Partnerzy serwisu:
Biznes

Pierwsze regularne połączenie kontenerowe gdyńskiego portu ze stolicą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
20-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pierwsze regularne połączenie kontenerowe gdyńskiego portu ze stolicą
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem. 

– Nasi klienci od dawna poszukiwali intermodalnego rozwiązania łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych. Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów. Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej kierując go na statki zawijające do Gdyni – powiedział Piotr Frąckowiak, intermodal manager w BCT.

Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki. Współpracując z 16 operatorami intermodalnymi Terminal realizował dotychczas regularne połączenia z Gliwicami, Kutnem, Radomskiem, Sławkowem i Gądkami pod Poznaniem oraz około 15 mniej regularnych połączeń z innymi miastami w Polsce, m.in. z Lublinem, Łodzią i Olsztynem.

BCT rozwija swoje możliwości w zakresie transportu intermodalnego wykorzystującego połączenia kolejowe. Udział kolei w obsłudze terminalu systematycznie się powiększa i dziś stanowi średnio 40% wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37%, w 2010 - 15% a w 2007 jedyne 5 % całości kontenerów obsługiwanych na BCT. Terminal realizuje tym samym projekty rozwoju, które umożliwią wprowadzenie w życie założeń Białej Księgi UE, mówiącej o tym, że do 2030 r. 35% drogowego transportu towarów należy przenieść na alternatywne środki transportu takie jak statki i kolej. 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5