Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino może pojechać nawet 280 km/godz.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
08-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ez, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino może pojechać nawet 280 km/godz.
– Maksymalna prędkość, z jaką mogą poruszać się pociągi Pendolino dla PKP Intercity w warunkach testowych na polskich torach to 280 km/godz. – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Gianluigi Canciani, menadżer techniczny projektu Pendolino dla PKP Intercity.

Przypominamy, że maksymalna prędkość eksploatacyjna składu zespołowego dla PKP Intercity wynosi 250 km/godz. Według Cancianiego podczas próbnego przejazdu i przy uwzględnieniu szczególnych zasad bezpieczeństwa pojazd ten może jednak pojechać znacznie więcej – nawet 280 km/godz. Przekroczenie tej prędkości jednak nie wchodzi w grę.

Menadżer techniczny projektu Pendolino dla PKP Intercity nie ukrywa jednak w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że chciałby, aby najnowsze dziecko Alstomu pobiło rekord prędkości na Polskich torach, który został ustanowiony niemal 20 lat temu (11 maja 1994 r.) przez inny pojazd z rodziny Pendolino (ETR460) i wynosi 250,1 km/godz. – Obiecuję, że spróbujemy to zrobić – zapowiedział Canciani.

W 2011 r. PKP Intercity podpisało kontrakt z francuskim producentem taboru – firmą Alstom, na dostawę 20 składów zespołowych typu Nuovo Pendolino. Wartość umowy obejmującej również budowę zaplecza technicznego oraz koszt utrzymania pociągów przez 17 lat to ok. 665 mln euro (ok. 2,7 mld zł). Składy mają rozpocząć kursowanie w 2014 r. i rozpędzać się do 200 km/godz. 

 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Bilety na Pendolino dostępne u konduktorów bez gigantycznych dopłat

Pasażer

Pendolino skierowane w tor w kierunku Sochaczewa. Miało jechać do Gliwic

Infrastruktura

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pendolino PKP Intercity. Największy sukces polskiej kolei?

Prawo i polityka

Pendolino w Polsce 30 lat temu. Rekord Europy Środkowo-Wschodniej AD 1994

Tabor i technika

Bilety na Pendolino dostępne u konduktorów bez gigantycznych dopłat

Pasażer

Pendolino skierowane w tor w kierunku Sochaczewa. Miało jechać do Gliwic

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5