Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino i Flirty są niemal niezawodne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino i Flirty są niemal niezawodne
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPendolino i Flirty są niemal niezawodne
PKP Intercity przekazało do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa informację dotyczącą współczynników dostępności większości eksploatowanego przez siebie taboru. Daje to podstawy do oceny, które z lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych eksploatowanych przez przewoźnika wykazują się największą bezawaryjnością. Z danych wynika, że Pendolino, Flirty i Darty nieźle dają sobie radę na torach.

Program inwestycyjny realizowany przez PKP Intercity doprowadził do zakupu łącznie 60 nowych elektrycznych pociągów. Oprócz 20 sztuk Pendolino, które wyjechały w trasy w grudniu 2014 roku, w końcu 2015 i na początku 2016 roku do PKP Intercity dotarło 20 wyprodukowanych w Siedlcach elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt oraz 20 pociągów Dart, wyprodukowanych przez bydgoską Pesę. Pojawienie się tak dużej liczby nowego taboru stało się asumptem do wielu ich porównań, które prowadziły nie tylko media i pasażerowie, ale także PKP Intercity. Oczywiście tego ostatniego najbardziej interesuje dostępność taboru, czyli w zasadzie to, na jakim poziomie jest on niezawodny.

Pendolino, Flirty i Darty defektują rzadko


Z danych wynika, że najbardziej bezawaryjnym taborem są elektryczne dalekobieżne zespoły trakcyjne ED250, czyli Pendolino. Sprawność 20 posiadanych przez Intercity składów sięga 95,75%, co znajduje potwierdzenie w bardzo nielicznych informacjach na temat awarii tych pociągów, które docierają do nas za pośrednictwem stron monitorujących ruch pociągów. Przypomnijmy – przed wprowadzeniem tych składów do ruchu część prasy wróżyła m.in, że produkowane we Włoszech pociągi nie poradzą sobie z polską zimą i że nieprzygotowanie infrastruktury do ich kursowania będzie skutkować licznymi awariami. Praktyka pokazała, że były to twierdzenia całkowicie nietrafione, o czym świadczą nie tylko wskaźniki niezawodności, ale także wysoka punktualność pociągów kursujących pod banderą EIP, sięgająca nawet 96%.

Na drugim miejscu plasują się pociągi Flirt, których komplet (20 sztuk) wyjechał na tory w połowie grudnia, z momentem wejścia w życie rozkładu jazdy 2015/2016. Ich dostępność sięga 94,24%, choć z danych posiadanych przez „Rynek Kolejowy” wynika, że w niektórych miesiącach sięga ona 95% i dorównuje niezawodności Pendolino. Stosunkowo wysoką niezawodnością wykazują się także ezt Dart, których odbiory PKP Intercity zakończyło w marcu 2016. Przewoźnik podaje, że ich dostępność jest na poziomie 88,15%. PKP Intercity nie podaje, jak na tle nowych ezt spisują się zespoły ED74, z których połowa wyłączona jest obecnie z ruchu. O przyszłości tych ezt piszemy TUTAJ.

Jaka jest sprawność lokomotyw?

Oprócz niedawno zakupionych ezt w zestawieniu widnieje także tabor od lat będący w zasobach spółki. I tak: posiadane lokomotywy serii EU07 cechują się współczynnikiem niezawodności na poziomie 89,84%, (EU07A posiada 66,29%, ale przewoźnik ma tylko 3 takie lokomotywy, z których jedna jest wyłączona, widać więc, że modernizacja przyniosła dobre efekty), EP07 – 81,81%, EP09 – 90,16%. Niski współczynnik dostępności posiadają za to lokomotywy SU160 Gama (58,64%), których Intercity ma 10. W ostatnich tygodniach wynika to jednak w dużej mierze z niezawinionych przez producenta zdarzeń na torach, o czym piszemy TUTAJ.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5