Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze pociągi Stadler dla Szwecji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Autor:

Stadler

Data publikacji:
14-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsze pociągi Stadler dla Szwecji
Stadler dostarczy 6 pociągów Flirt w wersji Intercity prywatnemu przewoźnikowi kolejowemu MTR. Będą to pięcioczłonowe składy o wysokim standardzie wykończenia wnętrz, mogące osiągać prędkość do 200 km/h.

Pociągi będą przystosowane do eksploatacji w bardzo niskich temperaturach, dzięki zastosowaniu technologii sprawdzonej przez Stadler w pojazdach dla innych krajów Europy Północnej. Kontrakt z MTR to pierwsze w historii zamówienie firmy Stadler dla Szwecji. Jego wartość wynosi 85 milionów franków szwajcarskich (około 290 milionów złotych) i będzie ono realizowane w Szwajcarii. Dzięki pociągom Flirt, MTR będzie mógł obsłużyć dziennie ok. 15 połączeń na trasie Sztokholm – Göteborg, co pozwoli mu konkurować z państwowym przewoźnikiem SJ. Dostawy pociągów rozpoczną się na jesieni 2014 roku.

MTR, z siedzibą w Hong Kongu, to prywatny przewoźnik kolejowy działający na całym świecie. W Szwecji firma jest obecna od 2009 roku jako operator metra w Sztokholmie. Dzięki zamówieniu 6 zespołów trakcyjnych Flirt w Stadler, firma będzie dysponować wysokiej jakości taborem, który pozwoli na obsługę głównego połączenia kolejowego pomiędzy dwoma największymi szwedzkimi miastami.

- Wygrana w przetargu na 6 zespołów trakcyjnych dla MTR to dla nas ważne wydarzenie, ponieważ po raz pierwszy zaoferujemy nasze niezawodne, komfortowe pociągi pasażerom w Szwecji. Pojazdy z rodziny Flirt to sprawdzone pociągi, które cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Znane są również w Polsce, gdzie obsługują połączenia na Mazowszu i Śląsku, a w kolejnych latach będziemy dostarczać pojazdy tego typu również dla PKP Intercity oraz dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej– powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail.

Pojazdy dla MTR powstaną na bazie pociągów z rodziny FLIRT. Pojazdy będą zasilane prądem zmiennym 15 kV i zostaną wyposażone w szwedzki system samoczynnego hamowania pociągu ATP L 10’000. Ich maksymalna prędkość wyniesie 200 km/h.

Podobnie jak wszystkie pojazdy firmy Stadler produkowane na zamówienie przewoźników z krajów Europy Północnej, pociągi Flirt dla MTR zostaną dostosowane do eksploatacji w trudnych warunkach zimowych, jakie panują w Szwecji. Zespoły trakcyjne będą posiadać wzmocnioną izolację, ogrzewane podłogi, podwójne ściany w przejściach między wagonami, urządzenia do odgarniania śniegu umieszczone między wózkami a pudłami wagonów, a także system odzyskiwania ciepła. Stadler jest światowym liderem w wykorzystywaniu lekkich konstrukcji aluminiowych w swoich pojazdach, dlatego pudła wszystkich pociągów Flirt wytwarzane są ze stopów aluminium. Technologia ta umożliwia szybsze przyspieszenie pojazdu, co przekłada się na znacznie mniejsze zużycie energii oraz niższe koszty operacyjne.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Pozostałe z wątku:

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Tabor i technika

Polska: Stadler odmieni rynek lokomotyw?

Łukasz Malinowski 25 lutego 2025

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Tabor i technika

Flirty LEO Express będą dwusystemowe

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5