11 kwietnia firma PCC Intermodal podpisała umowę na zarządzanie terminalem przeładunkowym zlokalizowanym we Frankfurcie nad Odrą. Wczoraj przedstawiciele lokalnych władz oraz spółki PCC Intermodal wzięli udział w oficjalnej uroczystości inaugurującej rozpoczęcie działalności terminalu.
- PCC Intermodal pojawił się na terminalu we Frankfurcie w 2008 roku. Z punktu widzenia strategii rozwoju wcześniej korzystającej z terminalu grupy DB, obiekt nie był jej potrzebny. Dla nas jest on niezbędny. Może on być wykorzystywany zarówno jako zaplecze dla Berlina, jak i terminal przeładunkowy relacji Wschód - Zachód - powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański. - Na ten terminal przyjeżdżają pociągi jadące z portów niemieckich do GLiwic i spotykają się z pociągami jadącymi z Rotterdamu do Kutna. My od samego początku korzystaliśmy z tego terminalu jako z hubu. Wjeżdżając dwoma pociągami do terminalu, można śmiało przeładowywać ładunki pociąg - pociąg - dodał szef spółki.
Prezes Dariusz Stefański zaznaczył, że do tej pory firma zawsze znajdowała nić porozumienia z władzami lokalnymi. - Mamy bardzo dobre kontakty z miastem Frankfurt i liczymy na to, że tak pozostanie. Terminal ma istnieć ku korzyści PCC Intermodal i z korzyścią dla miasta i dla regionu - powiedział w czasie imprezy inaugurującej działalność terminalu prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański.
Na terminalu o powierzchni operacyjnej ok. 20 tys. m2 można rocznie przeładować to 80 tys. TEU. Jego możliwości składowe to 600 TEU. terminal posiada dwa tory kolejowe o długości po 600 m. każdy. Jest on obsługiwany przez trzy reachstackery. Jak zaznaczył prezes Dariusz Stefański, W niedalekiej przyszłości firma PCC Intermodal, wspólnie z władzami Frankfurtu, planuje rozbudować terminal o dwa dodatkowe tory oraz zlokalizować na jego terenie suwnicę, która zwiększy wydajność obiektu.
Aby obejrzeć fotorelację z imprezy, kliknij tutaj.