Sześć pojazdów szwajcarskiego producenta - firmy Stadler, będzie kursowało na trasie Sztokholm - Göteborg. Producent wygrał zamówienie na dostawę składów dla przewoźnika MTR Express.
Przetarg ogłosiła firma MTR Nordic, będąca spółką zależną MTR Corporation z siedzibą w Hongkongu (gdzie m. in. obsługuje tamtejsze metro). Zamówienie obejmuje dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, które będą obsługiwać połączenia kategorii intercity. Pociągi będą alternatywą dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z połączeń państwowego przewoźnika SJ.
Dostawy mają być zrealizowane jesienią 2014 roku. MTR zamierza uruchamiać 110 połączeń tygodniowo na liczącej 455 km trasie. Pociągi będą zatrzymywać się na stacjach: Flemingsberg, Södertälje, Hallsberg, Herrljunga oraz Falköping. - Naszym zamiarem jest stworzeniem szybkich, komfortowych połączeń dla pasażerów wybierających połączenia intercity - mówi szef MTR Corporation Jay Walder. - Wierzymy, że nasza oferta będzie atrakcyjna nie tylko dla osób dotychczas korzystających z kolei, lecz także przyniesie nowych klientów - dodaje.
Zamówienie o wartości 85 mln franków szwajcarskich obejmuje także utrzymanie pociągów. Jest to pierwszy kontrakt Stadlera w Szwecji. Każdy z zamówionych pociągów będzie składał się z pięciu członów. Pudła składów będą wykonane z lekkich powłok aluminiowych. Pociągi będą zbudowane w zakładzie producenta w Szwajcarii. Pociągi będą mogły rozpędzać się do maksymalnej prędkości 200 km/h. Składy będą miały wysoki standard wykończenia wnętrz, a to ma zapewnić pasażerom komfort podróży. W pociągu znajdzie się także wagon barowy. Pociągi mają być przystosowane do wygodnych podróży na dłuższych dystansach. Producent ma także zapewnić przystosowanie składów do pracy w trudnych warunkach zimowych.