W dniu 8 grudnia 2011 roku pierwszy prywatny pociąg kontenerowy w powojennej historii Polski przekroczył granicę polsko – białoruską. Organizatorem pociągu jest spółka PCC Intermodal, natomiast obsługi operatorskiej związanej z przekroczeniem granicy pomiędzy Unią Europejską a Białorusią podjął się ITL Polska.
Z uwagi na wagę zlecenia, jak również stopień skomplikowania procedur obowiązujących na terenie kraju należącego do byłej WNP, działania w terenie bezpośrednio nadzorowali Maciej Wysocki – prezes prezes ITL Polska oraz Andreas Pietsch – project manager z Captrain – spółki właścicielskiej ITL Polska. Uruchomienie intermodalnego pociągu, który połączył europejskie porty morskie ze stolicą Rosji to kolejny, po otwarciu Terminalu Kutno, krok w rozwoju transportu intermodalnego.
PCC Moscow Express zapoczątkował regularne cotygodniowe połączenia intermodalne z Moskwą, i w ten sposób otworzył drogę na wschód klientom przewozów intermodalnych, chcącym mieć efektywną czasowo i kosztowo alternatywę dla dotychczasowych rozwiązań transportowych.
Tym razem granica polsko – białoruska została przekroczona nie w Brześciu, lecz w Kuźnicy Białostoskiej – Bruzgach, gdzie sprawdzone zostały rozwiązania systemowe, opracowane dla potrzeb transportu kontenerowego. Poprzez działania operatorskie związane ze skutecznym transferem składu przez granicę wschodnią ITL Polska realizuje swoją misję: bez problemów, bez granic.
Od tej chwili, dzięki owocnej współpracy PCC Intermodal (grupa kapitałowa PCC SE) z ITL (grupa europejskich przewoźników Captrain), ładunki w kontenerach mogą być transportowane w ramach sieci regularnych połączeń po całej Europie – od portów zachodniej Europy – Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven do krajów WNP.