NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo Connect będzie przewozić żywność do Chin przez Rosję... mimo embarga

| Jakub Madrjas 21.04.2020 54

PKP Cargo Connect będzie przewozić żywność do Chin przez Rosję... mimo embarga
Fot. PKP Cargo
Spółka PKP Cargo Connect poinformowała o uzyskaniu możliwości transportu żywności koleją z Polski do Chin tranzytem przez Rosję. Transporty będą organizowane w taki sposób, aby zachować rosyjskie restrykcje dotyczące embarga na import żywności z Polski i innych państw unijnych.
Jak informuje PKP Cargo Connect, tansport żywności może się zaczynać w dowolnym miejscu w Polsce dzięki sieci terminali Grupy PKP Cargo. Ładunki będą przewożone do Małaszewicz – najważniejszej europejskiej bramy kolejowej na Nowym Jedwabnym Szlaku. Stamtąd bezpośrednimi pociągami żywność trafi do miasta Xi’an w środkowych Chinach, jednego z najważniejszych punktów na NJS. Ładunki powinny dotrzeć do Xi’an po 14 dniach.

Udało się rozwiązać problem tranzytu przez Rosję
 

Przewoźnik podkreśla wagę tranzytu przez Rosję, bowiem ten kraj utrzymuje embargo na polską żywność. PKP Cargo Connect uzyskało jednak zgodę na kontrolowany przewóz do Państwa Środka przez terytorium Rosji. Podczas przejazdu pociągu przez Rosję, na kontenery z żywnością będą zakładane plomby rosyjskiego systemu satelitarnego Glonass, które pozwalają tamtejszym organom nadzoru sanitarnego kontrolować tranzyt.

W początkowej fazie projektu, ze względu na brak dostępnych kontenerów chłodni, będzie możliwy transport produktów, które nie wymagają chłodzenia i nie są wrażliwe na zmiany temperatury. – Przewóz żywności koleją z Polski do Chin przez Białoruś, Rosję i Kazachstan to najszybsza i najbardziej efektywna trasa lądowa i dlatego zależało nam na tym, aby Grupa PKP Cargo uruchomiła to połączenie – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. – Polscy eksporterzy będą mogli szybko i w dużych ilościach dostarczać żywność na chłonny rynek chiński, gdzie nasze produkty spożywcze cieszą się renomą ze względu na ich wysoką jakość – dodaje Warsewicz.

Rosyjskie embargo

Przypomnijmy, że embargo na transport i sprzedaż żywności z Polski zostało wprowadzone przez Rosję w 2014 roku. Rząd Federacji Rosyjskiej zabronił także przewozu przez swoje terytorium polskiej żywności do innych krajów. To zamknęło więc możliwość transportu koleją z Polski do Chin produktów mlecznych, mięsnych, zbożowych, słodyczy i innych rodzajów żywności, choć dzięki rozwojowi Nowego Jedwabnego Szlaku ruch pociągów między Polską a Chinami dynamicznie rośnie. Gigantyczny rynek chiński z milionami potencjalnych konsumentów był dla polskich producentów dostępny tylko drogą morską lub lotniczą. Oba te środki transportu mają swoje wady i zalety – transport morski jest relatywnie tani, ale czas przewozu wynosi często 1,5 – 2 miesiące, natomiast transport lotniczy jest szybki, lecz bardzo drogi i przez to nieopłacalny dla producentów masowych produktów spożywczych. Teraz ta sytuacja się zmienia i PKP Cargo Connect może zapewnić polskim producentom szybki i tani przewóz żywności do Chin - podsumowuje spółka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5