Partnerzy serwisu:
Biznes

Państwowy zarządca i przewoźnik we Włoszech wycinali prywatną konkurencję?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
12-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Państwowy zarządca i przewoźnik we Włoszech wycinali prywatną konkurencję?
Włoski urząd ds. konkurencji rozpoczął postępowanie antymonopolowe przeciw Kolejom Włoskim. Narodowy przewoźnik, będący w grupie z zarządcą infrastruktury oskarżany jest o utrudnianie wejścia i operacji prywatnego przewoźnika NTV na kilka różnych sposobów.

Postępowanie toczy się przeciw włoskiej narodowej spółce kolejowej Ferrovie dello Stato. Należy do niej zarówno zarządca infrastruktury Rete Ferroviaria Italiana, jak i przewoźnik Trenitalia. Konkurencja w Kolejach Dużych Prędkości we Włoszech rozpoczęła się 28 kwietnia. Tego dnia na trasie Mediolan - Neapol pojawił się pierwszy pociąg prywatnego przewoźnika NTV, konkurującego z państwową Trenitalią.

Od początku konkurencja na włoskiej linii KDP podawana jest jako przykład udanych reform Komisji Europejskiej, wprowadzającej konkurencję na unijnych torach. Jak się okazuje, włoski Urząd Ochrony Konkurencji i Rynku (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) nie podziela tych zachwytów. Wczoraj ogłosił wszczęcie postępowania przeciw Ferrovie dello Stato. Urzędnicy zrobili też niezapowiedziany „nalot” na siedzibę Kolei Włoskich.

Jak donosi portal „Railly News” zarzuty wobec Ferrovie Dello Stato to:

  • Zawyżanie stawek za dostęp do infrastruktury wobec NTV
  • Dotowanie połączeń dużych prędkość poprzez zyski z połączeń, na obsługę których firma ma monopol
  • Odmowa przyznania NTV dostępu w godzinach szczytu
  • Forowanie Trenitalii przy podziale przepustowości sieci kolejowej
  • Odmowa przyznania NTV dostępu do infrastruktury utrzymaniowej w Mediolanie
  • Odmowa przyznania NTV dostępu do kas i powierzchni reklamowych na dworcach
  • Pobieranie od NTV wyższych opłat za udostępnianie powierzchni reklamowych niż od Trenitalii
  • Utrudnianie dostępu NTV poprzez nieefektywne zarządzanie stacjami kolejowymi

Według urzędu antymonopolowego, te działania FdS miały spowolnić i utrudnić wejście NTV na rynek, na czym ucierpieli klienci. Postępowanie potrwa do czerwca 2014 roku. W tym czasie urzędnicy mogą nakładać na FdS zarządzenia, chroniące NTV.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Infrastruktura

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 listopada 2020

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoski transport kolejowy powoli wraca do normalności

Infrastruktura

Włochy: Prywatny operator KDP przesuwa otwarcie połączeń

Koleje Dużych Prę™dkości

Włochy: Prywatny operator KDP przesuwa otwarcie połączeń

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette, 18 marca 2011 18 marca 2011

Prywatny przewoźnik NTV rozpocznie kursy 28 kwietnia

Śšwiat

Wi-Fi w pociągu szkodliwe dla zdrowia?

Tabor i technika

Wi-Fi w pociągu szkodliwe dla zdrowia?

PAP/Rynek Kolejowy 11 października 2012

Zobacz również:

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Infrastruktura

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 listopada 2020

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoski transport kolejowy powoli wraca do normalności

Infrastruktura

Włochy: Prywatny operator KDP przesuwa otwarcie połączeń

Koleje Dużych Prę™dkości

Włochy: Prywatny operator KDP przesuwa otwarcie połączeń

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette, 18 marca 2011 18 marca 2011

Prywatny przewoźnik NTV rozpocznie kursy 28 kwietnia

Śšwiat

Wi-Fi w pociągu szkodliwe dla zdrowia?

Tabor i technika

Wi-Fi w pociągu szkodliwe dla zdrowia?

PAP/Rynek Kolejowy 11 października 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5