Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo będzie wozić cukier. Koleją i samochodami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo będzie wozić cukier. Koleją i samochodami
Fot. Polski CukierTerminal Cukrowy został usytuowany na nabrzeżu w bezpośrednim sąsiedztwie Martwej Wisły
PKP Cargo Connect, spółka z Grupy PKP Cargo, i Krajowa Spółka Cukrowa zawarły 10-letni kontrakt na przewóz cukru z oddziałów KSC do Terminala Cukrowego w porcie w Gdańsku.

Jak czytamy w komunikacie, umowa będzie realizowana w latach 2021-2030. Szacunkowa ilość cukru, jaki przewiezie PKP Cargo Connect to ok. 2 mln ton. Surowiec będzie transportowany w kontenerach, które zostaną dostarczone przez PKP Cargo Connect i będą produkowane między innymi w PKP Cargotabor, spółce z Grupy PKP Cargo. Przewozy realizować będzie PKP Cargo.

Część pojedzie samochodami


Cukier będzie ładowany w cukrowniach należących do KSC i pociągami zostanie przewieziony do portu w Gdańsku, gdzie trafi do Terminala Cukrowego a stamtąd na statki. Co ciekawe, część ładunku PKP Cargo Connect będzie też wozić samochodami. PKP Cargo Connect będzie ponadto świadczyło inne usługi logistyczne, takie jak doradztwo w zakresie warunków przewozu, wyboru tras, środka transportu.

Terminal Cukrowy należący do Krajowej Spółki Cukrowej w Porcie Morskim Gdańsk został oddany do użytku 10 października 2019 roku. Obiekt został usytuowany na nabrzeżu w bezpośrednim sąsiedztwie Martwej Wisły. Składa się między innymi z silosu o pojemności 50 tys. ton, pakowni cukru, magazynu logistycznego produktu gotowego o pojemności około 8 tys. ton i wysokości użytkowej 12 metrów oraz infrastruktury Nabrzeża Wiślanego umożliwiającą bezkolizyjną komunikację drogowo-kolejową. Inwestycja kosztowała ponad 100 mln złotych.

Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect mówi, że podpisana umowa dowodzi, że firma potrafi szukać nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw potrzebom klientów. – Zaproponowaliśmy naszym partnerom z Krajowej Spółki Cukrowej przygotowanie dedykowanego rozwiązania w postaci transportu cukru przy użyciu wyspecjalizowanych kontenerów do przewozu materiałów sypkich. Takie rozwiązanie było obwarowane wieloma skomplikowanymi od strony technologicznej wymaganiami, obejmującymi między innymi systemy załadunku i wyładunku, powłoki wewnętrznej, rozwiązań dotyczących zabezpieczeń przed wilgocią, pojemnością ładunkową oraz tarą samego kontenera – relacjonuje prezes Ružbacký. – Szczególnie cieszy mnie długi horyzont czasowy umowy, jej wolumen przewozowy oraz zdobycie przez naszą spółkę nowych kompetencji w zakresie oferowania klientom nowoczesnych rozwiązań intermodalnych – wskazuje szef PKP Cargo Connect.

Współpraca państwowych przedsiębiorstw

Jacek Sasin, wicepremier i Minister Aktywów Państwowych podkreśla w komunikacie, iż umowa pokazuje możliwości współpracy między polskimi przedsiębiorstwami. – Udało się nam zawrzeć długoterminowe porozumienie na warunkach korzystnych dla obu stron. My zyskujemy stabilne warunki przewozu cukru z cukrowni KSC S.A. do Terminala Cukrowego w Gdańsku, naszego okna na światowe rynki zbytu, a dla PKP Cargo Connect to gwarancja pracy na wiele lat – mówi Tomasz Olenderek, członek Zarządu Krajowej Spółki Cukrowej ds. Rozwoju, Innowacji i Logistyki.

– Nasza umowa ma na celu wykorzystanie infrastruktury kolejowej pod duże przewozy masowe, a przez to zmniejszenie emisji CO2 przez KSC. Jednak, co warte podkreślenia, dzięki swojej intermodalności kontenery mogą być transportowane zarówno na platformie kolejowej, jak i samochodowej. Pozwoli to na wykorzystanie powierzchni kontenera do promowania usług PKP Cargo Connect oraz produktów KSC na wszystkich szlakach transportowych w Polsce, ale też poza granicami naszego kraju – dodaje Olenderek.

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo przyznaje, że wolumen przewozów w ramach umowy „może wydawać się nieduży”, jak na skalę działalności Grupy PKP Cargo, ale umowa ma dla niego ogromne znaczenie. – Udowadnia bowiem, że koleją w kontenerach można przewozić praktycznie wszystkie towary przemysłowe. Dzięki rozwijaniu segmentu intermodalnego i naszych kompetencji logistycznych możemy rozwijać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych – mówi prezes Czesław Warsewicz.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5