Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Paszkiewicz: W grudniu 2014 r. pojedziemy 200 km/godz. na CMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
16-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Paszkiewicz: W grudniu 2014 r. pojedziemy 200 km/godz. na CMK
Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych zapewnia, że w grudniu 2014 r. na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic oraz z Olszamowic do Zawiercia będzie 200 km/godz. Docelowo na tej trasie pociągi mają jednak jeździć nawet 230 km/godz. Nie stanie się to jednak prędko.

– Jeżeli nie wystąpią się zdarzenia nadzwyczajne, z jakimi mieliśmy do czynienia w ubiegłym roku, czyli np. upadłość wykonawców, to powinniśmy mieć zakończone wszystkie prace torowe i budowlane na wszystkich odcinkach CMK w grudniu 2014 r. – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” szef spółki zarządzającej narodową siecią infrastruktury kolejowej w Polsce.

A kiedy będzie możliwe przełamanie bariery 200 km/godz.? – Przede wszystkim będziemy obserwować infrastrukturę. Wiadomo jak to się robi. Będą systemy ETCS, które też służą pewnym działaniom diagnostycznym, w związku będziemy widzieli, jak zachowuje się infrastruktura i czy jest możliwość zwiększania prędkości, podobnie jak wszędzie na świecie, drobnymi krokami o 10, maksymalnie 20 km/godz. po odpowiednich badaniach tak, aby przede wszystkim zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa – stwierdził Remigiusz Paszkiewicz.

Dodał, że pośpiech w takich sprawach nie jest wskazany, co pokazuje przykład chiński. – Chińczycy zrobili ogromy skok – przeszli z prędkości 250 km/godz. do 350 km/godz. Ale zaraz potem zrobili krok w tył, kiedy okazało się, że nie da się tego płynnie zrobić z dnia na dzień. Dlatego cenne są doświadczenia francuskie i japońskie w kwestii podnoszenia o 10-20 km/godz. prędkości szybkich pociągów po bardzo szczegółowych badaniach, przede wszystkim obiektów kolejowych – wyjaśnił prezes PKP PLK.

Zapewnił także, że PKP PLK chce wykorzystać obecność i testy pierwszego składu Pendolino, podobnie jak w ubiegłym roku do oceny infrastruktury na CMK były wykorzystywane testy systemu ETCS przy prędkości 200 km/godz. Jakie wnioski płyną z tych testów. – Są obiekty, które z powodzeniem wytrzymują prędkości powyżej 200 km/godz. Z tym, że trzeba pamiętać, że pociąg nie powinien rozpędzać się i zwalniać, dlatego trzeba zaplanować szereg działań na całej długości trasy – powiedział Remigiusz Paszkiewicz.

– Jeżeli chodzi o zasilanie na CMK to co najmniej od roku prowadzimy działania w ramach wspólnego zespołu poświęconego tematyce wejścia do eksploatacji nowego taboru. Człowiek, który jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac torowych i obiektowych w PKP PLK jest w stałym kontakcie ze swoim odpowiednikiem w PKP Energetyka. Na bieżąco raportujemy również zarówno do Ministerstwa Transportu, jak i do przewoźników postęp prac. Harmonogram, który opracowaliśmy rok temu, jest dotrzymywany, w związku z czym myślę, że wszystko zakończy się powodzeniem – dodał szef PKP PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Paszkiewicz: Zaległości Przewozów Regionalnych są pod kontrolą

Biznes

Paszkiewicz: Połączenie do Czech udrożnimy w ciągu pięciu lat

Infrastruktura

Paszkiewicz: W 2015 r. zaczynamy przebudowę węzła warszawskiego

Infrastruktura

Będzie zmiana na stanowisku prezesa PKP PLK

Kadry

Będzie zmiana na stanowisku prezesa PKP PLK

jm, Rynek Kolejowy 26 marca 2015

Zobacz również:

Paszkiewicz: Zaległości Przewozów Regionalnych są pod kontrolą

Biznes

Paszkiewicz: Połączenie do Czech udrożnimy w ciągu pięciu lat

Infrastruktura

Paszkiewicz: W 2015 r. zaczynamy przebudowę węzła warszawskiego

Infrastruktura

Będzie zmiana na stanowisku prezesa PKP PLK

Kadry

Będzie zmiana na stanowisku prezesa PKP PLK

jm, Rynek Kolejowy 26 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5