NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo będzie rozwijać sekcję w Jaśle

| inf. prasowa 10.10.2017 3,7k

PKP Cargo będzie rozwijać sekcję w Jaśle
Fot. Strona Bogdana Rzońcy
PKP Cargo będzie rozwijać sekcję w Jaśle
PKP Cargo będzie rozwijać sekcję w Jaśle
PKP Cargo będzie remontować w Jaśle wagony na wyższym poziomie utrzymania. To kolejny etap rozwoju sekcji przewidzianej do likwidacji przez poprzedni zarząd spółki – informuje przewoźnik.
W siedzibie Tarnowsko-Sądeckiej Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru Południowego Zakładu PKP Cargo w Jaśle rozpoczęto naprawy wagonów na wyższych poziomach utrzymania P4 (naprawa rewizyjna) i P5 (naprawa główna). Z tej okazji odbyło się spotkanie władz samorządowych województwa podkarpackiego, powiatu jasielskiego i miasta Jasła z kierownictwami Spółki i Zakładu Południowego. W spotkaniu uczestniczyli także przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca i senator Alicja Zając.

– W sekcji w Jaśle, która po przywróceniu działalności realizowała naprawy na poziomach utrzymania P1-P3, rozszerzamy zakres napraw, co wychodzi naprzeciw zwiększonemu zapotrzebowaniu spółki na wagony. Jasło odgrywa bardzo ważną rolę w procesie odtwórczym taboru kolejowego. Dlatego wraz z podniesieniem poziomu napraw przewidujemy utworzenie tu nowych miejsc pracy – powiedział prezes Zarządu PKP Cargo, Maciej Libiszewski.

W lipcu 2014 roku ówczesny zarząd PKP Cargo zadecydował o połączeniu 10 działających w kraju zakładów w 7 nowych, a Zakład Śląsko-Dąbrowski połączono z Zakładem Południowym, któremu podlega m.in. jasielska sekcja spółki. Wówczas władze spółki poinformowały, że sekcja w Jaśle będzie wygaszana. Powodem tej sytuacji miał być spadek przewozów i ich nieopłacalność na południu Polski.

Pracownicy sekcji wraz z parlamentarzystami i samorządowcami, rozpoczęli walkę o to, aby reaktywować produkcję. Cel ten osiągnięto w styczniu 2016 roku, po objęciu steru w spółce przez nowego prezesa. – Po rozpoczęciu doinwestowania i rozszerzeniu zakresu napraw wagonów pojawią się w sekcji nowe miejsca pracy. Liczy na to Jasło i jego mieszkańcy. Mam nadzieję, że wrócą dobre tradycje kolei w tym regionie – powiedział poseł Bogdan Rzońca.

– Powrót miejsc pracy do Jasła zawdzięczamy uporowi i konsekwencji przewodniczącego Komisji Pana Posła Bogdana Rzońcy, twardemu stanowisku samorządowców z Jasła i postawie nowych władz PKP Cargo – podkreśliła senator Alicja Zając.

Sekcja poszukuje spawaczy, tokarzy, a także inżynierów z uprawnieniami do przeprowadzania oceny zużycia elementów mechanicznych wagonów. Swoją współpracę w tej kwestii zaoferował samorząd powiatu i miasta Jasło.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Jasło (40)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Jasło (40)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5