NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Orlen chce większej dostępności lokomotyw

| Jakub Madrjas 14.11.2017 3,1k

Orlen chce większej dostępności lokomotyw
Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Grupa Orlen szykuje się do dzierżawy 14 elektrowozów. Jak informują "RK" przedstawiciele koncernu, chodzi m.in. o obsługę większego wolumenu przewozów. 
Jak informowaliśmy przed tygodniem, Grupa Orlen chce wydzierżawić 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z silnikiem dojazdowym. Dzierżawa miałaby się zacząć już od 1 stycznia 2018 roku i trwać 2 lub 3 lata. Elektrowozy miałyby dotrzeć do baz Orlenu w Płocku i Trzebini pomiędzy grudniem 2017 a marcem 2018 roku. Orlen potrzebuje ich do obsługi pociągów wyłącznie na terytorium Polski. 

Poprosiliśmy Grupę Orlen o podanie założeń tego zamówienia. – Postępowanie dotyczące wydzierżawienia 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z modułem ma na celu pozyskanie nowoczesnych lokomotyw przewozowych, które pozwolą zapewnić wyższy poziom dostępności taboru kolejowego – informuje „Rynek Kolejowy” biuro prasowe Grupy Orlen. Jak dodają przedstawiciele, chodzi o „wyjście naprzeciw oczekiwaniom głównego klienta” spółki Orlen Koltrans, którym jest PKN Orlen, w zakresie jakości i terminowości realizowanej spedycji.

Dodatkowo, pozyskanie nowoczesnego taboru wynika z wyższych wolumenów realizowanych na rzecz PKN Orlen i Grupy Kapitałowej Orlen. – Pozyskanie nowoczesnego taboru kolejowego usprawni również prace manewrowe, co wpłynie na poprawę efektywności kosztowej – informuje zamawiający. Tylko w pojedynczych przypadkach pozyskanie nowego taboru stanowić będzie uzupełnienie stanu pojazdów przy kończących się umowach dzierżawy.

Jak pisaliśmy, preferowane będą lokomotywy o podobnych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Orlen interesują wyłącznie lokomotywy elektryczne lub elektryczne z modułem dojazdowym o mocy ciągłej 3000 kW, które mogą prowadzić pociąg o masie co najmniej 3 tysięcy ton brutto z prędkością 70 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5