Spółka Copma z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu drogowo-szynowego swojej produkcji uprawniającym do poruszania się po czynnych torach, wydanym przez Urząd Transportu Kolejowego.
Z wielką radością przychodzi nam zakomunikować, że pojazd typu ZDS COPMA V4, naszego wykonania jako pierwszy na rynku polskim uzyskał stosowny dokumentu tego typu. Żadna inna firma nie dokonała jeszcze takiego osiągniecia i nie może się poszczycić takim wyczynem. Tym bardziej jesteśmy dumni, że jesteśmy w całości polskim producentem mającym na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo pracy, przejazdu i utrzymania infrastruktury kolejowej, z tym przeświadczeniem wdrożyliśmy w życie kolejową polską myśl technologiczną, projektując pojazd szynowo-drogowy.
Rynek kolejowy przyjął tę informację z dużym zadowoleniem, jako że ten dokument ostatnio jest bardzo pożądanym, w celu wypełniania wymogów prawnych i rozporządzeń w tym zakresie, w odniesieniu do coraz bardziej restrykcyjnych kontroli i egzekucji ze strony regulatora. Zadowolenie to jest mierzalne przez zauważalny zwiększony popyt, jakim cieszą się tego typu wykonania oraz ilość zamówień, która wzrosła znacząco przez złożone do firmy od czasu uzyskania rzeczonego dokumentu.
Firmy wykonawcze nie tylko dostrzegają zalety mobilności pojazdów drogowo-szynowych i ich wszechstronność, ale, co więcej, sam dokument zezwolenia na dopuszczenie powoduje, że zwiększa się użyteczność sprzętu, zwiększając jego funkcjonalność, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe. Flagowym produktem firmy, z całej gamy portfolio, jakim firma dysponuje, której przedstawicielem jest dopuszczony pojazd dwudrogowy do poruszania się po czynnych torach, jest to czteroosiowy pojazd w konfiguracji z zgrzewarką torów oraz pojazd sieciowy do utrzymania i budowy sieci trakcyjnej.
Tutaj należy zaznaczyć w pierwszej kolejności, że pojazdy mogą bez problemu przejąć bardzo szeroki zakres utrzymania infrastruktury kolejowej w zamian za drogie ciężkie i kosztowne w utrzymaniu pociągi sieciowe, dzięki stosowanemu doposażeniu dodatkowemu, w jakie te pojazdy są wyposażane, tj. np. inteligentny pantograf do laserowego pomiaru odsuwu i wysokości przewodu trakcyjnego z możliwością zapisu parametrów ustawień sieci oraz lokalizację GPRS jej błędnego parametru, jeżeli taki występuje.
Pojazdy do budowy infrastruktury kolejowej charakteryzują się specyficzną budową układu jazdy kolejowej umożliwiającej wkolejanie i wykolejanie się na standardowym przejeździe drogowym o szerokości do 6 metrów. To powoduje, że nie ma potrzeby budowania dodatkowej infrastruktury tymczasowej, aby pojazd drogowy znalazł się na torach. Zastosowana technologia (tylny skrętny wózek obrotowy) powoduje, że pojazd wkoleja się w przeciągu około 5 minut, co powoduje, że przejazd drogowy nie jest wyłączany z użytku.
Firma Copma Polska aspiruje do grona innowacyjnych firm, pomimo trudnego czasu, w jakim przyszło wszystkim funkcjonować staramy się co roku zaprezentować przynajmniej dwa nowe produkty dla branży kolejowej i również w roku 2021 tak będzie!!!
Już niedługo zaprezentujemy państwu niewielki pojazd (typu dostawczy) w gamie pojazdów lekkich od 3,5 t do 7,5 t masy całkowitej na układzie hydrostatycznym z możliwością poruszania się po torach z bardzo szerokim doposażeniem dla spawaczy, brygad utrzymaniowo-konserwujących czy służb ratownictwa technicznego.
Zapraszamy do śledzenia produktów naszej firmy na
www.copma.pl