NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio

| Jakub Madrjas 22.11.2017 237

Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Fot. JM, Rynek Kolejowy
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Pierwsze Feniksy przekazane PolRegio
Dziś na dworcu Warszawa Wschodnia w obecności wicepremiera Mateusza Morawickiego Przewozy Regionalne oficjalnie odebrały pierwsze z 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57FPS Feniks od konsorcjum spółek PTS i FPS.
22 listopada na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych z 14 zmodernizowanych przez FPS H. Cegielski elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Przekazaniu pociągów towarzyszyła konferencja z udziałem wicepremiera, ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego, prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu Marcina Chludzińskiego oraz Krzysztofa Zgorzelskiego, prezesa Przewozów Regionalnych, Adama Laskowskiego, prezesa Polskiego Taboru Szynowego i Huberta Stępniewicza, prezesa H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, wchodzących w skład Grupy ARP.

Morawiecki: Gospodarka kręci się we właściwym kierunku

– Można dużo mówić o zakupach pociągów dalekobieżnych, ale to PolRegio codziennie przewozi największą liczbę pasażerów do pracy i szkoły. Cieszy widok modernizowanych pojazdów, które pokazują, że gospodarka kręci się we właściwym kierunku. Mam nadzieję, że FPS, który zmodernizował pojazdy, zyska trzecie życie – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.

– Rozwój kolei, zarówno jeśli chodzi o krajowych producentów taboru, jak i rozbudowę infrastruktury, to jeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Chcemy żeby po wyremontowanych i bezpiecznych torach jeździły komfortowe pociągi. Najlepiej takie, które są efektem pracy polskiego przemysłu. Dlatego cieszy mnie, że autorem modernizacji jest polska firma z grupy Agencji Rozwoju Przemysłu. Kolejny krok to innowacje. Czekamy na pierwsze efekty projektów badawczo-rozwojowych z programu Innotabor – dodał wicepremier.

PR "powstały z kolan"

Umowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi a konsorcjum PTS i H. Cegielski-FPS została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich zakłada 5-letnią dzierżawę 6 zmodernizowanych przez Cegielskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach drugiego założono 5-letnią dzierżawę 8 składów z opcją dzierżawy dodatkowych 6 oraz opcją zakupu 8 sztuk dzierżawionych pojazdów.

– Mając w swojej grupie kapitałowej spółki z branży kolejowej, czujemy się zobowiązani do rozwoju tego sektora gospodarki. Szczególnie ważne jest, aby restrukturyzowane przez nas przedsiębiorstwa mogły się rozwijać i z sukcesem rywalizować na rynku. Dobrym tego przykładem jest fabryka Cegielskiego, w której powstały Feniksy. Dzięki naszym działaniom, ta poznańska firma z tradycjami i bogatą historią, po latach zastoju, wraca na właściwe tory. Tym bardziej cieszy nas, że zmodernizowane Feniksy pozytywnie przeszły test rynkowy i spełniły wysokie wymagania postawione w przetargu Przewozów Regionalnych – podkreślił Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu. Jak dodał, Przewozy Regionalne są przykładem spółki, która była już na kolanach, a dzięki – jak podkreślił – „dobrej zmianie” i działaniom rządu stoi już mocno na nogach.

Poprawa komfortu

Jak informuje ARP, Feniks 57 to nazwa marketingowa, która odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych zespołów EN57, jaką na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego wykonała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielskiego w Poznaniu. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nazwa nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa.

Uczestnicy konferencji podkreślali, że zmodernizowane pociągi elektryczne zagwarantują wysoki komfort podróżowania. – Cieszy mnie, że odbędą się badania zadowolenia pasażerów z podróży – podkreślił Morawiecki. Pojazdy posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Każdy z pojazdów wyposażony jest też w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

– Nasi pasażerowie oczekują ciągłej poprawy jakości usług. Sprostanie tym oczekiwaniom wymaga elastyczności, dlatego poszukujemy i wykorzystujemy różne formy pozyskiwania nowych i zmodernizowanych pojazdów. Dzierżawa Feniksów pozwoli na realizację kolejnego etapu unowocześniania taboru, co wpisuje się w konsekwentnie i z sukcesem realizowany proces restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Już niebawem na polskie tory wyjadą kolejne nowe lub zmodernizowane jednostki w barwach PolRegio – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

Pojazdy po modernizacji są w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Jak zapewnia producent, dzięki zastosowanym rozwiązaniom m.in. w kwestii silników i zestawów kołowych oraz poprzez wyciszenie jednostek, poprawił się komfort podróżowania. Feniksy 57 trafią przede wszystkim do obsług tras w woj. wielkopolskim co pozwoli na obsługę połączeń w tym województwie od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem. – Taki zapis jest w umowie z województwem. Spółka dała radę – podkreślił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Zgorzelski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5