Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo liczy na przejęcie obsługi kolejnych bocznic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-10-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Cargo, 29 października 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo liczy na przejęcie obsługi kolejnych bocznic
Jeszcze w tym roku PKP Cargo ma nadzieję przejąć obsługę co najmniej 2-3 bocznic kolejowych. Docelowo zatrudnienie może dzięki temu znaleźć nawet kilkuset pracowników spółki.

Po przejęciu w tym roku obsługi bocznic kolejowych należących do Elektrowni „Łagisza” i kopalni „Murcki”, konsorcjum PKP Cargo i PKP Cargo Service złożyło także najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na obsługę bocznicy w Kopalni Węgla Kamiennego „Brzeszcze-Silesia”, należącej do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

- Nie było żadnych protestów w tym przetargu, więc w zasadzie czekamy jedynie na oficjalną informację o przejęciu obsługi tej bocznicy - informuje Marek Zaleśny, członek zarządu spółki ds. handlowych.

W dniu 5 listopada mija termin składania ofert w postępowaniu na obsługę bocznic kolejowych kopalni „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej. Skala prac przy obsłudze tej bocznicy kilkakrotnie przewyższa zakres przewidziany w przetargu na obsługę bocznicy należącej do kopalni „Brzeszcze-Silesia”. Marek Zaleśny nie ukrywa, że spółka przywiązuje do tego przetargu spore znaczenie.

Oprócz tego PKP Cargo weźmie udział w pierwszym z dwóch etapów postępowania przetargowego na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Wieczorek”, należącej do Katowickiego Holdingu Węglowego. Pierwszy etap, w którym trzeba będzie spełnić warunki formalne określone przez organizatora, będzie miał miejsce 12 listopada.

Ostatnio spółka otrzymała także zaproszenie do negocjacji w sprawie kompleksowej obsługi bocznicy należącej do Elektrowni „Skawina”. Nadal jest również szansa, że jeszcze przed końcem 2009 roku ogłoszony zostanie przetarg na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”, wchodzącej w skład Jastrzębskiej Spółki Węglowej, choć w tym przypadku możliwe jest także przesunięcie postępowania na kolejny rok.

To oznacza, że w najbardziej optymistycznym wariancie PKP Cargo jeszcze w tym roku przejmie obsługę czterech lub pięciu kolejnych bocznic kolejowych. Przy obsłudze dwóch pierwszych tegorocznych bocznic zatrudnionych będzie niespełna 100 pracowników PKP Cargo, ale po ewentualnym wygraniu kolejnych przetargów liczba zatrudnionych pracowników powinna znacząco wzrosnąć.

Spółka szacuje, że wartość całego polskiego rynku obsługi bocznic kolejowych wynosi około 1 mld zł rocznie.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5