Maszynista pociągu PKP Cargo zdecydował się zatrzymać pociąg przed wjazdem na stację Baby (woj. łódzkie), z uwagi na sprzeczne wskazania dwóch kolejnych semaforów. Komisja kolejowa potwierdziła słuszność decyzji maszynisty.
W dniu 18 kwietnia br. około godziny 9:15 maszynista PKP Cargo, prowadząc pociąg towarowy nr 613 000 relacji Kamieniec Ząbkowicki-Sochaczew, w trakcie dojazdu do stacji Baby stwierdził sprzeczne wskazania pomiędzy ostatnim semaforem blokady samoczynnej trójstawnej (obraz „wolna droga”) oraz semaforem wjazdowym na stację („wolna droga ze zmniejszoną szybkością – jazda ze zmianą toru”). Świadczyło to o usterce w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. W wyniku tego maszynista zatrzymał pociąg i zgłosił ten przypadek do wyjaśnienia.
Przybyła na miejsce komisja kolejowa potwierdziła niewątpliwy fakt wystąpienia nieprawidłowości wskazań semaforów, a tym samym uznała zasadność decyzji maszynisty PKP Cargo. Obecnie trwają prace mające głównie na celu znalezienie przyczyny nieprawidłowego działania urządzeń sterowania ruchem. Dzięki właściwej postawie maszynisty udało się uniknąć zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Prezes PKP Cargo Wojciech Balczun podziękował maszyniście Edwardowi Pryczkowi z Centralnego Zakładu Spółki za odpowiedzialną postawę. Podkreślił, że bezpieczeństwo ruchu jest priorytetem w działalności przewozowej PKP Cargo.
Minister też chwali
- Zwróciłem się do Prezesa PKP Cargo o nagrodę dla maszynisty,który wczoraj na szlaku Piotrków-Baby po zauważ. usterki semafora zatrzymał ruch - napisał na mikroblogu Twitter minister transportu Sławomir Nowak.