W mojej ocenie Kongres Kolejowy, ma szansę stać się platformą komunikacji wszystkich uczestników rynku, zarówno tych zarządzających infrastrukturą kolejową, jak i przewoźników, producentów oraz wykonawców usług na rzecz kolei – uważa Jarosław Pawluk, prezes Grupy Trac Tec.
Polska kolej, przez lata niedoinwestowana, ma dzisiaj szanse wejścia na nowe tory. Tę lepszą perspektywę dają obecne i przyszłe środki finansowe, pozyskiwane podstawowo z unijnych funduszy. Od sposobu i efektywności ich wykorzystania zależeć będzie rola kolei w gospodarce kraju, jej konkurencyjność na rynku w kolejnych dziesięcioleciach. To ważne sprawy, wymagające również szerokiej debaty publicznej.
W mojej ocenie Kongres Kolejowy, ma szansę stać się platformą komunikacji wszystkich uczestników rynku, zarówno tych zarządzających infrastrukturą kolejową, jak i przewoźników, producentów oraz wykonawców usług na rzecz kolei. Sprawne bowiem funkcjonowanie kolejnictwa jest kluczowe dla rozwoju kraju. Stąd też zaangażowanie Grupy Track Tec, jako strategicznego partnera tego przedsięwzięcia.
Wiemy już, że zgodnie z unijną Białą Księgą dla rynku transportowego, do roku 2030 i 2050, określona tam część przewozów towarów musi zostać przejęta z transportu samochodowego przez kolej. Przy obecnym stanie infrastruktury szynowej możliwości realizacji tych planów mogą i powinny budzić duże obawy. To ogromne wyzwanie rozumiemy również w naszej Grupie, potwierdzając swoją działalnością umiejętność identyfikacji potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku.
Życzyłbym sobie i branży, aby głos fachowców, którzy spotkają się podczas Kongresu Kolejowego, był konstruktywny i donośny, na miarę wagi poruszanych problemów. Istnieje pilna potrzeba określenia niekwestionowanych priorytetów dla branży na kolejne lata.
Dyskusja, kończąca się ich wypracowaniem, to z pewnością jeden z istotnych celów jaki przyświeca organizatorom i uczestnikom Kongresu.
Zobacz program Kongresu Kolejowego