Partnerzy serwisu:
Biznes

Opolskie straci jedną trzecią połączeń regionalnych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Radio Opole

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Opolskie straci jedną trzecią połączeń regionalnych?
– Propozycja Przewozów Regionalnych jest nie do przyjęcia – powiedział wicemarszałek województwa opolskiego Tomasz Kostuś. Zarząd województwa negocjuje z przewoźnikiem siatkę połączeń po restrukturyzacji. Pierwsza propozycja PR została odrzucona.

Plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych przewiduję negocjację z marszałkami nowych umów na pięcioletnie przewozy. Zarząd spółki nie ukrywa, że nie wszędzie działalność spółki jest opłacalna. Kształty umów są negocjowane z poszczególnymi marszałkami. Na razie pat jest m.in. w województwie opolskim. – Z pierwszej propozycji Przewozów Regionalnych wynikało, że przy podobnym poziomie finansowania z rozkładu zniknęłoby 30 procent z 220 połączeń, jakie obecnie funkcjonują w naszym województwie – powiedział w Radiu Opole wicemarszałek województwa opolskiego Tomasz Kostuś.

Do tej propozycji nie odnosi się biuro prasowe spółki. Ale jak udało nam się dowiedzieć, wczoraj odbyła się kolejna tura rozmów - zarząd PR był na spotkaniu w Opolu. – Nie zapadły żadne konkretne decyzje. Negocjacje te będą kontynuowane w najbliższym czasie. Po ich zakończeniu będzie można powiedzieć, w jaki sposób będzie kształtowana sieć połączeń regionalnych na Opolszczyźnie - mówi "RK" Michał Stilger z biura prasowego spółki Przewozy Regionalne.

Wicemarszałek mówił w radiu, że warunkiem zgody na restrukturyzację jest zapewnienie rządowych gwarancji dofinansowania przewozów po likwidacji Funduszu Kolejowego. – W naszym przypadku chodzi o 7 mln złotych – powiedział Kostuś.

Na restrukturyzację wyraziła już zgodę większość marszałków, w tym woj. opolskie (więcej czytaj TUTAJ). Umowy z marszałkami mają zostać uzgodnione do końca maja, tak, aby na przełomie lipca i sierpnia można było przedstawić plan Komisji Europejskiej, która zgodnie z przepisami musi formalnie wyrazić zgodę na dokapitalizowanie spółki z budżetu państwa.

Dokładną analizę wyników finansowych i sytuacji Przewozów Regionalnych znajdziesz na portalu MONITOR

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5