej współpracy. Z jednej strony chodzi o przewozy paliw świadczone przez przewoźnika dla Orlenu, a z drugiej – o tankowanie lokomotyw PKP Cargo.
Pierwszym aspektem współpracy ma być większe wsparcie logistyczne PKP Cargo przez Orlen Paliwa. Projekt będzie dotyczył w szczególności terminowych dostaw paliw płynnych do obsługi lokomotyw spalinowych, optymalnego rozmieszczenia punktów tankowania wzdłuż traktów kolejowych oraz zapewnienia tzw. mobilnych stacji tankowania paliw. Orlen obecnie w stu procentach zaspokaja zapotrzebowanie PKP Cargo na paliwo dla lokomotyw.

Bez tankowania z samochodu


Łukasz Hołubowski, prezes Orlen Paliwa tłumaczy, że obecny system tankowania lokomotyw bezpośrednio z samochodów budzi wątpliwości prawne; z kolei przerzucanie lokomotyw do stacji paliw tylko w celu uzupełnienia zbiorników jest nieuzasadnione ekonomicznie. Nad uszczelnieniem systemu od strony prawnej pracuje rząd – celem jest eliminacja tankowania lokomotyw z samochodu. Zamiast tego będą wykorzystywane właśnie punkty tankowania oraz mobilne stacje tankowania paliw. 

– Około połowa naszych lokomotyw to pojazdy z trakcją spalinową, dlatego zabezpieczenie dostaw paliw jest dla PKP Cargo sprawą o ogromnym znaczeniu. Przygotowanie odpowiedniej infrastruktury zaopatrzenia lokomotyw w olej napędowy jest też częścią szerokiego programu optymalizacji i usprawnienia przewozów w Grupie PKP Cargo – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Przewozy dla Orlenu bardziej terminowe

Drugim aspektem współpracy mają być przewozy paliw dla spółki Orlen Paliwa, świadczone przez PKP Cargo. Jak tłumaczy Hołubowski, własny przewoźnik Grupy Orlen – Koltrans nie jest w stanie zaspokoić całych potrzeb logistycznych jego spółki – w szczególności chodzi o transport gazu LPG pomiędzy terminalami. – Chodzi o optymalizację dostaw paliw do naszych baz i wykorzystanie potencjału firmy PKP Cargo w dostawach terminowych. Obecnie okna przewozowe nie są zoptymalizowane pod kątem dostępności towaru w naszych bazach – przyznał Hołubowski.

Jak podkreślił, kontynuowana będzie ścisła współpraca Orlen Paliwa z Koltransem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5