Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ogromny przetarg na budowę tunelu pod Łodzią ogłoszony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ogromny przetarg na budowę tunelu pod Łodzią ogłoszony
Fot. UM Łodzi
Zgodnie z obietnicą, jaką złożył prezes Ireneusz Merchel, PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę tunelu średnicowego pod Łodzią. 

W połowie miesiąca prezes PKP PLK Ireneusz Merchel złożył na łamach "Rynku Kolejowego" oficjalną deklarację, dotyczącą ogłoszenia przetargu do 1 grudnia. Tunel połączy dwa najważniejsze łódzkie dworce.  Inwestycja realizowana będzie w formule „projektuj i buduj”.

Przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu POIiŚ 5.1-15 „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec” pojawił się dziś w unijnym biuletynie przetargowym. W najbliższym czasie pojawi się również na stronach PKP PLK. Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem zamówienia jest wybudowanie nowej linii kolejowej w podziemnym tunelu średnicowym pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska oraz Łódź Żabieniec.

Ponad 2 miliardy złotych, od 48 do 51 miesięcy prac

Zakres projektu obejmuje również budowę dwóch punktów obsługi podróżnych w rejonie skrzyżowania ulic Ogrodowej/ Drewnowskiej/ Karskiego, oraz w rejonie skrzyżowania ulic Zachodniej/ Zielonej/ Kościuszki. Pisaliśmy o tym tutaj. Tunele szlakowe zostaną wykonane metodą tarczy zmechanizowanej (tunel dwutorowy) oraz metodą odkrywkową i górniczą (tunele jednotorowe). Szacunkowa całkowita wartość zamówienia wynosi 1 763 014 206.81 złotych netto (2,17 mld złotych brutto).

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, ale szczegółowe kryteria oraz specyfikacja będą znane po publikacji zamówienia na stronie PLK. Wiadomo jednak, że termin wykonania jest jednym z kryteriów wyboru. Tunel wraz z projektem powstanie w czasie od 48 do 51 miesięcy. Oferty można składać do 11 stycznia 2017 roku. Wszystko o nowym tunelu pod Łodzią można jednak przeczytać w tym miejscu.

Kluczowa inwestycja dla Łodzi

Dzięki nowemu tunelowi po raz pierwszy w historii pociągi dalekobieżne jadące tranzytem przez Łódź będą mogły być kierowane przez stację w ścisłym centrum miasta, i to zarówno na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska), jak i północ – południe (Widzew – Fabryczna – Żabieniec). Równie ważne będą jednak korzyści w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym. Dzięki tunelowi pociągi staną się środkiem transportu zapewniającym najszybszy dojazd do centrum Łodzi z innych ośrodków aglomeracji, a także z niektórych osiedli samego miasta.

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią jest drugim etapem projektu, który doprowadził do wybudowania nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Po tym, jak zrezygnowano z budowy zachodniej głowicy podziemnej stacji w pierwszym etapie, z obsługą Łodzi Fabrycznej przed wybudowaniem tunelu są duże problemy. Dlatego też do obsługi nowego dworca PKP Intercity skieruje zespoły trakcyjne Dart i Flirt, a nie tradycyjne składy wagonowe wymagające manewrów lokomotywą podczas zmiany czoła.
 
Schemat inwestycj. Rys. PKP PLK
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5