Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pasażerowie ponownie ocenili kolej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pasażerowie ponownie ocenili kolej
fot. Martyn Janduła/PKP PLK
Blisko 90% osób, które wzięły udział w ankiecie, lubi kolej. Najważniejszymi czynnikami, które o tym decydują, są: komfort, możliwość korzystania z ulg i atrakcyjny czas przejazdu. Najwięcej narzekamy natomiast na punktualność, niedogodny rozkład jazdy i ceny biletów. To tylko niektóre wnioski z trzeciej edycji badania satysfakcji pasażerów kolei, które przeprowadził Urząd Transportu Kolejowego.

Raport – przygotowany na podstawie przeprowadzonej ankiety – powstał, by przedstawić kompleksowy obraz kolei w oczach jej klientów. Pokazuje również zmiany, jakie nastąpiły od poprzednich badań z 2019 i 2021 roku. To także źródło informacji dla przewoźników oraz zarządców infrastruktury na temat potrzeb podróżnych, niedogodności, których doświadczają oraz oczekiwanych kierunków zmian.

„Kolej zmienia się na naszych oczach, a równocześnie wyraźnie wzrasta liczba zadowolonych pasażerów. Pokazuje to raport z naszego badania opinii pasażerów. Zapraszam do jego lektury, a podmioty kolejowe zachęcam do uwzględnienia jego wyników podczas planowania inwestycji, szkoleń personelu czy tworzenia własnych strategii rozwoju” – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. „Liczę, że przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego opracowanie będzie dla Państwa cennym źródłem wiedzy i przyczyni się do podnoszenia jakości świadczonych usług oraz ich lepszego dostosowania do oczekiwań podróżnych” – dodaje Prezes UTK.


Badanie satysfakcji pasażerów miało formę interaktywnej ankiety. Wypełniło ją łącznie 2208 osób (o niemal 700 więcej niż we wcześniejszej edycji), w tym blisko 41% zadeklarowało korzystanie z kolei co najmniej kilka razy w miesiącu. Formularz składał się z pytań otwartych i zamkniętych, które zostały wcześniej skonsultowane z organizacjami społecznymi działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi, które podejmują działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.


Raport dostępny jest w formie elektronicznej na stronie UTK.


Kolejne badanie satysfakcji pasażerów Urząd Transportu Kolejowego przeprowadzi już w 2025 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij