NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PCC Intermodal kupi przynajmniej siedem nowych lokomotyw elektrycznych

| Michał Szymajda 23.03.2021 2,8k

PCC Intermodal kupi przynajmniej siedem nowych lokomotyw elektrycznych
Traxx należący do PCCFot. Adam Kupniewski
PCC Intermodal ogłasza przetarg na dostawę siedmiu lokomotyw elektrycznych, z których część ma być wielosystemowa. Konkurs ofert jest związany z unijnym projektem dotyczącym wsparcia intermodalu, który realizuje operator.
PCC Intermodal zaprasza do składania ofert w przetargu na siedem lokomotyw wraz z ich utrzymaniem aż do pierwszej pełnej naprawy P4. W ramach dwóch niezależnych zadań PCC oczekuje dostaw łącznie siedmiu liniowych, czteroosiowych elektrowozów.

W ramach zadania pierwszego PCC zamówi 4 lokomotywy z dopuszczeniami do ruchu w Niemczech, Austrii, Czechach i Słowacji oraz oczywiście w Polsce. Te pojazdy będą musiały być wielosystemowe. Od potencjalnego dostawcy elektrowozów PCC oczekuje już zrealizowanej dostawy przynajmniej 4 lokomotyw z dopuszczeniami do ruchu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Operator chce otrzymać lokomotywy od producenta w maksymalnie 18 miesięcy od podpisania z nim umowy na dostawy.

W ramach zadania drugiego PCC oczekuje dostaw 3 elektrowozów dopuszczonych do ruchu wyłącznie w Polsce. Chce, by wszystkie zostały przekazane w 14 miesięcy od momentu parafowania umowy. Pojazdy z dwóch zadań muszą mieć oczywiście zamontowany system GSM-R i ETCS. Jak zaznacza operator, lokomotywy mają być zdolne do eksploatacji przez najbliższe 30 lat.

PCC zachęca do składania ofert tych producentów, którzy mogą zamontować w elektrowozach spalinowy moduł dojazdowy, do pracy na niezelektryfikowanych bocznicach. Potencjalni producenci mogą składać oferty na jedno, lub oba zadania. Zaznaczmy, że PCC zapisało w przetargu opcję rozszerzenia kontraktu o jedną lokomotywę wielosystemową oraz jedną do pracy na terenie krajowej sieci kolejowej. Operator zdecyduje czy ją realizować w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy z producentem w ramach zamówienia podstawowego.

Przetarg został ogłoszony w związku z realizacją projektu „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie Polski i UE”, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Na oferty PCC Intermodal czeka do 24 kwietnia 2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5