NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Poprawią się czasy przejazdu Pendolino. Skład z wypadku w Ozimku naprawią we Włoszech

| Michał Szymajda 08.11.2017 8,7k

Poprawią się czasy przejazdu Pendolino. Skład z wypadku w Ozimku naprawią we Włoszech
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk powiedział podczas konferencji prasowej poświęconej nowemu rozkładowi jazdy, że ustalane są szczegóły naprawy składu ED250, który został poważnie uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem. Jeszcze w tym roku pociąg ma zostać wysłany do Włoch.
W nowym rozkładzie jazdy 2017/2018, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia, na torach będzie pojawiać się 15 z 20 posiadanych przez przewoźnika szybkich pociągów. Nieco później zacznie kursować 16. pociąg. PKP Intercity liczy bowiem, że naprawa jednego ze składów, uszkodzonego po zderzeniu z autobusem w Modlinie, potrwa do końca roku. Pozostałe ED250 mają stanowić rezerwę taborową, z wyjątkiem jednego, który został poważnie uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem, w kwietniu tego roku.

– Uzgadniamy z Alstomem termin wysyłki tego pociągu do zakładów naprawczych we Włoszech. To trudne logistyczne zadanie, zorganizowanie tak dużego transportu trwa długo, trzeba zamówić specjalne platformy przewozu wagonów. Sądzimy, że uda się to zorganizować w ciągu następnych tygodni – powiedział Marek Chraniuk.

Od grudnia poprawią się czasy przejazdy pociągami EIP na 3 trasach. Według informacji PKP PLK z Warszawy do Krakowa pojedziemy o 6 minut krócej niż obecnie (najszybszy pociąg Pendolino przejedzie odcinek Warszawa Centralna – Kraków w 2 godziny i 16 minut), z Wrocławia do Warszawy Centralnej nawet o 15 minut krócej w stosunku do obecnego rozkładu (z czasem przejazdu 3 godziny i 31 minut), a z Warszawy Centralnej do Katowic nawet o 11 minut krócej (najszybszy EIP przemierzy tą trasę w 2 godziny i 16 minut).

Warto przypomnieć, że w grudniu 2015 roku Warszawy Centralnej Pendolino jechały rozkładowo do Gdańska Gł. w czasie 2:37, do Krakowa - 2:15, do Katowic 2:19 a do Wrocławia - 3:28. Wciąż nie udało się osiągnąć przede wszystkim pierwotnie zapowiadanego czasu przejazdu Warszawa Centralna – Katowice: 2 h 10 min (to z postojami w Warszawie Zachodniej, Włoszczowie Północ, Zawierciu i Sosnowcu). 
2:37
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5