NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Oficjalnie: Pesa i Newag złożyły oferty na 160 pociągów spalinowych dla Ceskich drah!

| Jakub Madrjas 03.11.2020 613

Oficjalnie: Pesa i Newag złożyły oferty na 160 pociągów spalinowych dla Ceskich drah!
Fot. Pa Net
Trzy firmy złożyły oferty w największym postępowaniu na dostawę pociągów spalinowych w historii Czech. "Rynek Kolejowy" jako pierwszy oficjalnie potwierdził, że oferty złożyli polscy producenci: Newag i Pesa.
W sierpniu České dráhy ogłosiły przetarg na dostawę nawet160 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. České dráhy określiły wartość całego przetargu na 160 pojazdów na 14,4 miliarda koron – to około 2,4 miliarda złotych. Oznacza to największe zamówienie tego typu w historii naszych południowych sąsiadów – o ile zostanie zrealizowane w całości. Podstawowe zamówienie obejmuje tylko 33 jednostki, co wciąż jest dużą liczbą w porównaniu do polskich zamówień.

Według dobrze poinformowanego portalu zdopravy.cz, oferty złożyły trzy firmy – w tym jedną polska Pesa. – Potwierdzam, że złożyliśmy ofertę – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Maciej Grześkowiak, szef PR Pesy. Jak udało nam się dowiedzieć, ofertę złożył również Newag – potwierdził to wiceprezes firmy, Józef Michalik. Próbujemy potwierdzić, kto jest trzecim oferentem. W poprzednich, nieudanych przetargach CD na 60 i 10 jednostek z polskimi producentami rywalizował CAF.

Postępowanie nie jest łatwe, bo umowa zostanie podpisana na osiem lat. W tym czasie producenci mają utrzymywać stałe ceny, co może okazać się bardzo trudne w obecnych, niepewnych czasach. Eksperci zwracają uwagę, że przy tak dużych ryzykach budżet zamówienia jest dość niski – szczególnie, że podstawowe zamówienie obejmuje mniej niż jedną piątą całej umowy ramowej. Jak widać, to wszystko nie przestraszyło to jednak polskich producentów – choć trzeba pamiętać, że nie znamy jeszcze wysokości złożonych ofert. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (690)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (690)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5