NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Piła – Krzyż: Sporo pociągów odwołanych w pierwszym kwartale tego roku

| Kasper Fiszer 01.04.2021 3k

Piła – Krzyż: Sporo pociągów odwołanych w pierwszym kwartale tego roku
Stacja Trzcianka na linii nr 203fot. Monikoska, lic. CC BY 3.0
W pierwszym kwartale tego roku dość często pociągi na trasie Piła Główna – Krzyż były odwoływane. Zdarzało się też, że w zamian za niezrealizowany kurs w trasę nie wyjeżdżały autobusy zastępcze. Na problemy miała wpłynąć m.in. sytuacja taborowa przewoźnika.
Jak poinformowali nas czytelnicy, na trasie Piła – Krzyż w Wielkopolsce w pierwszych miesiącach tego roku dochodziło do regularnych problemów z kursowaniem pociągów regionalnych. Doniesienia o odwołanych kursach na tym odcinku linii kolejowej nr 203 potwierdził przewoźnik uruchamiający przewozy na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Polregio. Utrudnienia miały występować w okresie od początku stycznia do 8 marca.

Kilka razy nie wyjechał ani pociąg, ani autobus

Spółka przedstawiła nam szczegółowy wykaz odwołanych w tym czasie pociągów. Wynika z niego, że w styczniu nie odbyło się dziesięć kursów, w tym aż cztery 18 stycznia. W tym miesiącu trzy razy zdarzyło się, że przewoźnik nie podstawił autobusów zastępczych. Sytuacja zauważalnie pogorszyła się w lutym. Wówczas pociągi nie wyjechały w trasę łącznie 23 razy. 9 lutego nie zrealizowano pięciu kursów, trzy dni później – sześciu. W ciągu miesiąca czterokrotnie podróżni nie mogli liczyć na autobusową komunikację zastępczą.

Za okres największych problemów można uznać początek marca. W ciągu ośmiu dni nie zrealizowano 21 kursów. Tylko 8 marca odwołano 11 pociągów. – Uruchomiona była wówczas komunikacja zastępcza – zapewnia nas Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Z przedstawionego nam wykazu wynika, że w marcu nie zdarzyło się, by nie zorganizowano autobusów rozwożących pasażerów.

Rezerwowa lokomotywa uległa awarii

Feralnego dnia normalnie – a więc po szynach – realizowane były kursy wykonywane taborem stacjonującym w Chojnicach. Zastępcza komunikacja autobusowa była zaś niezbędna w zamian za pociągi, które planowo wystawia wielkopolski zakład spółki. Nasz rozmówca tłumaczy zaistniałe trudności sytuacją taborową tej jednostki.

– Odcinek Piła – Krzyż jest obsługiwany przez trzy autobusy [szynowe] dzierżawione od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. W rezerwie posiadamy lokomotywę SU42 i jeden wagon – wylicza Dominik Lebda. Jeden z pojazdów będących własnością województwa przechodzi obecnie naprawę poziomu P4, która ma zakończyć się pod koniec maja. – W związku z tym korzystamy z rezerwowej lokomotywy, która 8 marca miała defekt – usłyszeliśmy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5