Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

PiS: Polska kolej to nie Disneyland

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
PiS: Polska kolej to nie Disneyland
Klub parlamentarny Prawa i Sprawiedliwości złożył w środę (28 listopada) wniosek o informację rządu w sprawie sytuacji na kolei. Posłowie tej partii zarzucają ministrowi transportu Sławomirowi Nowakowi, że to on najbardziej szkodzi kolei. Wyrazili również zdziwienie, że zarząd PKP SA chce przeznaczyć niemal 8 mln zł na projekt, który zaleca wysłanie zarządu PKP do Disneylandu na całodniowy kreatywny warsztat na temat zarządzania satysfakcją klienta.

– Pragniemy dowieść, że prawdziwym zagrożeniem dla polskich kolei, prawdziwym zagrożeniem dla kolejarzy jest minister Sławomir Nowak, ministerstwo transportu i rząd Donalda Tuska – powiedział na wczorajszej konferencji prasowej poseł Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury informując, że przewodniczący klubu PiS złożył wniosek o informację bieżącą ministra transportu na najbliższym posiedzeniu Sejmu na temat obecnej sytuacji na kolei, „zwłaszcza wobec zagrożonych funduszy europejskich, które winne być wykorzystane, zwłaszcza wobec wydatków na działania marketingowe i wynagrodzenia dla kierownictwa PKP”.

– Od kilku dni, Sławomir Nowak, minister transport w rządzie Donalda Tuska wskazuje winnych, zagrożenia i tych, którzy chcą zaszkodzić polskiej kolei i PKP SA oraz wszystkim spółkom zależnym. Minister Nowak wczoraj ogłosił strajk na kolei, który jakoby ma być przygotowywany. Minister Nowak metodą obrony poprzez atak chce wskazać winnych także poza samymi kolejarzami – dodał.

Rady za 8 mln zł

Minister transportu w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, poseł Jerzy Polaczek odniósł się do projektu optymalizacji punktów styku klienta z grupą PKP, który wzbudził duże zainteresowanie mediów. Większość z nich podkreślała fakt, że planowane w ramach tego projektu ankietowanie podróżnych odnośnie tego, co ich odstrasza od kolei, jest bezcelowe, gdyż te powody są od lat powszechnie znane.

Poseł przedstawił także uchwały zarządu PKP SA z 2012 r., które mają dowodzić, że badania wizerunkowe grupy PKP kosztowały do tej pory 230 tys. zł, zaś koszt projektu doradczego „Optymalizacja punktów styku klienta z Grupą PKP” to 7 mln 785 tys. zł. – Przeglądając ten dokument trudno się zorientować, czy poza klientami, jakimi są pasażerowie górnej półki Intercity, w tych badaniach był uwzględniony klient TLK, PR, czy też pasażer innych operatorów funkcjonujących na polskim rynku – powiedział Jerzy Polaczek.

Wzorce z Disneylandu

Zaprezentował także rysunki, na których w formie obrazkowej zostały decyzje, które powinien podejmować zarząd PKP, aby poprawić satysfakcje klientów z usług PKP Intercity. – Takimi ofertami do zastosowania w Polsce w ramach consultingu są przykłady propozycji, by dyspozytor wyjaśniał zawsze powód opóźnienia poprawiając pasażerom humor, opowiadając dowcipy podczas zapowiedzi pociągu czy też propozycja, aby na peronach była puszczana muzyka klasyczna, aby umilić pasażerom czas. Czy też propozycja uwzględnienia w Polskich warunkach wagonów ze szklanymi sufitami. To są przykłady szwajcarskie – wyjawił były minister transportu.

– Ciekawym przykładem jest rekomendacja firmy consultingowej dla zarządu PKP SA w zakresie pobytu i organizacji pobytów nastawionych na ocenę satysfakcji klienta na przykładzie proponowanych wizyt u jednego z operatorów kolejowych, operatora telekomunikacyjnego czy też wysłanie zarządu PKP nie mniej, nie więcej tylko do Disneylandu na całodniowy kreatywny warsztat na temat zarządzania satysfakcją klienta na podstawie najlepszych praktyk z różnych sektorów – mówił Jerzy Polaczek.

PiS zmniejszył dług PKP

Podsumowując swoją wypowiedź polityk PiS dokonał porównania efektów funkcjonowania sektora kolejowego w okresie rządów PIS w latach 2006- 2007 z okresem rządów Platformy Obywatelskiej w latach 2008-2011. – Warto tu wskazać i podkreślić, że w tych okresach, które są porównywalne strata w grupie PKP za lata 2008-2011 to jest 2 mld 749 mln złotych z prognozą tegoroczną, która powinna się zamknąć wynikiem minusowym w okolicy kilkuset milionów złotych, między 300 a 500 mln zł. Efekty rządu PiS to jest obniżenie gigantycznego zadłużenia grupy PKP – stwierdził.

2 mln zł rocznie na zarząd PKP SA

Na koniec Jerzy Polaczek poruszył także temat zarobków zarządu PKP SA. – Koszty funkcjonowania związków zawodowych w stutysięcznej grupie pracowniczej zgrupowanej w spółkach kolejowych, kosztują z tego co wiemy około 25 mln zł, a w tej konstrukcji kontraktów menadżerskich, jakie zaproponował minister Nowak odwołanie hipotetyczne trzyosobowego zarządu PKP SA z tym łącznym wynagrodzeniem podstawowym 139 tysięcy miesięcznie na trzy osoby,  razy 12 miesięcy, bo taki jest okres zakazu konkurencji, plus trzymiesięczny okres wypowiedzenia to to jest kwota 2 mln złotych – powiedział i dodał, że zarząd PKP SA powołał jeszcze 7 dyrektorów zarządzających otrzymujących wynagrodzenie do sześciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw.

– Ufamy, że debata na posiedzeniu sejmu w przyszłym tygodniu wyjaśni dużo. Na pewno nie pozwoli straszyć ministrowi Nowakowi pasażerów kolejarzami – podsumował Andrzej Adamczyk.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Posłowie PiS w Pesie. Przedstawili pomysły na wspieranie eksportu

Prawo i polityka

Posłowie PiS w Pesie. Przedstawili pomysły na wspieranie eksportu

Michał Szymajda 05 lutego 2016

Nowy rząd zaprzysiężony

Prawo i polityka

Nowy rząd zaprzysiężony

ew, Rynek Infrastruktury 16 listopada 2015

Szybkie zmiany w PKP? Co zrobi rząd PiS?

Prawo i polityka

Szybkie zmiany w PKP? Co zrobi rząd PiS?

jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza/Dziennik Gazeta Prawna 03 listopada 2015

Poseł PiS o zmianach na kolei

Prawo i polityka

Poseł PiS o zmianach na kolei

lk Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

PiS: Trzeba podwoić liczbę pasażerów kolei

Prawo i polityka

PiS: Trzeba podwoić liczbę pasażerów kolei

ez, Rynek Kolejowy 15 maja 2013

Prof. Gliński: Brakuje myśli strategicznej na kolei

Prawo i polityka

Zobacz również:

Posłowie PiS w Pesie. Przedstawili pomysły na wspieranie eksportu

Prawo i polityka

Posłowie PiS w Pesie. Przedstawili pomysły na wspieranie eksportu

Michał Szymajda 05 lutego 2016

Nowy rząd zaprzysiężony

Prawo i polityka

Nowy rząd zaprzysiężony

ew, Rynek Infrastruktury 16 listopada 2015

Szybkie zmiany w PKP? Co zrobi rząd PiS?

Prawo i polityka

Szybkie zmiany w PKP? Co zrobi rząd PiS?

jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza/Dziennik Gazeta Prawna 03 listopada 2015

Poseł PiS o zmianach na kolei

Prawo i polityka

Poseł PiS o zmianach na kolei

lk Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

PiS: Trzeba podwoić liczbę pasażerów kolei

Prawo i polityka

PiS: Trzeba podwoić liczbę pasażerów kolei

ez, Rynek Kolejowy 15 maja 2013

Prof. Gliński: Brakuje myśli strategicznej na kolei

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5