Partnerzy serwisu:
Biznes

Pierwszy kontrakt z nowej perspektywy finansowej UE dla kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
17-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pierwszy kontrakt z nowej perspektywy finansowej UE dla kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym na trasie Rawicz – Czempiń. To pierwsza umowa, która pozwoli wykorzystać fundusze UE na lata 2014-2020. Przebudowa tego odcinka zakończy modernizację połączenia stolic województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pociągi na całej trasie pojadą z prędkością 160 km/h.

Zarządca sieci kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe korzysta z pierwszych funduszy UE na lata 2014-20. Umowa o wartości 282 mln zł pozwoli na przebudowę systemu sterownia ruchem pociągów na 70-kilometrowej trasie Rawicz – Czempiń. Klasyczne urządzenia oparte o kable miedziane zastąpi nowa technologia – światłowody i komputery wspomagające pracę dyżurnych ruchu odpowiadających za bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Wykonawca zajmujący się modernizacją przebuduje 6 nastawni.

W Lesznie zbuduje lokalne centrum sterowania ruchem – skomputeryzowane centrum zarządzania ruchem kolejowym na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Wzdłuż torów położony zostanie światłowód o długości 150 km. Prace obejmą również montaż 212 nowych semaforów. Zadanie zrealizuje konsorcjum Bombardier Transportation (ZWUS) Polska i Krakowskie Zakłady Automatyki.

Z Poznania do Wrocławia w nieco ponad 1 godzinę

PKP Polskie Linie Kolejowe na magistrali Poznań – Wrocław liczącej blisko 170 km budują nowe tory, perony, wiadukty i urządzenia sterowania ruchem na odcinku 95 km. Na odcinku dolnośląskim, między Wrocławiem a Rawiczem, prace skończą się w grudniu, a na odcinku Poznań – Czempiń – do końca 2015 r. zostanie zrealizowany maksymalny zakres robót.

Z wykorzystaniem nowych funduszy UE na lata 2014-20 PLK przeprowadzą przebudowę torów na ostatnim odcinku wymagającym modernizacji –  z Czempinia przez Leszno do Rawicza. W 2020 roku po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu z Wrocławia do Poznania skróci się do 1 godziny i 20 minut.

Unijne inwestycje za 10 miliardów złotych

Modernizacja odcinka  z Czempinia przez Leszno do Rawicza zostanie sfinansowana przy wykorzystaniu funduszy z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF). – Korzystając z funduszy z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę – CEF” w ramach pierwszego naboru wniosków wystąpiliśmy o finansowanie modernizacji linii kolejowych o łącznej długości 570 km. To 7 inwestycji o wartości ponad 10 mld zł. Prace będą dotyczyć najważniejszych linii kolejowych w Polsce, kluczowych dla dalszego budowania potencjału rozwoju transportu kolejowego w naszym kraju – mówi Marcin Mochocki pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Oprócz prac między Poznaniem a Wrocławiem unijne fundusze pozwolą na realizację ostatniego etapu obecnie prowadzonej modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Białegostoku. Pozostałe inwestycje w ramach CEF obejmą trasę Warszawa – Poznań, rozpoczną się także prace projektowe na odcinku Poznań – Szczecin. PLK przygotowują również modernizację dwóch tras obsługujących połączenia aglomeracyjne w Warszawie. Środki unijne – CEF mają zostać wykorzystane również na budowę wiaduktów drogowych nad centralną magistralą kolejową. Wnioski na dofinansowanie siedmiu projektów modernizacji linii kolejowych złożone przez PKP Polskie Linie Kolejowe opiewają na ponad 10 mld zł.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

Prawo i polityka

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

inf. pras oprac. RK 28 sierpnia 2020

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Infrastruktura

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Zrewitalizują linię do Nysy

Infrastruktura

Zrewitalizują linię do Nysy

Jakub Madrjas 01 lipca 2016

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Biznes

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Tomasz Larczyński 03 kwietnia 2016

Zobacz również:

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

Prawo i polityka

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

inf. pras oprac. RK 28 sierpnia 2020

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Infrastruktura

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Zrewitalizują linię do Nysy

Infrastruktura

Zrewitalizują linię do Nysy

Jakub Madrjas 01 lipca 2016

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Biznes

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Tomasz Larczyński 03 kwietnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5