NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Piotrków Tryb.: PLK wyremontuje zabytkową wiatę

| Kasper Fiszer 27.09.2016 50

Piotrków Tryb.: PLK wyremontuje zabytkową wiatę
Dworzec w Piotrkowie Trybunalskim z zabytkową wiatą peronowąfot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 pl
W przyszłym miesiącu ma rozpocząć się remont zabytkowej wiaty, która jest jedną z pozostałości po pierwotnej architekturze Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Prace potrwają około rok. Pod koniec 2017 r. cała piotrkowska stacja kolejowa wraz z budynkiem dworcowym będą więc gruntownie odnowione.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nazwany „rewitalizacją” remont zabytkowej wiaty stojącej na peronie nr 1 piotrkowskiej stacji kolejowej oraz samego peronu. Roboty zakończą trwającą od dwóch lat przebudowę stacji. Wcześniej PKP SA gruntownie wyremontowały zabytkowy budynek dworcowy, bezpośrednio przy którym stoi wiata będąca przedmiotem aktualnej inwestycji.

Trzeba było pogodzić współczesne przepisy z zaleceniami konserwatorskimi

Pozostałe prowadzone w Piotrkowie przez PKP PLK prace już się zakończyły, remont wiaty zwieńczy więc odnowę całego obszaru kolejowego w mieście. – W ciągu ostatnich dwóch lat całkowicie przebudowany został peron nr 2 (wraz z całą infrastrukturą pasażerską). Wymienione zostały również tory główne zasadnicze wraz z siecią trakcyjną – przypomina Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK.

Przed rozpoczęciem modernizacji stacji, w roku 2012, zarządca infrastruktury planował, że peron nr 1 wraz z wiatą zostaną wyremontowane w pierwszej kolejności. Ostatecznie zdecydowano się jednak na odłożenie tej części remontu w czasie. – Prace te wymagały szczegółowej analizy i konsultacji planowanych prac z konserwatorem zabytków. To zawsze działania wymagające dużej staranności i tym samym czasu – tłumaczy przedstawiciel PKP PLK. – Czasochłonne było m.in. ustalenie rozwiązania, które pozwoliłoby spełnić konieczność pogodzenia zaleceń konserwatorskich związanych z wyeksponowaniem XIX-wiecznych podpór zadaszenia z nowymi przepisami dotyczącymi wysokości peronu – wskazuje.

Historia z elementami nowoczesności

PKP PLK chce, by prace rozpoczęły się jeszcze w październiku i zakończyły się przed końcem przyszłego roku. Zamówienie obejmie demontaż, wymianę i częściową naprawę konstrukcji wiaty peronowej wraz z wymianą poszycia dachu oraz remont istniejącego peronu nr 1, który polegać będzie na rozbiórce istniejącego peronu i odbudowie go z zachowaniem obecnej wysokości. Poza wypełnianiem zaleceń konserwatorskich odnośnie do zabytkowej wiaty roboty uwzględnią także dostosowanie peronu do współczesnych standardów. Pojawi się więc nowe oświetlenie i monitoring, staną też elementy małej architektury.

Szacunkowy koszt inwestycji to 3,8 mln zł netto. – Konieczność zachowania historycznego kształtu wiaty ma pewien wpływ na ostateczny koszt prac, jednak trudno jest oszacować, jaka byłaby różnica przy podobnym zakresie prac bez konieczności eksponowania historycznych walorów obiektu – stwierdza Łukasz Kwasiborski. PKP PLK czeka na oferty w przetargu do 4 października.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5