Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Piotrków Tryb.: PLK wyremontuje zabytkową wiatę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
27-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Piotrków Tryb.: PLK wyremontuje zabytkową wiatę
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 plDworzec w Piotrkowie Trybunalskim z zabytkową wiatą peronową
W przyszłym miesiącu ma rozpocząć się remont zabytkowej wiaty, która jest jedną z pozostałości po pierwotnej architekturze Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Prace potrwają około rok. Pod koniec 2017 r. cała piotrkowska stacja kolejowa wraz z budynkiem dworcowym będą więc gruntownie odnowione.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nazwany „rewitalizacją” remont zabytkowej wiaty stojącej na peronie nr 1 piotrkowskiej stacji kolejowej oraz samego peronu. Roboty zakończą trwającą od dwóch lat przebudowę stacji. Wcześniej PKP SA gruntownie wyremontowały zabytkowy budynek dworcowy, bezpośrednio przy którym stoi wiata będąca przedmiotem aktualnej inwestycji.

Trzeba było pogodzić współczesne przepisy z zaleceniami konserwatorskimi

Pozostałe prowadzone w Piotrkowie przez PKP PLK prace już się zakończyły, remont wiaty zwieńczy więc odnowę całego obszaru kolejowego w mieście. – W ciągu ostatnich dwóch lat całkowicie przebudowany został peron nr 2 (wraz z całą infrastrukturą pasażerską). Wymienione zostały również tory główne zasadnicze wraz z siecią trakcyjną – przypomina Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK.

Przed rozpoczęciem modernizacji stacji, w roku 2012, zarządca infrastruktury planował, że peron nr 1 wraz z wiatą zostaną wyremontowane w pierwszej kolejności. Ostatecznie zdecydowano się jednak na odłożenie tej części remontu w czasie. – Prace te wymagały szczegółowej analizy i konsultacji planowanych prac z konserwatorem zabytków. To zawsze działania wymagające dużej staranności i tym samym czasu – tłumaczy przedstawiciel PKP PLK. – Czasochłonne było m.in. ustalenie rozwiązania, które pozwoliłoby spełnić konieczność pogodzenia zaleceń konserwatorskich związanych z wyeksponowaniem XIX-wiecznych podpór zadaszenia z nowymi przepisami dotyczącymi wysokości peronu – wskazuje.

Historia z elementami nowoczesności

PKP PLK chce, by prace rozpoczęły się jeszcze w październiku i zakończyły się przed końcem przyszłego roku. Zamówienie obejmie demontaż, wymianę i częściową naprawę konstrukcji wiaty peronowej wraz z wymianą poszycia dachu oraz remont istniejącego peronu nr 1, który polegać będzie na rozbiórce istniejącego peronu i odbudowie go z zachowaniem obecnej wysokości. Poza wypełnianiem zaleceń konserwatorskich odnośnie do zabytkowej wiaty roboty uwzględnią także dostosowanie peronu do współczesnych standardów. Pojawi się więc nowe oświetlenie i monitoring, staną też elementy małej architektury.

Szacunkowy koszt inwestycji to 3,8 mln zł netto. – Konieczność zachowania historycznego kształtu wiaty ma pewien wpływ na ostateczny koszt prac, jednak trudno jest oszacować, jaka byłaby różnica przy podobnym zakresie prac bez konieczności eksponowania historycznych walorów obiektu – stwierdza Łukasz Kwasiborski. PKP PLK czeka na oferty w przetargu do 4 października.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij