Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Otwarcie nowoczesnej bazy technicznej SKM Warszawa [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyły się ponad dwuletnie prace związane z modernizacją i budową nowej bazy techniczno-postojowej na Szczęśliwicach. Koszt inwestycji wyniósł 44,88 mln zł netto. Teraz warszawska Szybka Kolej Miejska zyska miejsce do szybkiej i komfortowej obsługi własnych pociągów, których w zamierzeniach miasta, ma być zdecydowanie więcej.

Za powstanie bazy SKM na Szczęśliwicach odpowiada Trakcja PRKiI. Wykonawca zrealizował zadanie w systemie „projektuj i buduj”. Firma wyremontowała m.in. 400-metrową halę przeglądowo-naprawczą. W 60 proc. dokonano całkowitej modernizacji, natomiast 40 proc. wyremontowano. Wykonawca wybudował także myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C, oraz budynek socjalno-biurowy.

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. Ogólnie prace objęły aż 6 branż – torową, konstrukcyjno-budowlaną, sieć trakcyjną, energetyczną, sanitarną oraz drogową.

Rozwój komunikacji szynowej

Celem inwestycji była poprawa warunków prowadzenia usług związanych z utrzymaniem taboru kolejowego SKM. Nowa hala umożliwi teraz przegląd techniczny utrzymania poziomu P1 i P2, mycie składów z zewnątrz oraz czyszczenie i mycie wnętrza wagonów. Elektryfikacja pozwoli na sprawniejsze poruszanie się pociągów po bocznicy.

– Komunikacja szynowa to nasz priorytet. Dlatego stale podnosimy jakość usług i inwestujemy w nowoczesny tabor, który potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Cieszę się, że udało się go zapewnić i pracownicy SKM mogą pracować w komfortowych warunkach – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Nowe pociągi i nowe trasy – w przyszłości

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią niezwykle istotny element systemu transportu miejskiego. W przyszłości udział przewoźnika w Warszawie i aglomeracji ma jeszcze wzrosnąć, a to za sprawą planowanego rozwoju związanego ze zwiększeniem liczby taboru oraz liczby tras.

– Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem, dla którego posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE za łączną kwotę 45 mln zł. Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij