Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo modernizuje lokomotywy EU07 we własych zakładach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Autor:

PKP Cargo

Data publikacji:
03-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo modernizuje lokomotywy EU07 we własych zakładach
Po raz pierwszy w historii spółka PKP Cargo Tabor Ostrów Wielkopolski zmodernizowała lokomotywy EU07. Są to jedne z najpopularniejszych lokomotyw elektrycznych w Polsce. Oznacza to nowy etap w historii zakładu, który staje się ważnym podmiotem modernizującym lokomotywy elektryczne w kraju.

Historia zakładu w Ostrowie Wielkopolskim to przykład udanej restrukturyzacji w PKP Cargo. Jeszcze kilka lat temu firma zajmowała się głównie remontami wagonów i podstawowymi  naprawami lokomotyw, a kiedy skala tych remontów zmalała firma postawiła na specjalizację. Dzięki wysiłkowi kadry kierowniczej i załogi firma poszerzyła swoje kompetencje i ofertę usług, w której  znalazła się m.in. naprawa główna (poziom P5) i modernizacja lokomotyw elektrycznych. W ten sposób zakład z Ostrowa Wielkopolskiego stał się jednym z najważniejszych zakładów w kraju, w którym remontuje się i modernizuje następujące typy lokomotyw elektrycznych: ET41 (z dostosowaniem do eksploatacji po torach Republiki Czeskiej i Słowacji), ET22 oraz EU07. Obecnie spółka zatrudnia nieco ponad 200 osób. Rocznie przeprowadza remonty i modernizację ok. 60 lokomotyw. Zakład z Ostrowa Wielkopolskiego remontuje i modernizuje lokomotywy także innych typów oraz dla zewnętrznych klientów, co pozwala na ustabilizowanie sytuacji ekonomicznej w firmie, podnoszenie kompetencji oraz na trwałość zatrudnienia w przedsiębiorstwie. 

3 grudnia 2012 roku zakład w Ostrowie Wielkopolskim opuszczą dwie pierwsze lokomotywy z serii EU07, które zostały poddane gruntowej modernizacji.  Są to jedne z najpopularniejszych uniwersalnych lokomotyw w Polsce (wyprodukowano ich ok. 500 sztuk).  Modernizację przeprowadzono na podstawie niedawno pozyskanej dokumentacji z ZNLE Gliwice. 

Z zakładu wyjadą więc nowoczesne pojazdy nowego standardu konstrukcyjnego 303Eb.  Będą one eksploatowane przynajmniej przez następnych kilkanaście lat.  Kolejne cztery lokomotywy z tej serii po gruntownej przebudowie opuszczą zakład w Ostrowie Wielkopolskim w grudniu tego roku oraz styczniu 2013 roku. W ramach modernizacji typu 303Eb wykonywane są między innymi: przebudowa kabiny maszynisty w celu poprawy warunków pracy obejmująca zabudowę nowego ergonomicznego pulpitu, klimatyzacji, nowych foteli, poprawy izolacji akustycznej oraz cieplnej, modernizacja szaf wysokiego napięcia(WN) oraz szaf niskiego napięcia (NN), wymiana instalacji elektrycznej, modernizacja silników trakcyjnych, zabudowa nowoczesnego radiotelefonu, zabudowa nowoczesnego prędkościomierza z rejestratorem zdarzeń.

Sześć lokomotyw należy do PKP Cargo. Decyzją właściciela lokomotyw do modernizacji skierowane zostało 6 szt. EU07 o numerach 213, 105, 010, 117, 132 oraz 164 z Wielkopolskiego oraz Południowego zakładu PKP Cargo. Lokomotywy, które 3 grudnia zostaną symbolicznie przekazane użytkującym je zakładom, to lokomotywy EU07-213, która po modernizacji otrzymała numer EU07-1525, oraz EU07-105 z nowym numerem EU07-1526. Pierwsza z lokomotyw przekazana zostanie do zakładu Wielkopolskiego, natomiast druga do zakładu Południowego po wcześniejszym potwierdzeniu  przez UTK zgodności z typem. Uroczyste przekazanie lokomotyw jest połączone z wręczeniem spółce certyfikatu jakości.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Tabor i technika

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Łukasz Malinowski 29 września 2025

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Tabor i technika

PKP Cargo: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie

Łukasz Malinowski 29 września 2025

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij