Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pierwsze lokomotywy na nowym moście nad Nysą Łużycką

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
16-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pierwsze lokomotywy na nowym moście nad Nysą Łużycką
fot. PLK
Pierwsze lokomotywy wjechały na nowy most kolejowy między Polską a Niemcami nad Nysą Łużycką, na odcinku Bielawa Dolna – Horka. PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozpoczęły próby obciążeniowe przeprawy. Nowy most, ze względu na dwa tory, zapewni przejazd większej liczby pociągów i o większym obciążeniu.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA jest warta 23 mln zł. Zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby nawet ponad 150 pociągów towarowych i pociągi pasażerskie.

Od 12 września na moście trwają próby obciążeniowe. Wcześniej zakończono prace związane z układem torowym i urządzeniami sterowania. Pomyślnie przeprowadzono testy bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów. Prowadzone są roboty wykończeniowe na obiekcie m.in. zabezpieczenie nasypów przy moście, które ochronią obiekt w czasie wysokich stanów Nysy Łużyckiej.

Most będzie przystosowany do jazdy pociągów z prędkością do 120 km/h po dwóch torach oraz wyposażony w nowe urządzenia automatyki i telekomunikacji, co zwiększy przepustowość i podniesie poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Na starym moście ruch pociągów był prowadzony tylko po jednym torze, z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Żelbetowa konstrukcja mostu pozwoli na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych, o nacisku na oś do 221 kN. Położenie mostu, na granicy państw, wymagało zastosowania urządzeń zabezpieczających kolei polskich i niemieckich.

Budowę nowego mostu poprzedził demontaż starej, wyeksploatowanej konstrukcji. Długość starego obiektu wynosiła 135,8 m; nowy będzie o 8 m dłuższy i o przeszło 1 m wyższy. Wartość realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja” wynosi ok. 23 mln zł., z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowy most i wcześniejsza modernizacja magistrali kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz elektryfikacja linii po stronie niemieckiej, stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiadującymi krajami. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza oraz bardziej komfortowa podróż dla pasażerów.

Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii: Knappenrode – Horka – granica państwa przez niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej DB Netz AG.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij