NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKM: Kiepski rozkład, pociąg do Kartuz wolniejszy od autobusu

| pr, Rynek Kolejowy 03.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-03 09:47:11 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Wydłużone postoje na stacji Żukowo wynikają z z radosnej twórczości Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni, który w ramach oszczędności na odcinku Kościerzyna - Gdynia polikwidowała wszystkie możliwe stacje a na pozostawionych rozebrał dodatkowe tory tworząc z nich mijanki. Dojdzie to tego, że jak uruchomią pociągi PKM do Kościerzyna (taki zamiar ma Urząd Marszałkowski) to linią ta w porze dziennej nie przejedzie żaden pociąg towarowy. A kierowane na nią są wszystkie przesyłki ponagabarytowe do stacji Gdynia Port.
2015-08-03 09:47:55 Autor: parczewo
---.play-internet.pl
Buahahah śmiech na sali. Kolej trzeba likwidować bo jest nieefektywna i droga. Do tego mało dostosowana do potrzeb klienta. Precz z tym przedpotopowyn wynalazkiem sprzed 150 lat.

Mam rozwiązanie na te postoje. Wystarczy zmienić czas wyjazdu o czas postoju i wtedy skład nie będzie musiał stać na mijania zbyt długo. To znacznie skróci czas przejazdu. Co prawda odjazd tez będzie później. Ale kogo to obchodzi. Na papierze będzie lepiej.
2015-08-03 09:57:36 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Czy te pociągi do Kartuz będą miały postój na Politechnice i Stoczni?
2015-08-03 10:18:15 Autor: jubi
---.85-237-181.tkchopin.pl
a wystarczyło w Glinczu zrobić mijankę to Kartuskie PKMki mogłyby się tam mijać
2015-08-03 10:41:20 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Panie Ramzes - niefajnie jest atakować PLK, kiedy sam pleciesz pierdoły.
Najpierw trochę teorii: mijanka jest najprostszą stacją, posiadającą z reguły jeden lub dwa tory główne dodatkowe. Możliwe jest więc na nich krzyżowanie pociągów. Nie może być mijanki bez dodatkowych torów, to logicznie kupy się nie trzyma ;)
Skoro więc zostały mijanki, to spokojnie można krzyżować te pociągi i z tym nie powinno być problemu, no chyba, że mijanek nie ma, a ty mijasz się z prawdą.
Myślę, że problem wynika z innego faktu - próby wciśnięcia dodatkowych pociągów na jednotorową linię kolejową, na której rozkład de facto jest już ułożony. Pociągi PKM musi się więc "dostosować" do innych pociągów, bo PLK w środku RJ nie będzie robić wszystkiego od nowa.
Każdy kto miał olej w głowie wiedział, że to tak będzie.
2015-08-03 11:00:22 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Zaraz, zaraz!
Co ma Żukowo Wschodnie wspólnego z PKM?
a co z podg Glincz?

Kurna bo już nic nie kumam jak to ma jeździć,
miał być kierunek od Rębiechowa - Glincz i jazda na Kartuzy,
co jest grane z tym Żukowem?...
2015-08-03 11:11:24 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Urząd Marszałkowski nie ma zamiaru uruchamiać pociągów Gdańsk - Kościerzyna. I proszę to nie winić PLK za to że wnioski do rozkładu jazdy są składane po terminie.

Jedyne o co można mieć pretensje do PLK, to kretyńska modernizacja 201 (Kościerzyna - Gdynia) która w żaden sposób nie podniosła przepustowości. Teraz żeby wyjść z tego bagna potrzeba SBL oraz drugiego toru podg Glincz - podg Rębiechowo. Wiedziano o tym już w 2011 roku, a jednak nie zrobiono nic! Zbudowanie tego zajmie teraz kolejne kilka lat!!
2015-08-03 11:21:46 Autor: jaldhaslf
---.tktelekom.pl
PKM założyła sobie rozkład jazdy, gdzieś w zaciszach swoich komnat zaplanowali coś, ale zapomnieli podzielić się tym z PLK i stąd te problemy. Przez 3 lata priorytetem miał być dojazd do lotniska zarówno z Gdańska jak i z Gdyni - stąd taki a nie inny zakres modernizacji 201. Z Kartuzami obudzili się tak jak z rozkładem jazdy, tak jak z gdyńskimi przystankami. Czy półtora roku po czasie.

A czemu zarzucono pomysł kursów Gdańsk - Gdynia przez PKM i skomunikowanie z pociągami do Kościerzyny i Kartuz w Gdańsku Osowej? To jedyna stacja z 4 krawędziami peronowymi...
2015-08-03 11:26:36 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@RuruMaHobi

Za "kadencji" słynnych "Motorów" relacji Gdynia - Chojnice /lata .70/,
były stacje od Gdyni licząc /obecnie zamknięte/:
- Babi Dół,
- Wieżyca,
- mijanka Krzeszna,
- Skorzewo,
2015-08-03 11:29:48 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Zapomniałem o podg Glincz,
nowy posterunek, przekaźniki

Za kadencji pana z-cy naczelnika "Podwójnego" /wiemy o kogo chodzi/ - zlikwidowany w ramach "oszczędności"...
2015-08-03 12:03:56 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maurycy+

Czynne: Babi Dół, Wieżyca, podg Glincz jeszcze pamiętam.

Tak czy inaczej szlak krytyczny to teraz podg Rębiechowo - podg Glincz, a tam nic nie zlikwidowano (poza likwidacją części torów w Żukowie Wsch.). Być może czynny Babi Dół czy Wieżyca coś by dały, ale niewiele. Drugi tor podg Rębiechowo - Żukowo Wschodnie to teraz konieczność.

Jeszcze do niedawna w kontekście PKM mówiło się rewitalizacji Bytów - Lipusz. A teraz coś jakaś cisza zapadła na tym tematem...
2015-08-03 12:36:07 Autor: mmm
---.dynamic.mm.pl
W pomorskich mediach tego się nie przeczyta. Tutaj wyłącznie propaganda sukcesu.
2015-08-03 12:50:53 Autor: Oulaw
---.dynamic.chello.pl
Dawno temu pisałem na Skyscraper, że konieczna będzie odbudowa mijanek w Babim Dole i Wieżycy.

Być może pierwszy rok funkcjonowania będzie trudny, ale potem powinno być lepiej. Warto zauważyć, że od grudnia prawdopodobnie wrócą pociągi na odcinek Kościerzyna-Czersk. Jakiś rozwój jest (może bardziej odtwarzanie).

Pytanie do specjalistów: Czy odbudowa np. w Babim Dole jest dużym kosztem, czy wymaga jakichś specjalnych rowiązań?
2015-08-03 13:30:31 Autor: Mirosław
---.243.143.202
Tylko niech SKM Trójmiasto nie wciska na linii PKM tych strasznych automatów biletowych! Nie kupuję w nich biletów. Dlaczego nie ma polskich automatów biletowych? I tego nam nie wolno produkować?
2015-08-03 13:41:23 Autor: Dariusz
---.243.143.201
Remontując perony w Gdańsku-Wrzeszczu zapomniano o wyświetlaczach pociągów odjeżdżających i przyjeżdżających. Zakpiono sobie z pasażerów.
2015-08-03 13:46:43 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Czy jest szansa, że w momencie uruchomienia PKM SKMka będzie dogadana z MZKZG i będzie obowiązywał bilet metropolitalny?
2015-08-03 17:05:38 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prosta rzecz Pan Paweł na konstruowaniu rozkładu jazdy poprostu sie nie zna. A stawkane zarzuty typu za późno wybrany przewoźnik i tabor oraz za późno zlozone wnioski. To sa poprostu głupoty nie poparte zadnymi argumentami. Po 1. W regulaminach zarządców wskazano, iz dla nowych linii uruchamianych obowiązują dodatkowe terminy - ta informacja jest pomijana świadomie przez Pana Pawła Rydzyńskiego, 2. Nawet pomimo złożenia wniosku dwa lata wczesniej to i tak pierwszeństwo maja pociagi wyższej kategorii uruchamiane przez IC na odcinku gdansk - gdansk Wrzeszcz - czy o tym rowniez nie wie czołowy dyrektor od projektów transportowych czy to kolejne świadome wprowadzanie w błąd. 3. Nie ma problemu z przesunięciem poc. PR na linii Koscierzyna - Gdynia gdyż to moze nakazać wojewodztwo - wiec kolejne kłamstwo. Chyba ze Pan rydzynski bedzie wnioskował odwołanie bezpośrednich pociągów w relacji Koscierzyna - Gdynia, gdyż trudno mi jest zrozumieć co sie zmieni na tej linii. Wyrośnie drugi tor. Czy SKM bedzie latać w powietrzu. 4. No i brak cykliczności w rozkładzie jazdy. No i znowu autor nie czyta regulaminu PLK gdzie jest napisane co rozumie sie pod pojęciem cykliczności.
Podsumowując: czas najwyższy wystąpić z zapytaniem do władz publicznych komu dano zleconko dot. PKM i otoczenia?
2015-08-03 17:15:13 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co brakuje, aby ułożyć rozklad przyjazny pasażerom: 1. Mijanka pomiedzy glinczem a Katuzami, 2. Nowy system sterowania od Gdańska Osowy do Koscierzyny oraz budowa drugiego toru. 2. Budowa przystanków na terenie Gdyni. 3.zakonczenie relacji wszystkich poc. Na stacji Gdansk Wrzeszcz. Ale to jest II etap, na którego studium czekamy!
2015-08-03 17:23:58 Autor: maq
---.dynamic.chello.pl
PKM to projekt który ciężko było spieprzyć.Ale ktoś się bardzo stara...
Nie będę tu powtarzał zarzutów że wszystko robione jest na ostatnią chwilę,ale skutki "zabawy w kolej "w wykonanie UMWP widać jak na dłoni.Nie postarała się również SKM.Można było zpalanować mijanie poc.do/z Kartuz na odcinku dwutorowym.Jeśli ma stać poc. we Wrzeszczu 23 min.to lepiej by tam kończył bieg....
By ułożyć cykliczny rozkład na LK201 niezbędna jest odbudowa mijanek Babi Dół i Wieżyca (w Wieżycy brakuje ok.120metrów toru dodatkowego który został przecięty przez nowy peron).
Natomiast Glincz to przykład jak ograniczyć maksymalnie przepustowość i to na linii która wymaga czegos przeciwnego.Przerwano ciągłość linii kolejowej 229,by oszczędzić na rozjazdach...
2015-08-03 18:40:19 Autor: Wojciech
---.play-internet.pl
Dokładnie !
Bardzo dobry komentarz Patryk. A p. Rydzyński to jakaś redakcyjna Kasandra, że tak kracze ?
2015-08-03 20:09:38 Autor: marketinf
---.play-internet.pl
Te postoje to będą w warunkach idealnych jeśli PR nie będą opóźnione. A że PR Gdynia to ruina to troszkę dłużej postoja
2015-08-04 18:15:29 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post maq:
"PKM to projekt który ciężko było spieprzyć.Ale ktoś się bardzo stara...
Nie będę tu powtarzał zarzutów że wszystko robione jest na ostatnią chwilę,ale skutki "zabawy w kolej "w wykonanie UMWP widać jak na dłoni.Nie postarała się również SKM.Można było zpalanować mijanie poc.do/z Kartuz na odcinku dwutorowym.Jeśli ma stać poc. we Wrzeszczu 23 min.to lepiej by tam kończył bieg....
By ułożyć cykliczny rozkład na LK201 niezbędna jest odbudowa mijanek Babi Dół i Wieżyca (w Wieżycy brakuje ok.120metrów toru dodatkowego który został przecięty przez nowy peron).
Natomiast Glincz to przykład jak ograniczyć maksymalnie przepustowość i to na linii która wymaga czegos przeciwnego.Przerwano ciągłość linii kolejowej 229,by oszczędzić na rozjazdach..."
Na razie to i tak będą wykorzystywane 3 kierunki więc nawet przy ciągłości 229 to byłoby to samo co teraz, jednakże w przyszłości jeśliby miały jeździć pociągi też w czwartym kierunku przez Żukowo Zachodnie to się pojawi problem. Brak perspektywicznego myślenia tylko na daną chwilę. Teraz problemu nie ma, lecz może być w przyszłości.
2015-08-05 22:15:24 Autor: sid vicious
---.dynamic.mm.pl
Co jak co, ale artykuł spełnił swoje zadanie - ponoć u Beckhama i w SKM mają lekką obstrukcję... Miejmy nadzieję że rozkład zostanie poprawiony. Kolejny etap to potrzeba napie... napiętnowania braku ważności biletu metropolitalnego w poc. PKM.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS