Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino pojedzie Wiedenką

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pendolino pojedzie Wiedenką
Prawdopodobnie od marca 2016 roku część połączeń ekspresowych łączących Warszawę z Wrocławiem pojedzie zmienioną trasą przez Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko. Pociągi EIP i EIC w kierunku Wrocławia miałyby zniknąć czasowo z Centralnej Magistrali Kolejowej ze względu na planowane prace remontowe.

PKP Intercity potwierdziło „Rynkowi Kolejowemu” informację o planowanej czasowej zmianie tras połączeń Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC), które z Warszawy Wschodniej do stacji Wrocław Główny kursują wykorzystując Centralną Magistralę Kolejową. Wraz z wejściem w życie marcowej korekty rozkładu jazdy w 2016 roku, część połączeń ekspresowych łączących wspomniane miasta miałaby nie pojechać przez CMK, a linią kolejową nr 1 przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Radomsko i Częstochowę Osobową. Wszystko ze względu na trwające prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Inaczej niż PKP Intercity, PLK dodaje, że są to narazie plany.

– Ze względu na prace na CMK część połączeń ekspresowych  w relacji Warszawa – Wrocław planowanych jest przez linię nr 1. Dzięki zakończeniu prac na odc. Warszawa – Częstochowa będzie możliwe zachowanie  atrakcyjnych czasów przejazdu, nawet z możliwością ewentualnego skrócenia o kilka minut. To rozwiązanie będzie czasowe i nie przewidujemy zatrzymań na mniejszych stacjach – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP InterCity.

Obecnie wszystkie połączenia EIP oraz EIC z Warszawy do Wrocławia kursują linią nr 1 do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową do okolic Włoszczowy a następnie tak zwaną „Protezą Koniecpolską” przez stacje Częstochowa Stradom, Lubliniec, Opole. Wytrasowanie połączeń ekspresowych przez Koluszki i Radomsko z zachowaniem obecnych czasów przejazdu będzie możliwe dzięki kończącej się rewitalizacji linii kolejowej Warszawa – Katowice na odcinku Koluszki – Częstochowa za kwotę około 535 mln zł.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5