NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Orlen chce wydzierżawić kilkanaście lokomotyw z silnikiem dojazdowym

| Jakub Madrjas 06.11.2017 5,2k

Orlen chce wydzierżawić kilkanaście lokomotyw z silnikiem dojazdowym
Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Grupa Orlen chce wydzierżawić 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z silnikiem dojazdowym.
Według rozesłanego do branży zapytania ofertowego, dzierżawa miałaby się zacząć już od 1 stycznia 2018 roku i trwać 2 lub trzy lata. Elektrowozy miałyby dotrzeć do baz Orlenu w Płocku i Trzebini pomiędzy grudniem 2017 a marcem 2018 roku. Orlen potrzebuje ich do obsługi pociągów wyłącznie na terytorium Polski.

Grupa Orlen preferuje umowę leasingu z pełnym utrzymaniem, z tym że jej przewoźnik Orlen KolTrans sam uzupełniałby materiały eksploatacyjne (paliwo, płyn do wycieraczek, piasek, żarówki itd.). Zadeklarowane przez Orlen roczne przebiegi to ok. 150 tys. kilometrów, z tym że przeglądy P1 nie mogą odbywać się częściej, niż co 25 tys. km lub trzy miesiące.

Preferowane będą lokomotywy o podobnych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Orlen interesują wyłącznie lokomotywy elektryczne lub elektryczne z modułem dojazdowym o mocy ciągłej 3000 kW, które mogą prowadzić pociąg o masie co najmniej 3 tysięcy ton brutto z prędkością 70 km/h.

Grupa Orlen zapowiedziała, że łącznie do 2020 r. wydatki inwestycyjne na tabor kolejowy mogą sięgnąć 300 mln zł. Jedna ze spółek z grupy kupiła w tym roku lokomotywy Vectron. Także w tym roku skonsolidowano spółki przewozowe grupy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5