Partnerzy serwisu:
ښwiat

Pierwsze zamówienie Stadlera w Szwecji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Sześć pojazdów szwajcarskiego producenta - firmy Stadler, będzie kursowało na trasie Sztokholm - Göteborg. Producent wygrał zamówienie na dostawę składów dla przewoźnika MTR Express.

Przetarg ogłosiła firma MTR Nordic, będąca spółką zależną MTR Corporation z siedzibą w Hongkongu (gdzie m. in. obsługuje tamtejsze metro). Zamówienie obejmuje dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, które będą obsługiwać połączenia kategorii intercity. Pociągi będą alternatywą dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z połączeń państwowego przewoźnika SJ.

Dostawy mają być zrealizowane jesienią 2014 roku. MTR zamierza uruchamiać 110 połączeń tygodniowo na liczącej 455 km trasie. Pociągi będą zatrzymywać się na stacjach: Flemingsberg, Södertälje, Hallsberg, Herrljunga oraz Falköping. - Naszym zamiarem jest stworzeniem szybkich, komfortowych połączeń dla pasażerów wybierających połączenia intercity - mówi szef MTR Corporation Jay Walder. - Wierzymy, że nasza oferta będzie atrakcyjna nie tylko dla osób dotychczas korzystających z kolei, lecz także przyniesie nowych klientów - dodaje.

Zamówienie o wartości 85 mln franków szwajcarskich obejmuje także utrzymanie pociągów. Jest to pierwszy kontrakt Stadlera w Szwecji. Każdy z zamówionych pociągów będzie składał się z pięciu członów. Pudła składów będą wykonane z lekkich powłok aluminiowych. Pociągi będą zbudowane w zakładzie producenta w Szwajcarii. Pociągi będą mogły rozpędzać się do maksymalnej prędkości 200 km/h. Składy będą miały wysoki standard wykończenia wnętrz, a to ma zapewnić pasażerom komfort podróży. W pociągu znajdzie się także wagon barowy. Pociągi mają być przystosowane do wygodnych podróży na dłuższych dystansach. Producent ma także zapewnić przystosowanie składów do pracy w trudnych warunkach zimowych.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5